• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 08:54:52 följande:
    Också för att det är jag som skapar den smärtan då.
    Jag vet att det inte är logiskt. Jag beter mig som en struts och hoppas att problemet ska försvinna av sig själv om jag har huvudet i sanden tillräckligt länge. 
    Men är det bättre att han skapar en långvarig smärta hos dig än att du orsakar det själv,en enda gång?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 09:42:36 följande:
    För mig var han världens finaste och han fick mig att känna mig så uppskattad. Jag fick uppleva en form av närhet som jag inte ens visste att jag saknade, och jag är så jävla rädd att inte få känna så igen. 
    Men så länge du klamrar dig fast vid honom så kommer du inte att få känna så igen.
    Jag är ledsen om jag låter hård. Men ska du få känna den känslan igen så måste du släppa taget och avbryta med honom och ge dig själv chansen att träffa någon ny.
    Du säger ju själv att du har alla möjligheter så varför inte ge dig själv den chansen? Tycker du inte att du är värd det?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 18:17:00 följande:
    Det är inte logiskt jag vet. Men jag är så förbaskat rädd för hur ont det kommer göra. 
    Det kan ju inte bli värre än vad det är nu,när han behandlar dig som en dörrmatta och leker med dina känslor,eller hur.
    Jag tror,som någon skrev,att du klamrar dig fast vid något som inte finns.
    Pratar du fortfarande med psykologen? Om inte så fortsätt med det. Jag tror du behöver det. Du har så mycket annat i din bakgrund som du kanske behöver få ur sig också. Saker som kanske ligger bakom det som händer dig nu.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:12:25 följande:
    Nej, jag har väldigt sällan samtal med psykologen. Mina tillåtna sessioner är förbrukade och jag kan ju inte boka tid med någon ny, fysiskt, eftersom jag ska flytta. 
    Och jag vet inte inte om jag orkar börja om. Det är så jävla mycket som skaver och att dra allt igen... få förtroende för någon ny.. egentligen behöver jag mest prata med  någon, det är därför jag skriver så mycket här. Jag vill att någon lyssnar på vad jag har att säga. 
    Vi har heller inte pratat så mycket om den här mannen på slutet för han är ju egentligen inte grundproblemet utan jag är trasig pga annat. 
    Jag tycker att du i alla fall borde ge det en chans när du har flyttat till det nya stället.
    Som du själv skriver så behöver du ju prata.
    Visst är det bra att kunna skriva av dig här. Kanske känns det även lättare för dig.
    Men är ju inga psykologer och vi har ju inte de rätta verktygen för att kunna hjälpa dig att hantera dina känslor.
    Även om vi såklart gärna finns här för dig och vill försöka hjälpa dig.
    Men jag tycker ändå du ska ge det en chans. Jag tror att du behöver det.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:02:54 följande:
    Ja, när jag är i relation är jag inte med andra om det inte är en överenskommelse att det är något båda gillar. 
    Men vi hade, hur tokigt det än låter eftersom han är gift, uttalat att vara "exklusiva".
    Fast hur kan man lova en sådan sak,och dessutom ha detta krav på dig, när man är gift?
    Det är,för mig,helt orimligt.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:30:36 följande:
    Han vet. Han sa att då är det ju inte så långt men jag tvivlar starkt på att han kommer lämna sin familj där att ses, det är inte som att vi kommer bo i samma stad.
    Men du har ju inte trott att han skulle höra av sig tidigare heller.
    Trots detta så har han ändå gjort det.
    Och det lär han ju fortsätta med. Han kan ju bara skylla på att han ska iväg med jobbet för sin fru t ex.
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 10:28:56 följande:
    Min poäng är att de båda verkar ha ganska utsvävande sexliv. Du fick det att låta som att TS sitter hemma och väntar på honom och det gör hon ju inte. Hon drar sig ju inte ens för att ligga med hans vän. Så kaka söker maka, helt enkelt.
    Spelar det någon roll?
    TS gör väl vad hon vill med sitt sexliv så länge hon är singel.
    Det har inte hennes älskare med att göra så länge han väljer att stanna hos sin fru.
  • molly50
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 14:36:31 följande:
    Exakt så. Fattar inte vad nån har med hennes sexliv att göra. 
    Nej,precis. Och det är väl inte heller trådens ämne.
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 20:58:48 följande:
    Har jag sagt att hon inte får det?
    Ja, jag tycker ju uppenbarligen att det spelar roll. Om man lever ett liv med trekanter och ligger med flera olika, så är det lätt att man hamnar i destruktiva mönster, vilket jag helt klart tycker att TS har gjort. Nä, hon har inte varit otrogen, men i övrigt har hon ju precis samma sexliv som mannen. Varför ens hålla på så då man är så trasig.
    Det har du kanske inte. Men jag förstår inte varför det ens måste dras upp då det inte är trådens ämne.

Det kanske är just för att hon är trasig som hon gör så.
    Det kanske är någon slags tröst för henne,hur konstigt det än kan låta.
    Eller så kanske det helt enkelt är ett intresse hon har att få leva ut sexuellt.

