Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-09 09:48:09 följande:
    Jag tycker nog att du genom att ständigt dra upp hur jobbigt du har det, faktiskt säger hur synd det är om dig och använder det som ursäkt för dina handlingar.
    Jag tycker inte att det är synd om mig men jag tycker heller inte att jag förtjänar att vara så ledsen som jag har varit. Trots att jag har satt mig i den här soppan själv. 

Jag vet ju att för att komma vidare måste jag bryta, men det är verkligen jättesvårt. Och jag har kommit ganska långt men har fortfarande lång väg att vandra. 
  • Anonym (Deppig)
    Sceffli skrev 2024-07-09 10:55:16 följande: 
    Men nu när du upplevt detta möte som för dig var fint. Även om hans fru nog inte skulle säga detsamma. När du kommit över honom kommer du nog vara för nyfiken på kärlek för att kunna hålla dig ifrån när ett nytt tillfälle dyker upp. Du har dessutom erfarenhet av att lämna en man och överleva. Därför kommer du inte vara lika rädd för att öppna dig igen. Du vet att du överlever. Se bara till att nästa man inte är gift! 
    Jag hoppas det. Skulle gärna vilja uppleva det igen. 
    Jag har haft förhållanden förut men aldrig varit kär på det här sättet. 

Och det verkligen inte meningen att sylta in mig på det här sättet med en gift man, jag trodde aldrig det skulle bli på det här sättet. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-09 15:17:25 följande:
    Lite Madonna-hora komplexet....
    Jo tack, vad tror du det är jag säger till mig själv dagligen? Jag är så jävla ledsen så du anar inte men jag kan ju inte göra något ogjort. Jag ångrar inte ett enda av mina ligg på så sätt att jag inte har velat eller har särat på benen bara för att (förutom med den mannen jag levde med i många år - det hade jag gott kunnat slippa). Men jag önskar ju så klart att jag inte skulle behöva ha någon ny partner utan att det skulle räcka så här. 

Men förklara för mig, när har jag pratat illa om hans fru? Jag förstår att jag är en del i sveket mot henne men så vitt jag vet kan hon vara hur fantastisk som helst. Han har heller aldrig pratat illa om henne. Fattas bara annat, de har ju älskat (kanske fortfarande gör) varandra en gång i tiden och hon är mamma till hans barn. It takes two to tango, och de sidorna jag har sett av honom lägger han inte två fingrar i kors för att göra någon annan lycklig. Det är knappast hennes fel att hennes make inte kan hålla kuken i styr. 
    Jag vet ingenting om henne annat än hennes namn. Vi har inga gemensamma bekanta och risken är absolut noll att vi skulle träffas. 
  • Anonym (Deppig)
    Sceffli skrev 2024-07-09 14:20:36 följande:
    Jag förstår att det inte var meningen. Och det är inte så lätt när man blir förälskade. Han kunde inte heller rå för att han blev kär, men han hade inte behövt ljuga...Det här med hans fru är hans ansvar och hans svek mot henne. Du känner ju inte henne och du hade velat att han var ärlig och schysst mot henne. Men du råder inte över vad han gör. Han kunde ha valt att lämna henne. Han kunde ha valt att berätta för henne, men gör tydligen inte det. Det är inte ovanligt att gifta blir förälskade i en kollega och därför lämnar äktenskapet. Så långt är inget fel. Det som blir fel är ju hans lögner mot henne och att han sänder falska signaler till dig om att du har en chans. Han vill inte förlora henne eller förlora dig. Han är rädd för att göra fel val. Han är säkert rädd för att stå för sitt val också om han lämnar. Han kanske skiljer sig och blir ihop med dig och så fungerar det inte alls mellan er två. Men så är det här i livet, det finns inga garantier. Det är lite som astrid lindgren sa. Något i stil med att ibland måste man vara modig, annars är man inte en människa, utan en liten skit. Det är du och frun som får betala priset för att han ska slippa göra ett val och leva med konsekvenserna. Du kan däremot göra ett val själv. Du kommer klara dig utan honom! Du kommer kunna vara lycklig utan honom. Du klarar det! 
    Tack. Jag tror att du förstår mig. Och trots att vi träffades på ett spektakulärt sätt så var aldrig min intention att jag skulle roffa åt mig någon annans man. Jag blev jättekär i hur han behandlade mig och jag trodde verkligen han kände samma. Jag trodde det skulle bli vi och jag var så jävla stolt och lycklig över att han visade och sa hur mycket han tyckte om mig. Han var verkligen det finaste jag visste. 
    Jag hade aldrig blandat in känslor på det här sättet om jag inte trott från början. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-07-09 12:45:01 följande:
    Jag förstår hur du tänker. Och det är väl på ett sätt rätt.
    Men samtidigt så kan jag själv sätta mig in i hans frus situation då jag själv varit där.
    Och hade min man haft något fuffens för sig bakom min rygg så hade jag velat veta det så att jag fick en chans att själv få välja om jag vill stanna eller gå.
    Helst hade jag velat veta det från honom själv,men om han inte berättade så hade jag velat få veta det av någon annan som visste.
    Ingen annan ska göra sådana livsval åt mig.

