Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-23 19:47:09 följande:
    Tror att ingen annan än ts tror (eller hoppas kanske är ett bättre ord?) att han är sårad och känner sig bedragen. Sårat ego har han säkert, men bortsett från det bryr han sig troligen inte alls.

Möjligen även lite irriterad på sin s.k vän. Hur nära vänner är dem egentligen? Gamla kollegor (ej så nära) eller träffas ofta på egen hand? Firar nyår och midsommar ihop? Träffas med partners/fruar?
    Ja. Bästa vänner skulle jag nog säga 😔
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-23 18:30:50 följande:
    Varför gjorde du det?
    Han om någon ska väl be om ursäkt,som har behandlat (och behandlar) dig som hundskiten under skon.
    Därför att jag inte ville göra något för att såra honom. Verkligen inte. 
    Och även om han som ni säger inte är det, så känner jag ändå att jag har gjort det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 20:30:05 följande:
    Så varför låg du med hans bästa vän om du verkligen inte vill såra honom. Det är obegripligt.
    Därför att jag är vansinnigt attraherad av honom som sexpartner men inte mer. Och jag hade ju haft ihop det med honom innan, men jag hade inga planer på att ta upp det igen. Men jag tror att hans vän älskar att spela ett spel bakom så många ryggar han bara kan. 
    Det var dumt av mig, verkligen. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 20:30:05 följande:
    Så varför låg du med hans bästa vän om du verkligen inte vill såra honom. Det är obegripligt.
    Och jag trodde att vi aldrig skulle ha kontakt igen så att det inte skulle spela någon roll.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 21:32:43 följande:
    Så attraktionen till kompisen var starkare alltså. Så intressant.
    Nej. Men han är en bra sexpartner. 
    Och jag ångrar all kontakt med honom något så vansinnigt. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:47:20 följande:
    Äsch då, fortsätt du och njut av killkompisens sällskap. Det kommer ge dig mycket mer positivt än vad du kommer få av den gifte mannen.
    Nej. Och dessutom så är det game over i det här fallet eftersom jag är rätt säker på att hans vän bara gått igång på att spela ett spel.
  • Anonym (Deppig)

Man bestämmer inte över sina känslor. Kanske kan man kväva dem, men känner något gör man vare sig man vill eller ej.
    Han har all rätt i världen att bli sårad för att jag legat med hans bästa vän och kunde jag göra det ogjort skulle jag. Men jag trodde sin sagt att "vi" var över.
    Så min poäng är att även om han sårat mig fruktansvärt har han rätt att känna sig sårad över vad jag har gjort. 

• Anonym (Deppig)

Jag känner mig ganska lugn, jag har varit öppen med  honom om varför. Just nu känns det över, och att det så klart är för det bästa.
    Det finns en risk att han kontaktar mig igen, när han har lugnat sig. Jag hoppas att jag kan stå emot då. 

• Anonym (Deppig)

Min åsikt i frågan är att han har inte rätt att ställa krav på mig, vi var inte i en relation och jag har inte varit hans enda. Men han har all rätt att bli besviken eller ha vilka andra känslor som kan komma upp. Sen att man inte borde kasta sten när man sitter i glashus är en annan femma, men känslor får man ha ändå. 

• Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-24 16:42:32 följande:
    Visst får man ha känslor.
    Men jag tycker det är riktig dubbelmoral av honom att känna sig besviken på dig när han själv är gift och otrogen och dessutom har haft andra kvinnor.
    Han lever ju själv inte upp till de kraven han har på dig.
    Om han haft andra kvinnor vet vi inte, det är bara antaganden. Jag kan hur som helst inte radera mitt förflutna, lika lite kan han. 
  • Anonym (Deppig)

Hans vän har aldrig varit en idé för en relation, och jag är säker på att man, i ett modernt samhälle, får ha sexpartners även som kvinna utan att vara i en relation. Vi hade ju faktiskt ett förflutet innan jag blev presenterad för den här mannen. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 19:49:08 följande:
    Så länge man mår bra, så är det ju bara att fortsätta. Jag skrev exakt det. Men nu mår TS enligt egen utsago väldigt dåligt psykiskt, så då får man kanske ta en titt på hur man lever och se om man kan göra några justeringar. Men det verkar väldigt viktigt för dig att TS ska ha sex.
    Jag mår inte dåligt av mina sexuella relationer, jag gillar sex och har genom åren som singel haft ett rikt sexliv (det var värre när jag levde i en relation, då var det botten).

