Inlägg från: Anonym (Hmmm ...., ,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-03-19 08:20:14 följande:
    Min plan med honom var från början ingenting. Det är en slump genom en gemensam bekant att vi träffades men den historien hör inte hit. Visste inte att han var gift,  men när det sen blev tal om att fortsätta ses (på hans initiativ) så resonerade jag som att det är inte jag som gör fel, jag är inte i ett förhållande. Ligger han inte med mig ligger han med nån annan. Jag var inte ett dugg intresserad av något seriöst med honom. Mycket äldre, gift, inte min typ utseendemässigt. Trodde verkligen inte att det skulle bli mer än ett par gånger men vi började prata, sågs allt oftare (och inte för sex) och jag var tydlig med att jag höll på att få känslor men han hade redan dem. Och på den vägen är det.

Men det spelar ingen roll nu. Jag försöker inte försvara mig, jag är bara ledsen och mitt hjärta är i tusen bitar. Hade önskat ett annat slut.
    Du borde ha önskat att du aldrig startar!

Men det är nog som du säger - ligger han inte med dig så ligger han med någon annan och det är med största sannolikhet precis vad din dröm man gör just nu!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-05 08:21:33 följande:
    Jag förstår det bara inte. Hur kan man medvetet välja att såra någon annan på det här sättet trots att man vet om det. Jag tycker verkligen inte att jag förtjänar det (hans fru hör inte hit, jag vet det med).

Jag ber aldrig om något för mig, har alltid gjort saker för andra och stått tillbaka för min egen del. Nu ville jag något för min skull. För första gången. Och jag till och med bad honom när han försvann första gången att ses en sista gång för MIN skull, för att jag behövde det. 
    Jag tycker verkligen inte att jag förtjänar att vara så här ledsen, jag vill bara förstå.

Jag är verkligen så jävla snäll och skulle sälja min egen njure för någon annans skull. Har alltid varit. Jag mår bra när andra mår bra. Men är det så jävla fel att vilja ha det något för ens egen skull nån gång också?

Och det handlade inte bara om sex, hade det varit jag som bestämde så hade vi haft det mer, jag saknar intimiteten vi hade, att umgås, prata, känna varandra.

Hur fasen kan man ghosta någon efter ett år? Jag fattar det inte. Verkligen ledsen för din skull. 
    Du tycker verkligen på riktigt att du är en snäll person som alltid tänker på andra före dig själv? Vilket skämt!

Hade det funnits minsta sanning i det hade du aldrig varit medhjälpare till att grovt såra någon annan.

Du behöver terapi till att få lite självinsikt och inse att det inte på något sätt är Dig det är synd om!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-05 12:32:51 följande:
    Men det ÄR ju inte pga mig deras förhållande är skit, det har det varit långt innan och kommer fortsätta vara innan någon av dem tar tag i det och avslutar.

Det här med att ge älskarinnan skulden, jag fattar inte det. Det ÄR inte hon som är svekfull. Ja, mot en medsyster men det är fortfarande han som beter sig som ett svin. Och i det här fallet mot två kvinnor eftersom han för henne bakom ljuset och faktiskt fick mig att tro att vi hade en framtid.
    Jag trodde det och jag ville det, det är inte svårare än så. I min värld ÄR det okej att träffa någon ny.

Han fick mig att tro att relationen mellan dem i det närmaste var över, de pratar inte med varandra, sover i olika rum de få dagar i månaden han är hemma. Hon kallar det för sitt hus. Och han sa att han skulle ta tag i det så fort det blev tillfälle,  innan hade han tänkt låta det "rinna ut i sanden" men nu hade han träffat någon som gjorde det värt att ta tag i det. Jag TRODDE på honom. 
    Vad hade jag för anledning att misstro honom? I mina ögon och öron verkade det fullt rimligt. Ingenting av det han sa eller gjorde mot mig antydde något annat.

Men sen hände många saker i hans liv som gjorde att det blev för mycket.  Jag fattar det också men jag hade önskat att ett sådant tillfälle skulle fört oss närmare varandra istället för att han skulle vända sig bort. Jag VILLE stötta honom i det svåra. 

Det jag sörjer är att han inte orkade bemöda sig med att respektera mig så pass att han kunde säga något, han mår så skit så han struntar i att han fick även mig att må skit.
    Nej, jag har inte förtjänat att må så här. Det är inte jag som har ett förhållande vid sidan av.
    Ja, det var fel av mig att inleda något med en upptagen man men jag hade ingen dold agenda. 
    Efter det jag har läst av det du skrivit så tror jag att han såg dig som ett "lätt offer", lättlurad och villig att gå på vadsomhelst för att du längtar så mycket efter kärlek och någon som håller om dig och lovar dig att allt kommer bli bra "jag är här nu och jag kommer för alltid ta hand om dig" typ? Du var svältfödd på sånt och ville så gärna tro på det han sa, falla in i hans varma famn, blunda och bara njuta av hans omfamning,  lugnande och försäkrande ord och lita hårt på det. Som om det gällde ditt liv typ.

