molly50 skrev 2024-07-09 12:45:01 följande:
Jag förstår hur du tänker. Och det är väl på ett sätt rätt.
Men samtidigt så kan jag själv sätta mig in i hans frus situation då jag själv varit där.
Och hade min man haft något fuffens för sig bakom min rygg så hade jag velat veta det så att jag fick en chans att själv få välja om jag vill stanna eller gå.
Helst hade jag velat veta det från honom själv,men om han inte berättade så hade jag velat få veta det av någon annan som visste.
Ingen annan ska göra sådana livsval åt mig.
Jo,men det enda som händer är ju att det bara river upp dina sår ännu mer varje gång du träffar honom.
Så han är inte rätt person för att hjälpa dig att komma vidare.
Har du ingen vän du kan prata med och hitta på saker med istället?
Du måste försöka radera honom helt ur ditt liv,om du ska kunna gå vidare.
Jag är helt med på att hon borde få veta, men varför måste jag vara den som ska berätta det? Det skulle verkligen för mig kännas som att vrida om kniven i henne.
Jag har faktiskt, trots vad ni säkert inte tror, själv blivit bedragen. Jag tror inte att de någonsin gjorde något sexuellt med varandra men sveket och förälskelsen fanns absolut där. Jag upptäckte det själv och jag kände mig så jävla förnedrad. Hon var en bekant också till mig, och jag hade absolut inte velat höra det från henne. Min sambo förstod inte ens att han gjort något fel som bedyrade sin kärlek till en annan kvinna.