Jo,men det enda som händer är ju att det bara river upp dina sår ännu mer varje gång du träffar honom.
    Så han är inte rätt person för att hjälpa dig att komma vidare.
    Har du ingen vän du kan prata med och hitta på saker med istället?
    Du måste försöka radera honom helt ur ditt liv,om du ska kunna gå vidare.
    Jag är helt med på att hon borde få veta, men varför måste jag vara den som ska berätta det? Det skulle verkligen för mig kännas som att vrida om kniven i henne. 

Jag har faktiskt, trots vad ni säkert inte tror, själv blivit bedragen. Jag tror inte att de någonsin gjorde något sexuellt med varandra men sveket och förälskelsen fanns absolut där. Jag upptäckte det själv och jag kände mig så jävla förnedrad. Hon var en bekant också till mig, och jag hade absolut inte velat höra det från henne. Min sambo förstod inte ens att han gjort något fel som bedyrade sin kärlek till en annan kvinna. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-09 16:31:07 följande:
    Nej inte roffa åt dig. Bara knulla med. Som att det skulle vara bättre på något sätt. I mina ögon är det nästan värre faktiskt.
    Som jag hade avslutat om jag inte trodde det skulle bli något mer. Jag försöker inte försvara mig, bara förklara hur jag tänker. 
    Och oavsett, jag är inte den första kvinnan han vänstrat med - vad hade ett enstaka ligg spelat för roll? Hade han inte legat med mig hade han gjort det med någon annan. 
  • Anonym (Deppig)
    Sceffli skrev 2024-07-10 01:36:57 följande:
    Nej. 
    Vet du, jag håller faktiskt med dig. Jag har inte lagt mig i hur de sköter sitt äktenskap. Det är inte jag som vänstrar. HAN står mellan valen att fortsätta vara oärlig och ha oss båda eller välja en av oss. Det är omoraliskt av mig att ligga med någon annans man ja! Men det är i grunden inte jag som är oärlig. Varför är det alltid älskarinnan som får skulden? 

Nu kommer jag få mängder av hat efter mig - men det är klart jag sympatiserar med hans fru. Jag har inget som helst otalt med henne, men vi kommer aldrig träffas ochbmest troligt får hon heller inte nys om mig. Hon är säkert helt fantastisk men  råkade slå sig ihop med en skit till man. 

Jag och han kommer inte ha någon framtid, han kommer inte välja mig. Han kommer antingen stanna med henne och fortsätta vänstra eller så skiljer han sig men jag tror ändå inte att det blir vi. Kanske för ett tag men han kommer vänstra mot mig med. Det har blivit rutin för honom, första gången är svårast och nu är det vardag. Lättare att doppa kuken än att vårda relationen. Han skiter i att jobba på äktenskapet och han har redan struntat i att han gör mig ledsen. Klart det inte kommer bli något. Men hur kan det vara mitt fel?
    Jag trodde det skulle bli vi, och vi pratade om det här och han bedyrade när det blev vi så skulle han må bra = ingen vid sidan av. Men han står ju 100% sig själv närmast, inte kommer han jobba på att hålla oss flytande heller. 

Så. Redo för hatstormen.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-07-10 13:52:01 följande:
    Om du läser mina andra inlägg så ser du att jag ingenstans har skrivit att TS ska berätta för frun.
    Det slutar oftast med att älskarinnan är den som får skulden ändå.
    Och det är ändå inte säkert att han kommer att lämna frun.
    Och även om han skulle lämna frun för TS så finns det inget som säger att han kommer att vara trogen mot TS.
    Vilket TS också är medveten om.
    Men att frun har rätt att veta,det står jag fast vid.
    Hade min man haft något fuffens för sig bakom min rygg så hade jag velat veta.
    Helst av honom själv.
    Men i andra hand av någon som ev vet vad han håller på med.
    Annars får jag försöka skaffa fram bevis själv.
    Jag vill få rätten att själv bestämma vad jag vill göra med mitt liv.
    Det ska ingen annan bestämma åt mig.
    Det tycker jag är lågt om något.
    Jag är faktiskt helt enig med dig. Jag tycker alltid att du skriver klokt. 
    Anonym (...) skrev 2024-07-10 14:04:23 följande:
    Vad frun "vill" är ointressant i TS' tråd. Förresten kanske hon vill SLIPPA veta. 
    Jag vet att han misstänkte iaf förut att hon också hade någon. Eller så var det bara något han sa. Hur som helst verkar de leva rätt så skilda liv med tanke på hur mycket han jobbar borta. Och vad jag förstår inte delar speciellt mycket när han är hemma heller. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-07-10 18:07:11 följande:
    Tack!  // Glad

I så fall kan man undra varför de överhuvudtaget fortsätter vara ihop.
    Jadu. Jag undrar med. Inte pga mig utan pga deras situation. 

Jag tror att det är rätt mycket så, som någon här uppe skrev, det ska mycket till innan en långvarit gift medelålders man vänder upp och ned på sitt invanda liv. Det är bekvämt. De har hus, visserligen vuxna barn, och gemensamma vänner. De har ett helt liv ihop och det kräver mycket kraft och mod att börja om på nytt. 
  • Anonym (Deppig)

Exakt. Därav jag bröt med min föredetta partner och sen oplanerat gick och kärade ner mig i den här snubben. Inte vad jag hade tänkt mig. 

Svar på tråden Han vågar inte