Sedan vaknade du upp till en hård realitet att det bara var en dröm, inget han sagt och gjort var egentligen på riktigt och sant. Men nu kämpar du med näbbar och klor för att försöka övertala dig självklart möjliga ursäkter, han ville men vågade inte, han är deprimerad så han kan inte,  han ska bara...... sen så och diverse annat.

Du behöver inse att det var en illusion inte er verkligen. Även för dig. Hoppas du lyckas gå vidare och får träffa en fin, bra man som verkligen älskar Dig så som du förtjänar bli älskad!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-12 17:35:41 följande:
    Tack❤️

Så, nu börjar helgen officiellt  och det känns ännu värre än  jag trodde det skulle. 

Fan vad jag hatar det här. Hatar att vara ensam. Hatar att han sa vad han sa. Hatar att jag blev kär. Hatar att känna så här.
    Vill bara att det ska gå över. 
    Det är såklart jättetråkigt att du föll för hans lögner. Hade du "varit klar i huvudet/tänkt efter" så hade du förstått att hans ord om att älska dig bara var (är!) bs eftersom du redan från dag 1 visste om att han är en lögnare. 
    Du var säkert kul ett tag, men sen vaknade han upp och kröp tillbaka till frun/kärleken. 

Du borde gå ut och ha kul med din kompis ikväll. Bli inte fyllenostalgisk bara och skicka iväg nåt sms som inte blir besvarat och lämnar dig ännu mer ledsen imorgon.  Ragga på nån snygging ikväll - försäkra dig om att han är singel först bara. Lycka till!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-04-14 09:52:46 följande:
    Ja jag tänker att det passar nog honom bra att suga ut henne ibland på både fysisk och känslomässig närhet, det ger lite energi och eventuellt lindring för hans dåliga mående.

Och när han drar sig tillbaka har säkert sin förklaring, kan vara att han känner att han behöver inget från TS mer, eller åtminstone just då, eller har svårt att hantera kontakten av någon anledning, mår dåligt på ett sätt så han har ingen lust(sexlust eller känslomässig lust/or, ork mentalt), eller har dåligt med tid/möjlighet att träffas, eller dåligt samvete mot frun, eller blivit rädd att bli påkommen, eller en kombination av två eller flera av dessa.
    Den mest troliga förklaringen är att han mår tillräckligt bra nu och behöver därav inte ts. När han blir riktigt deprimerad igen (oavsett anledning) kommer han kontakta ts igen för att få lite uppmuntran, tröst och bekräftelse.  När han har tankat klart hos ts och börjar må bra igen försvinner han och fortsätter sitt "riktiga liv" med frun och andra nära och kära. Då är ts glömd igen ett tag. Självklart inte helt glömd, men lagd på hyllan/satt på bänken en stund. Så kan det hålla på i åratal om inte ts är stark nog att säga stopp. Det är vad jag tror.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Lynx123 skrev 2024-04-14 10:35:45 följande:
    Visst kan det vara så - det scenariot har jag sett flera gånger. Har också sett gifta män bli utslängda av sina hustrur och sedan komma till älskarinnan med sitt pick och pack och påstå att de nu äntligen lämnat sina äktenskap, när älskarinnan i själva verket varit en tillflyktsort, en plan B!
    Ja det stämmer nog oftast.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-18 17:41:58 följande:

Han har hört av sig. Vet inte vad jag ska göra. 
    Har inte svarat ännu. 
    Har panik. 

Vad skrev han? Inte ordagrant såklart, men på ett ungefär?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-18 19:18:07 följande:
    Bara artighetsfraser
    Okej, men vill han träffas? 

Har du svarat?

Inget "gulligull" alltså?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-04-18 20:05:02 följande:
    Kanske TS mer måste veta om det finns en chans ändå. Kanske är det nu det kommer vända. Annars kommer hon gå och undra vad det hade lett till om hade svarat. Kanske missar hon sitt livs chans om hon inte svarar och tar detta vidare.
    Och mår om möjligt ÄNNU sämre inom kort. Att det skulle leda till något seriöst och hållbart är enbart önsketänkande,  det tåget har gått - han har tydligt visat att det inte var någon äkta kärlek. Tyvärr och såklart väldigt tungt för ts. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (LOB) skrev 2024-04-19 08:25:21 följande:
    Ner i träsket igen och igen och igen,,,,,,,,,
    Tyvärr verkar det bli så.... ts kan inte stå emot - självskadebeteende eftersom jag tror att ts egentligen VET att det aldrig någonsin kommer bli de två?! Han vill inte (troligen aldrig velat mer än det som var) men han har väldigt mycket trams att skylla på.

Ja du ts, han vill nog bara tanka sitt ego och försäkra sig om att Du inte har glömt honom så han får lite bekräftelse från dig. Andra älskarinnor har förmodligen sett igenom hans lögner och blockat honom., kanske är det  bara DU som finns kvar? 
Svar på tråden Han vågar inte