Däremot mår jag dåligt psykiskt av andra relationer, och kanske jag har dövat bristen på närhet med sex men jag mår inte dåligt av just det. Tvärtom tror jag att leva ut olika fantasier har hjälpt mig att hitta mig själv och våga mer. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-24 20:13:37 följande:
    Jag syftar på att hon inte ska känna dåligt samvete för ett förhållande som aldrig nämnts vara exklusivt. Han var aldrig exklusiv, och då har han heller ingen rätt att kräva det av henne. Om han hade lovat henne exklusivitet hade han själv behövt lämna sin fru, och det var han ju inte villig att göra.

Vad hans förhållande med frun egentligen är känns irrelevant. Det är ju där han valt att stanna, hur det än ser ut. Det viktiga är att hon inte ska behöva känna dåligt samvete eller krypa för honom utan förstå att hon haft all rätt i världen att ha sex med vem sjutton hon vill, precis som han haft den rättigheten.
    Han frågade faktiskt mig i början om att vara exklusiv, när han pratade om att lämna sin fru. Jag var inte övertygad då ännu, men jag hade börjat få känslor för honom. Och sen var jag exklusiv, bara med honom till han försvann. 

Men han berättade för mig, sist vi sågs, att det var bättre hemma och att de höll på att lösa saker mellan dem. Så jag förstod aldrig riktigt varför han ökade kontakten med mig och varför han agerar så här när han fick reda på att jag legat med hans vän. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-24 20:28:35 följande:
    Ts har skrivit att mannen själv berättat att relationen med frun är bra (igen?) och att han nu inte jobbar borta längre utan bor på heltid hemma med familjen. 
    Så jo, den enda relation han har är med frun. Ts var ett snedsteg som han troligen aldrig menat allvar med utan bara lurat i henne det så som otrogna män oftast (så gott som alltid?) gör för att få ligga lite.

Tyvärr trodde ts på lögnerna och började drömma om ett liv tillsammans. Men med den vetskap som ts vet idag om hans beteende efter han "ångrat sig" borde även ts insett att allt bara var lögner. Men tyvärr har ts blivit som besatt av mannen och kämpar med näbbar och klor för att få ha honom kvar i sitt liv, helt oavsett att han är en riktig sk*tstövel mot henne gång på gång.

När man medvetet utsätter sig för det är man förmodligen i behov av hjälp, terapi för att avbryta detta för gott.
    Nej han bor inte hemma, han är bort inte riktigt lika mycket som förut, men inte längre kvar i min stad.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 20:36:27 följande:
    Var bor han då om han inte bor hemma och inte är borta lika mycket?
    Han jobbar på ett annat projekt i en annan stad, men det är lite mer tid på hemmakontoret och lite mindre tid borta. Han är dock fortfarande borta mer än han är hemma. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-24 20:39:12 följande:
    Du skrev att du inte varit hans enda. Det tolkade jag som att han hade haft andra förutom dig.
    Ber om ursäkt om jag missuppfattade det.

Nej,ni kan inte radera ert förflutna. Men ni kan göra något bättre av er framtid.
    Han har haft andra älskarinnor före mig, han har varit öppen med det. Däremot vet jag inte om han haft någon mer samtidigt som mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 21:10:03 följande:
    Men då bor väl han ändå med sin fru? För hemmakontoret är väl där frun är? Eller menar du att han aldrig bor med henne längre?
    Ja, och det är lite mer tid med henne än det var förut men han är fortfarande borta långa perioder. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 21:11:50 följande:
    Så frun vet om vad han gjort och förlåtit honom och nu är allt bra mellan dem? Om inte - är det verkligen vad du kallar en riktig och bra relation?
    Jag tror inte att hon vet. Och jag tror inte att det varit dåligt  pga otrohet, jag tror otroheten beror på att det varit dåligt.
Svar på tråden Han vågar inte