• Anonym (Hmmm)

Skaffa sladdis sent?

Tänkte kolla lite åsikter om detta.

Är 43 med två barn, 6 och 8 år, och har nu träffat en ny man på 37 år.

Han vill gärna försöka få ett gemensamt barn men jag tvekar eftersom jag är gammal krasst sett. Har fullt av äldre mödrar  i släkten så genetiskt kanske det går men rent typ? moraliskt? Bli uthängd som den gamla morsan konstant också, hur kul kommer det vara? Och det ÄR gammalt - jag är rätt glad att vara ur småbarnsåren och få börja ha en nirmalare vardag igen. Samtidigt vill mannen och jag har väl inget per definition mot en bebis så.

Hur skulle ni tänkt?

• Svar på tråden Skaffa sladdis sent?
  • Hannis1983

Vill ni båda så kör på! Livet är för kort för att bry sig om andras åsikter 

• Hjelm

Du säger ju själv att du känner dig klar med småbarnsåren. När det gäller att skaffa barn är det faktiskt kvinnan som till syvene och sist har sista ordet.
    Jag har all respekt för att han vill bli pappa, men skaffa inte ett barn för någon annans skull när du själv är så tveksam.

• Anonym (Mamma till tonåringar)

Jag är 46 år och tacksam varje dag gör att mina är så pass stora nu. Verkar sjukt jobbigt att ha stora och små barn samtidigt.

• MsM84

Jag är 39 och har precis fått en till. De äldsta är 8 och 5 och jag känner mig gammal. Kommer vara runt 60 när alla flyttat hemifrån. Men det är upp till dig och naturen i slutändan. 🙂

• Anonym (bort)
    Anonym (Hmmm) skrev 2024-01-29 13:07:38 följande:
    Skaffa sladdis sent?

Tänkte kolla lite åsikter om detta.

Är 43 med två barn, 6 och 8 år, och har nu träffat en ny man på 37 år.

Han vill gärna försöka få ett gemensamt barn men jag tvekar eftersom jag är gammal krasst sett. Har fullt av äldre mödrar  i släkten så genetiskt kanske det går men rent typ? moraliskt? Bli uthängd som den gamla morsan konstant också, hur kul kommer det vara? Och det ÄR gammalt - jag är rätt glad att vara ur småbarnsåren och få börja ha en nirmalare vardag igen. Samtidigt vill mannen och jag har väl inget per definition mot en bebis så.

Hur skulle ni tänkt?

Vadå uthängd som den gamla morsan? Av vem då tänker du då?

Men bortsett från det, så kan ju bara du veta hur du skulle orka, och inte bara nu utan under barnets hela uppväxt. Nu är ju dina äldre barn inte så mycket äldre, men det finns ju en del nackdelar med att ha glest mellan barnen, de blir inte som syskon på samma sätt. 
  • Anonym (Moi)

Om jag var 43 år och hade två barn skulle jag vara extremt tydlig mot en ny
    partner att några fler barn är inte aktuellt för min dej. Never.

• Anonym
    MsM84 skrev 2024-01-29 14:09:17 följande:

Jag är 39 och har precis fått en till. De äldsta är 8 och 5 och jag känner mig gammal. Kommer vara runt 60 när alla flyttat hemifrån. Men det är upp till dig och naturen i slutändan. 🙂

Jag är 60, min yngsta flyttade ut för drygt tre år sedan.
    Inga som helst problem.
  • Anonym (Klotet)

Jag skulle nog tänka att det verkar desperat, du vill skaffa ett barn med en ny man, inte för att du egentligen vill själv. Kanske för att behålla honom. 

Oddsen att ni håller ihop är väl inte heller så höga, blir det inget barn så lämnar han kanske, ni är en bonusfamilj med alla de problem det innebär, du har redan en kraschad relation med barn bakom dig. 

• Anonym
    Anonym (Mamma till tonåringar) skrev 2024-01-29 14:03:41 följande:

Jag är 46 år och tacksam varje dag gör att mina är så pass stora nu. Verkar sjukt jobbigt att ha stora och små barn samtidigt.

Det är nästan 18 år mellan mina två barn, har haft hemmaboende barn i närmare 40år. Varje dag har varit en ren glädje.
    Nu är de vuxna och utflugna, och glädjen över det är precis lika stor.

Min äldsta var till mycket hjälp när den yngsta kom. Idag är de bästa vänner.
  • Anonym (Hanna)

Fick mitt första vid 29 och andra vid 32. Nu är de 9 och 12 och det är helt otänkbart att jag skulle börja om från början nu. Var sak har sin tid. Pappan och jag är ännu tillsammans och kommer förhoppningsvis att fortsätta vara det, men hade jag träffat en ny partner nu hade han antingen fått finna sig i att det inte blir några barn eller fått skaffa dem med en annan kvinna. Jag är SÅ färdig.

Svar på tråden Skaffa sladdis sent?