Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Fan vad ont det gör

• Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-17 06:00:00 följande:
    Var lugn.  Snart kommer han kontakta dig. Ni kommer ses och allt kommer kännas bättre en stund.  
    Tack för peppen 🙄

Om han nu skulle göra det (risken finns ju) så kommer det hur som helst dröja månader innan han gör det pga semestrar, jobb på annan ort osv.
    Så förhoppningsvis kan jag stå emot då. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2024-06-17 08:12:39 följande:
    Ett öppet förhållande kanske? Men är han man nog att ta upp frågan med frun? Jag tror inte det. Men att du TS gillar att simma runt i hav av smärta är uppenbart. Ledsamt! Jag hoppas bara att du snart inser att du är värd bättre.
    Det skulle han absolut inte göra, och hur som helst är ett öppet förhållande inte aktuellt för mig.
    Jag har "sett mellan fingrarna" bara för att jag inte vill att det skulle ta slut. Det var aldrig meningen att det skulle bli så här, jag ville inte dela ens från början. Jag trodde och hoppades att det skulle bli vi. Att det var svårt förstod jag men att jag skulle hamna där jag inte kan stå upp för mig själv hade jag inte räknat med.

Jag är så otroligt trött på att vara så här ledsen och det som gör set extra jobbigt är att jag intalar mig själv att jag inte har rätt att vara lycklig. Jag är inte tillräckligt bra för att få vara glad. 

Det är inte lika smärtsamt som det varit tidigare, när det kändes som ett öppet sår som höll på att ta ihjäl mig. 
    Nu är det mer ett ihärdigt malande som inte går över. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-17 08:44:28 följande:
    Du har accepterat ett öppet förhållande under lång tid och kommer fortsättra gå med på det!
    Jag kanske har accepterat det för att jag har stuckit huvudet i sanden men det är inte min gej. 
    Har man en partner så har man en partner, och då är det den som gäller eller så får man avsluta och gå vidare (vilket jag också sa till honom från början). 
    Vad ni än verkar tro om mig är polyamoritet inget för mig.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-17 09:31:36 följande:
    Men lik väl släpper du till varje gång han tar kontakt och vill ha dig. Och du kommer göra det nästa gång också!
    Om det nu är så att han vill ha mig. Just nu inbillar jag mig att han har bedrivit någon form av välgörenhet eftersom jag har tvingat mig på honom. 

Och jag vet att jag sagt det förr, men nu ser jag verkligen ingen anledning till att han skulle höra av sig igen.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-17 10:21:38 följande:
    Men ge dig! Du tillåter ett öppet förhållande om och om igen och kommer göra det i framtiden

Du tar inget ansvar för diyt liv och bygger din framtid på att han inte kommer höra av sig vilket du både vet och hoppas på att han gör.,

Gör något vuxet och ansvarsfull för en gång skull i denna relation
    Vad är det vuxna och ansvarsfulla här? Blockera? Är det så enkelt? 
    Avsluta det måste jag ju men hur? Hur man gör i både teori och praktik vet jag ju, men var finner man kraften och modet till det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-17 10:55:59 följande:
    Att vara vuxen här är att säga att det är slut och att ni inte ska ses mera.

Du kan sen underlätta genom att blockera, inte svara mm.

Kraften får du genom att inse att du är myndig och vuxen samt ensam ansvarig för ditt eget välmående och liv.
    Men jag har ju bestämt mig för att inte kontakta honom själv. Dels vill jag inte utstå förnedringen med att han kanske inte svarar, dels vill jag inte råka skriva så att någon annan ser det. I början var jag helt trygg med att skicka sms när som helst, han uppmuntrade det också och jag var aldrig rädd att hans fru skulle råka läsa. Han hade även uttryckt från början (innan jag blivit kär) att han ibland önskade att hon skulle gå igenom telefonen så att hon skulle förstå och själv ta upp en separation. Men det känns långt borta nu.  

Kan jag vänta till/om han hör av sig? Och står jag emot då 😔
    Eller ska jag bara blocka utan att säga något (det känns så fel).
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-17 11:30:38 följande:

Har du inte lärt dug ett dugg???

Du kommer inte kunna stå emot om han kontaktar dig

Varför krånglar du till allt.  Blockera, bryt ihop och gå vidare

Nej jag har inte lärt mig något. 
    Jag krånglar för att jag är rådvill och att hjärtat värker.
    Mitt huvud vet det här, hjärtat ska bara hänga med. 
  • Anonym (Deppig)

Jag vet att ni är less på att lyssna på mitt ältande. Men vem ska jag prata med om det här om jag inte kan skriva av mig i den här tråden? 

Fan, vad jag saknar hans meddelanden. 

Här sitter jag, ensam som bara den. Imorgon är det midsommar och jag kommer inte fira något. Jag har hemlängtan men längtar inte till något hemma. Vill bara komma bort. Och jag skulle vilja att han hörde av sig bara för att säga trevlig midsommar eller något. 

Jag vet att det kommer gå över. Jag fattar det. Men när? Och jag saknar honom även om jag vet att det är fel. 

Det är ganska precis ett år sedan vi träffades och förra midsommar hade vi kontakt hela dagen. Han berättade då att han var kär i mig, han längtade efter mig och saknade mig. Och jag sa, ta det lugnt. Vi har precis träffats, landa lite. Och han sa att han tänkte så klart som han aldrig gjort förr. Jag var så himla glad då. Jag var inte kär ännu, men jag var så lycklig. 

Jag vill bara vrida tillbaka tiden. Önskar att jag aldrig hamnat i den här soppan. Önskar att jag inte känt något. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2024-06-20 20:28:00 följande:
    Jag läser gärna din tråd. Det är svårt med relationer. Det tycker jag med. Jag önskar dej en fin midsommar. Jag är inte ensam imorgon. Men har varit det ibland på midsommar. Läs en bok och gör något du gillar. Kanske chatta med någon i en dejtingapp. Inte för att kanske träffa någon. Men kanske. Fundera över vad du behöver. Ibland behöver jag något annat än jag tror. Kanske är det samma för dej.
    Tack ❤️
    Önskar dig med en fin midsommar 💐
    Jag jobbar imorgon, och det kommer bli en lång och stressig dag. Kanske det är precis vad jag behöver. 
Svar på tråden Han vågar inte