Det jag reagerar mest på är att hennes älskare blev arg på henne när han fick veta att hon hade legat med någon annan.
    Själv är han gift,men det verkar vara en annan sak,enligt honom.
    De hade dessutom en överenskommelse om att vara exklusiva.
    Vilket jag också tycker är märkligt när man är gift.
    Men när TS låg med den andra så hade han ju dessutom gjort slut med henne.
    Så han har ju faktiskt ingenting att göra med vem eller vilka TS ligger med.
    Speciellt inte när han själv är gift.
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 21:55:45 följande:
    Håller med dig där. Det är verkligen märkligt.
    Precis.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:03:28 följande:
    Ja, sex är ett intresse hos mig. Men helst vill jag ju ha det med någon som jag håller kär. Det har inget med att jag är trasig att göra, snarare att jag har svårt att knyta an och låta någon komma nära. 
    Nej, jag tycker inte heller att han har rätt att fundera på vem jag ligger med om vi inte är ett par. Han frågar ibland hur dejtandet går, fortfarande. Jag får känslan av att han kollar om jag sitter och rullar tummarna och väntar på honom.
    Ja,det förstår jag.

Ja,det är nog precis vad han gör. Han försöker ha en hållhake på dig så att han vet att du finns där när det tränger på.
    Han är kort sagt ett svin.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:39:43 följande:

Alltså det är okej att han valde att stanna med sin familj. Det är inte därför jag är ledsen. Eller jo först att det inte blev vi. Men nu är jag ledsen att han inte kan låta mig få ro. Han velar fram och tillbaka utan att förstå att det skadar mig. Säger ena dagen att vi inte kan ha mer kontakt, att han inte vill det här längre men sen tar upp kontakten på nytt och låtsas som ingenting. Det är det som gör ont. 
    Att han stannar med sin fru är självklart! De har ett helt liv tillsammans, barn, hus, älskar eller har älskat varandra. Oavsett vad anledning är så är det okej. Men inte att leka med mina känslor och låta mig hoppas, eftersom han vet vad jag känner för honom, och sen dra sig undan igen.

Jag respekterar alla gånger att han väljer att stanna med henne och bryta med mig. Jag tar aldrig kontakt, jag har inte försökt övertala honom. Jag har bara varit tacksam för den tid jag har fått spendera med honom. 

Men för att du ska få stopp på det här så måste du avsluta det här själv.
    Han kommer aldrig att göra det,även om det är vad du hoppas på.
    Han tycker ju det är bekvämt att ha dig att komma och tömma sig i när behovet trycker på.
    Om du inte vill fortsätta bli behandlad så så måste du sluta plåga dig själv och bryta helt med honom. Även om det är svårt.
    Skicka det där brevet du skrev och sen blockar du honom. Annars kommer det här inte att få ett slut. Inte så länge du tillåter det pågå,i alla fall.
    Jag menar inte att låta hård,men jag tror att det är den enda utvägen.
    Du vill väl få må bra igen och få chansen att träffa någon du kan älska och som älskar dig tillbaka på riktigt? Få känns äkta kärlek? Tycker du inte att du förtjänar det?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 07:58:45 följande:
    Det är inte riktigt sant. Livet har rullat på mellan och jag har accepterat det och försökt gå vidare, men varje gång han hör av sig är cirkusen igång igen. Ja, jag kan sätta stopp för det genom att vara tydligare och förstår han inte så får jag blocka. Men innerst inne VILL jag ju inte det, jag ville att vi skulle kunna respektera varandra. Allra helst ville jag ju att det skulle bli vi, men eftersom det inte går eller blir, pga vad han känner/inte känner, så hade vi väl kunnat göra slut som vuxna människor och inte leka med varandras känslor. 
    Men han respekterar ju uppenbarligen inte dig. Bara det du har mellan benen.
    Så valet ligger ju hos dig. Avsluta själv och blocka eller låta det fortsätta som nu.
    Du kanske kan avblockera och ni kan fortsätta som vänner längre fram.
    Men just nu så tror jag inte att det är aktuellt. Inte så länge du fortfarande har så starka känslor för honom att du inte ens kan be honom sluta leka med dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 08:35:03 följande:
    Nu känner jag sorg. Jag tyckte verkligen om honom. Jag var jättekär. 
    Jag tycker fortfarande om honom och ett visst uns av kärlek är kvar, men jag är ganska neutralt inställd till honom som person. Men när vi hörs eller ses får han mina känslor att åka berg- och dalbana. Jag längtar efter den han var, eller den jag trodde han var. 
    Det är klart det kommer gå över, det förstår ju jag med. Men det där lilla lilla hoppet som tänds varje gång han kontaktar mig är svårt att hantera. 
    Och därför måste du avsluta det här så att han inte kan kontakta dig mer. 
    Ju förr du gör det ju fortare går det över.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 18:01:49 följande:
    Just det har jag faktiskt sagt till honom. Jag förstår inte varför du leker med mig, sist han sa att han inte ville fortsätta ha kontakt. Han svarade att han inte leker.
    Det är klart att han svarar så. Skulle han erkänna att han bara leker med dig så skulle han ju inte få ligga mer.
    Han tar dig uppenbarligen inte på allvar om du inte sätter ner foten och säger ifrån på skarpen.
Svar på tråden Han vågar inte