Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

molly50 skrev 2024-03-14 23:57:01 följande:
    Har han ställt in igen?
    Du måste vara tydlig och sätta ner foten och berätta hur han får dig att känna.
    Att han år dig att må dåligt med sitt beteende.
    Sen ber du honom att återkomma när han har lämnat sin fru.
    Gör han inte det så vet du var du har honom.
    Försöker få det till att jag försöker ställa in. 
    Förstår inte. Vill prata med honom ansikte mot ansikte. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-03-15 08:11:12 följande:
    Hur menar du att att han gaslightar dig? Vad jag förstår så är han en gift man som valt att vara med sin fru. Det är väl inte konstigare än så egentligen? Tyvärr långt ifrån den första eller sista gången som vänsterprasslande gifta personer gjort så.

För din egen skull så skit i honom nu. Blockera och ignorera. Låt dig själv få ha ett bra och givande liv och ödsla aldrig mer tid på lögnare. Du kommer att må så mycket bättre av det, jag lovar.
    Han bjuder in mig och sen försöker få det till att jag ställer in eller inte vill. Testar hur villig jag är. 

Han är inte med sin fru istället. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-15 08:43:06 följande:
    Inte? Så han har separerat eller skiljt sig? Det var väl bra, då kanske du har en liten chans snart?
    Tror tyvärr inte det. Jag ger nog upp nu. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-15 10:32:14 följande:

Den stora frågan du borde ställa dig är :
    Om han lämnar sin fru, vill du verkligen ha ett förhållande med en man som kan behandla sin fru så illa? Kommer du någonsin kunna lita på en man som väljer att behandla sina äktenskapsproblem med att gå bakom ryggen och snyfta ut och ha sex med en annan kvinna? Förutom det faktum att han betett sig som ett riktigt praktsvin under en lång tid.

En sån man komger aldrig få dig att känna dig speciell. Inte om du blir hans fru i allafall. Tänk på att varje gång du är med honom slösar du bort tid du kan träffa någon som faktiskt älskar dig på riktigt. Han älskar dig inte på riktigt, för den som är otrogen och vill vara med en annan lämnar nästan alltid direkt. 

Nu äter han kakan och har det kvar, och vilken otrogen vill bli av med det? Han har inget att förlora, du har allt. 

Nej. Jag vet allt det här och vi pratade mycket om det från början. Han visade en helt annan sida då än han gör nu. Han har väl förmodligen blivit deprimerad förr och därför börjat med att ha destruktiva relationer vid sidan av sin fru. På samma sätt som han blivit med mig och kanske också hade gjort om det tillslut hade blivit vi. 

Han kanske kommer stanna i sitt äktenskap för att han är bekväm, vill inte ta tag i det och kommer fortsätta slösa bort livet vid sidan om. Men jag tror inte att han stannar med sin fru för att det är vad han vill, han vill vara med henne och att deras äktenskap ska räddas. Det handlar bara om att han inte tar sig för något annat. 

Jag har redan förlorat, jag blev jättekär och nu är jag helt förkrossad. Ville verkligen ha det här och jag vet inte hur jag ska få kraft att träffa någon annan. Jag ville ha honom och min självkänsla är helt körd i botten. Hur ska jag kunna träffa någon som vill vara med mig när jag inte ens kan behålla någon jag sänkt min standard för? 
  • Anonym (Deppig)

Jag är bara så otroligt ledsen. Och känner mig så dum som föll för honom och trodde på honom. 
    Har ingen kraft kvar känns det som. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-15 15:26:55 följande:
    Jag tror du kan behöva hjälp under en tid för att komma ifrån det destruktiva förhållandet. Du behöver fokusera på dig själv, och återgå till ditt normala jag. Jag tror säkert du en gång var en riktigt stark kvinna, men att detta brutit ner dig bit för bit. Tänk på att desto längre du stannar i ett destruktivt förhållande, desto svårare blir det för dig att få tillbaka självförtroendet och ditt normala jag. Det innebär att du inte bara bryter ner dig själv utan även får svårare att lita på andra. Det i sin tur betyder att du kommer få svårare att hitta den rätta mannen.

När du väl kommer til linsikt kan jag nästan lova dig att du kommer se tillbaka på det med ilska att han tagit så mycket energi och tid från ditt liv.

Med det sagt..sök samtalshjälp och kanske någon KBT (eller vad som än tillhandahåller kurser i att öka sitt självförtroende).

