Han vågar inte
Jag tror fortfarande (tror att jag skrivit det förut?) att han redan från början var övertygad om att du var helt införstådd i att alla kärleksförklaringar m.m bara var tomma ord som ingår i älskarinna-spelet som du visste att du gav dig in på. Han har nog inte för en sekund tänkt lämna sin fru utan ville bara ha lite "kul" på sidan av ett tag, tills han tröttnat och du var nog varken hans första eller senaste älskarinna.
Tidigare älskarinnor har troligen förstått så han har aldrig sett det problemet. Med dig märkte han att du tog det ni hade gravallvarligt och seriöst och det ville han inte, därav blev han tvungen att bryta er kontakt.
Jag tog det inte gravallvarligt förrän han försvann, då rämnade hela världen kändes det som.
Jag tycker inte alls att det verkar helt otroligt att två människor blir kära i varandra trots att den ena är i en relation. Sen beslutar sig den ena parten att det inte är värt det, han vill inte bryta det liv han har och känslorna kvävs.
Jag tycker inte att det låter heeelt taget ur en fantasi.
Han borde inte ha tagit upp kontakten igen om han såg mig som problemet, det är INTE jag som har legat på den här gången. Jag har hållit mig undan, vi hördes inte på över en månad innan HAN hörde av sig på nytt.
Det jag är ledsen över, förutom att det inte blev vi, är att han har behandlat mig som skit under tiden han har velat fram och tillbaka.