molly50 skrev 2024-05-15 12:36:51 följande:
Jag menade absolut inte att mitt fall skulle vara värre än ditt.
Ber om ursäkt om du uppfattade det så.
Men kärlek kan göra lika ont oavsett på vilket sätt man blir sviken.
Jag förstår det. Men hade han brytt sig om dig på ett genuint sätt så hade han inte hållit dig på halster och sen bara avslutat allt rakt av.
Försök tänka så.
Sorgligt om du inte kan anförtro dig åt din familj. Men dina vänner då?
Och det är inte heller fel att söka professionell hjälp.
Det kan faktiskt vara skönt att prata med en utomstående också.
Precis som att skriva här.
Det är jättebra att du kan skriva av dig här med.
Men en professionell kan ge dig verktyg för hur du ska hantera allt det här.
På ett sätt som vi här kanske inte kan hjälpa dig med.
Nej jag menade inte att du hade framhävt dig själv, utan det var en reflektion av mig. Jag begriper ju att jag har tagit mitt fall för långt och jag förstår att i en annan tid i livet när jag varit lite mer stabil hade det heller inte blivit så här. Som jag har varit inne på, det var skönt att få känna sig omtyckt av någon. Och därför försöker jag hålla kvar den känslan med allt jag kan, trots att jag förstår jag förmodligen framstår som helt galen (framför allt inför honom).
Ja... mina vänner.. det är ett par som vet. Men jag vågar inte riktigt ta upp det, dels har min bästa vän själv mycket nu (glada saker visserligen men det här är hens tid - vill inte stjäla fokus med mitt). En till vet men den personen är lika trasig som jag och kan hålla fokus i ungefär två sekunder. Försökte ringa hen när jag hade sett den här mannen, det som jag trodde var det bra avslutet, och var på väg hem. Två veckor senare hör min vän av sig, oj jag har missat att du ringt. Trots att hen visste att jag skulle dit och att jag skulle behöva stöd på vägen hem.
De är jättefina men har fullt upp med sitt.
Nej min familj kommer jag inte öppna mig för någon mer gång, jag kan förlåta mycket men jag glömmer det inte. Och jag orkar inte bli ännu mer nedtryckt och skuldbelagd.
Jag har kollat in Mindler som jag blev tipsad om, det passar mig väldigt bra med att träffa någon över länk. Men jag hitta liksom ingen som ger mig förtroende där, ingen som jag vill prata med. Och mitt oflexibla jobb.. Ja, jag behöver vara flexibel men jobbet kan tyvärr inte vara det tillbaka.