Det bästa vore om du kunde ha nollkontakt med honom, vilket kan reultera i två saker -  Du börjar må bättre när avvänjnigstiden tar slut ( ja, det är som en drog), Du blir starkare, får tillbaka självförtroende och mer nogrann med din nästa val av partner, eller så inser mannen att han saknar dig, vill ha dig och lämnar sin fru. I vilket fall som helst är det fördelaktigt för han inte längre är den som har all kontroll.

Om han skulle lämna sin fru tycker jag ändå att du bör tänka på det jag skrev innan. Vill du verkligen ha en sådan man?
    Jag vill inte se tillbaka på det med ilska, jag vill minnas det fina vi hade och att jag faktiskt vågade agera på känslor (vilket ju var dumt i efterhand) eftersom jag annars alltid är så rädd att bli sårad så jag aldrig "släpper loss".
    Visst har jag varit stark och självständig, men jag blev verkligen kär och kanske träffade jag honom vid fel tidpunkt i livet då jag var för mottaglig för andras känslor.
    Har alltid varit det, är känslokameleont, och har lätt för att känna andras känslor både innanpå och utanpå men nu var jag  utan skyddsnät. Jag befinner mig på en ny plats i livet där jag inte har så mycket annat runt mig som håller mig på plats. Och då slängde jag ankar när det kom någon som fick mig att må bra. 

Vill så gärna känna det jag kände med honom igen men jag vet inte hur jag ska våga. Det känns som att hjärtat är i tusen bitar och det aldrig kommer att bli helt igen. Vill inte känna så här. Vill inte vara kär i honom mer. Vill be honom fara och flyga och vill kunna blocka honom. Hur ska jag nånsin kunna öppna mig igen? 

Hatar att vara beroende av andra, hatar att känna saker. Det värsta är att jag har berättat för honom om vad som trasar sönder mig och han lyckades göra det exakt efter skolboken. 

Jag är så jävla ledsen. Från att känna hopp när jag skrev det första inlägget för ganska många veckor sedan och sen när vi träffades och HAN ville mer igen så känner jag nu bara avgrundsdjup sorg och nattsvart mörker. Orkar inte gråta något mer, vill att han ska trösta mig men det kommer inte hända. 
  • Anonym (Deppig)

Nu har jag gjort det, pratat med honom.
    Vägrar tro att älska någon och känna för någon kan vara fel. Men nu råkade det bli i fel man.

Känns som att jag går sönder, kommer aldrig bli hel igen. 

• Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-03-17 14:24:38 följande:
    Vad sa du till honom?
    Att han inte kan fortsätta hålla mig på halster.
    Jag har varit tydlig med vad jag känner och vill och att det bryter ner mig fullständigt att behöva gissa vad han tänker. Han måste sluta med sina dubbla budskap och vara ärlig med mig, vi kan inte fortsätta det här längre för jag orkar inte det. 
    I runda slängar. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-03-17 15:05:03 följande:
    Det var bra att du sa det. Han behöver få höra det.
    Vad svarade han på det?
    Ingenting. Var vara undvikande. 
    Det var en dålig helg mentalt för honom. Visste det redan att det skulle bli svårt att ta sig in i hans huvud och att han inte skulle vara mottaglig. Det hade varit lättare om han var på bättre humör och inte i ett av sina depressionsskov. 
    Men jag behövde göra det, att vänta på nästa tillfälle hade knäckt mig. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-03-17 15:36:58 följande:
    Ok. Men låt bollen ligga hos honom nu.
    Här inte av dig mer till honom.
    Även om han mår dåligt så är det ingen ursäkt för att dra med dig ner i träsket.
    Han behöver ta tag i sina egna problem innan han drar in fler i sitt liv.
    Jag vet. Jag ska inte kontakta honom.  Men jag kan inte hjälpa att jag hela tiden tänker på vad mer jag skulle sagt. Om hur glad jag var när jag började träffa honom och hur mycket jag tyckte om honom. Och det jag skrev här, att det inte borde vara en svaghet att kunna känna för andra människor. Han menar att det är det, man ska se till sig själv (det är depressionen som talar för det här är nytt) och inte bry sig om vad andra tycker och tänker. Känns som att jag har så mycket mer på hjärtat som inte kom med.

En liten del i mig önskar att jag inte sagt något, fortsatt låtsas att hans fru inte finns och fortsatt träffa honom så ofta jag kunnat. 

Vill så gärna känna det jag kände i somras igen, att någon ska hålla om mig på samma sätt. Men jag vet inte hur jag nånsin ska kunna våga öppna upp mig igen. Jag är så ledsen så jag går sönder nu.
Svar på tråden Han vågar inte