• Lynx123

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-05-15 19:01:26 följande:
    Hade jättejätte roligt med vänner (den som inte svarar i telefon) i helgen,  jag var ledig och vi hade fantastiskt väder och deltog i en speciell sak som händer här varje år. 
    Var glad och så avslutas kvällen med att han först skickade ett par meddelande, första på ett par veckor, , bara vänskaplig som jag svarade på, kortfattat, inget speciellt till att han tog upp en sak som vi har velat göra tillsammans och sen direkt per vändande sms meddelar att vi kommer inte att träffas mer. Jag hade räknat med att vi inte skulle det men hjälpte så klart inte. Sov inte mycket den natten,  grät och grät. 
    Förstod ingenting, var kom det ens ifrån? Hur kan han prata om en gemensam aktivitet till att säga det blir inget mer. Hade jag kunnat svara annorlunda, vad gjorde jag för fel? Jag vet verkligen inte.
    Men HUR kan du inte se vilket manipulativt svin han är som håller på så där? Blocka honom NU och sluta ge efter för hans äckliga spel!
  • Lynx123

Därför att det är precis så manipulativa personer beter sig. Punkt, slut! Det är därför du behöver blocka honom en gång för alla. Det kommer troligen göra honom sur, upprörd...kanske till och med rabiat eftersom han inte längre kan utnyttja dig för bekräftelse.

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-19 11:38:39 följande:
    Nej, han kommer inte bli upprörd och desperat. Han kommer hålla det inom sig och bli tyst. Ledsen är troligt, ja.
    Men vi kommer inte veta för jag är helt säker på att han inte kommer höra av sig om inte jag gör det först. 
    Om han blir ledsen så blir han det för sin egen skull - klassisk manipulatör. Det är bara så meningslöst att ha någon som helst kontakt med en sådan person...
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-20 23:36:01 följande:
    Jag träffar mina vänner så mycket jag och de hinner. Tyvärr bor mina bästa vänner flygresor bort (eftersom jag flyttade) och mina vänner där jag bor nu jobbar lika mycket som jag. Vi ses så mycket vi hinner - jag skulle gärna se dem mer men de har ju sina liv också.
    Jag har pratat med dem, men jag får dåligt samvete att jag ältar mig själv hela tiden. Ni kan ju alltid sluta läsa när ni blir less.
    Jag försöker ta tag i det, ska försöka ha ork att börja träna mer efter jobbet (bra för kropp och huvud och framför allt sommarfiguren). Idag känner jag mig ganska uppåt, saknar honom inte alls så mycket. Har haft annat att tänka på. 

Är dock inte sugen på att börja dejta igen, det är alldeles för tidigt för något seriöst och jag har ingen lust att ligga runt något mer. Kanske är det något rebound jag egentligen skulle behöva men jag försökte med det när han försvann i vintras och det hjälpte inte mitt huvud ett dugg. 
    Intressant att du tycker sommarfiguren är lite viktigare än kropp och huvud. Det kanske var en felskrivning men jag tänker samtidigt att du kanske prioriterar lite snett just nu. Hoppas att terapin hjälper för du har så mycket bra att se fran emot och det känns som att du bara kastar bort tid på meningslöst grubbel just nu. Livet är kort!!!
  • Lynx123
    Jag är så rädd för att bryta med honom för att jag är rädd att aldrig få känna så som jag gjorde igen även om det är osannolikt att jag kommer få göra det ens med honom

Så du är rädd för att bryta trots att du nu mår dåligt när du är med honom, upplever att han inte är intresserad av dina problem och gnäller om sin stress i tid och otid?

Vad mer ska han behöva göra för att du ska inse att det här inte är något att ägna tid åt?

Du kommer aldrig mer känna som du gjorde med honom för det var en lögn från hans sida redan från början.

Tycker att du redan har tagit steg i rätt riktning...unna dig att börja må bra på egen hand nu.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 18:06:05 följande:
    Jag är så klart seriös, jag känner mig som en skit. Vände bara ryggen till och gick för att jag blev ledsen. Bara för att han beter sig som en skit så behöver ju inte jag det. Säga hej då ordentligt är väl inte för mycket begärt?
    Jag vet att det måste få ett slut, men det hade varit skönt om jag kunde se mig själv i ögonen sen och säga att jo jag gjorde det jag kunde och jag var inte en småunge som sprang iväg och grät när det blev problem. 

