• Anonym

För barnens skull?

Om det är viktigt för döttrarna så kan ju de gå in som delägare i stugan.
    Det är sammanlagt tre vuxna, det borde de klara ekonomiskt. 

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-01-30 17:19:26 följande:

Jag använder det lite, mest för att det inte ska kännas så hemskt att bara betala. Det är mysigt ibland att vara där, men också ledsamt. Kanske ser jag det som en påminnelse om något som en gång var fint men sedan under många år var riktigt dåligt (vårt förhållande alltså), mår inte helt bra när jag är där. Jag vill ju helst bli av med det, känns som ett ok.

Jag tycker du ska känna dig fri att säga att du inte vill äga torpet tillsammans längre.
    Då får döttrarna och exet ta ställning till om de vill fortsätta äga huset. Ensam eller tillsammans. Kanske blir det någon sådan lösning. Men det får de lösa.
    Om du vill gå vidare, gör det.
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-01-30 22:26:14 följande:

Tack för era tankar! Döttrarna är inte sååå vuxna så det känns inte som ett alternativ att de engagerar sig nu. Jag tror att jag ska försöka få henne att köpa ut mig så mycket hon kan och sedan med skuldsedel på resten. Jag tror och känner att om jag ger bort för mycket kan det lätt bli fel och leda till att jag grämer mig. Inte bra. 

När tänker du dig att det blir lättare / roligare att driva in en skuldsedel? Varför skulle det vara smidigare än att sälja huset och få det gjort?
    Du skjuter bara upp det jobbiga
Svar på tråden För barnens skull?