Som det blev nu blev det ingenting. Förväntade han sig att jag skulle höra av mig senare? Kommer vi prata igen?
    Jag kommer inte höra av mig till honom, så mycket har jag lärt mig. Bästa vore om jag kunde låta bli att svara också. 
    Kära du...läser man dina inlägg så är det den ena ursäkten efter den andra: om bara det, om han hade, om jag hade etc.

Han behandlar dig respektlöst och hör av sig för bekräftelse, bedrar kvinnor och kan inte uppföra sig trots att han är en vuxen människa. Herregud, han låter både tråkig och ohyfsad. Varför i hela fridens namn vilja vara med en sån? Begriper.det inte...
  • Lynx123

Säger inte att han har en narcissistisk personlighetsstörning för jag är inte psykolog, men mycket stämmer in tex. Allt är andras/världens fel, han bryr sig inte om andras käbslor och han var väldigt på och låtsades intresserad i början. Klassiskt maktspel. Tyvärr.

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-30 20:12:41 följande:

Tänk så mycket lättare det varit om jag, när jag blev sårad första gången, hade skickat iväg det där dra åt helvete för hur du gör mot mig, istället för att vänta på att känslorna skulle lugna sig och jag tänkte igenom vad jag svarade. Ibland är det nog inte dåligt att handla i affekt. 
    Hade besparat mig mycket gråt och kraft i det här ekorrhjulet. 

Ja, jag vill blocka honom. Men hur svårt är det inte att göra det när han är glad och trevlig? Tänker att nästa gång han sårar mig ska jag det... (ja jag vet, jag vet men jag har ingen anledning att vara oärlig mot er i den här tråden. Den bygger ju på att jag beskriver det jag känner).

Det som är positivt nu är att om han kommer höra av sig om att ses kommer jag inte kunna pga jobb och sen har han semester = han kan inte. Så det är länge till en eventuell nästa gång. 

Dra ut på pinan ännu mer...om ett år eller två kommer du kanske inse hur mycket tid av ditt värdefulla du har kastat bort på det här. Säger det i all välmening!
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 00:02:01 följande:
    Jo jag förstår ju det. Problemet är ju att jag inte tycker att jag förtjänar att vara glad, eller träffa någon annan (varför skulle nån vilja det). Men jag jobbar på det. 
    Jag gör verkligen det även om det inte verkar så här. Och jag tror att även han har märkt att jag har distanserat mig. Det är därför han försöker hålla mer kontakt. 
    Alla människor förtjänar att vara glada, det tror jag nog att du inser själv innerst inne. Däremot krävs det att man tar bort det som gör en illa för att få vara frisk och glad - som mögel och förruttnelse. Att kasta bort sitt liv på det här sättet kommer bara göra allt värre. Tänk om du träffar en jättefin person om ett halvår och du fortfarande inte har avslutat - vad händer då? Den nya personen, om hen är någorlunda klok, kommer ju inte vilja fortsätta med dig om du är involverad i den här soppan. Att fortsätta är med andra ord bara att självsabotera. Och du kommer aldrig ångra att du var stark och höll huvudet högt när du gjorde dig av med hela situationen.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 08:27:45 följande:
    Visst förstår jag det. Jag träffade den här mannen när jag var i en fas att plocka bort sådant som gjorde mig ledsen och höll mig nere. Och han gjorde mig så otroligt glad! 
    Och det är den endorfinkicken jag försöker återskapa, trots att han gjort mig så vansinnigt ledsen efter det.
    Jag träffade honom verkligen i fel fas i livet då jag höll på att skapa ett nytt liv och så klängde jag mig fast vid något som kändes. Jag begriper ju själv att det är helt galet och att det är dumt att kasta ankar vid något som också sjunker. 

Och det är klart det kommer bli svårt att träffa någon ny, hjärtat är helt stängt för någon annan. Det måste läka och våga öppnas på nytt, och det gör det ju inte så länge jag har kontakt med honom. 
    Och där har du ju svaret på din egen fråga. Ta bort det ruttna äpplet innan hela skörden förstörs!!!
Svar på tråden Han vågar inte