Inlägg från: Anonym (bort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bort)

Skaffa sladdis sent?

Anonym (Hmmm) skrev 2024-01-29 13:07:38 följande:
    Skaffa sladdis sent?

Tänkte kolla lite åsikter om detta.

Är 43 med två barn, 6 och 8 år, och har nu träffat en ny man på 37 år.

Han vill gärna försöka få ett gemensamt barn men jag tvekar eftersom jag är gammal krasst sett. Har fullt av äldre mödrar  i släkten så genetiskt kanske det går men rent typ? moraliskt? Bli uthängd som den gamla morsan konstant också, hur kul kommer det vara? Och det ÄR gammalt - jag är rätt glad att vara ur småbarnsåren och få börja ha en nirmalare vardag igen. Samtidigt vill mannen och jag har väl inget per definition mot en bebis så.

Hur skulle ni tänkt?

Vadå uthängd som den gamla morsan? Av vem då tänker du då?

Men bortsett från det, så kan ju bara du veta hur du skulle orka, och inte bara nu utan under barnets hela uppväxt. Nu är ju dina äldre barn inte så mycket äldre, men det finns ju en del nackdelar med att ha glest mellan barnen, de blir inte som syskon på samma sätt. 
  • Anonym (bort)
    Anonym (Hej) skrev 2024-01-29 15:49:42 följande:
    Vadå inte syskon på samma sätt?  Bara för att barn är tätt i ålder behöver det inte betyda att de har bra sammanhållning. 
    Min bror o jag var 3 år mellan och vi tålde inte varandra varken som barn el vuxna. Mina barn som är 7 år mellan trivs bra o har kul tillsammans. 
    Det hänger inte på åldersskillnad utan på personlighet.
    Jag menar att man inte är i samma ålder för att göra samma saker. En 1- åring och en 3 -åring kan tycka att samma saker är kul, men en 10 åring kommer inte att vilja leka med samma som 1-åringen. Och när den äldre flyttar hemifrån så går yngre kanske i lågstadiet och har ett helt annat sorts liv. Då blir man inte syskon på samma sätt som om man följs närmare i ålder och utveckling.
  • Anonym (bort)
    Anonym (Hej) skrev 2024-01-29 16:15:32 följande:

Fast min 10 åring o 17 åringen gör saker tillsammans som de båda tycker är kul. 

Där ser man. 

När jag var 17 år och min lillasyster var sju så lekte jag med henne ibland, men inte tyckte vi direkt att samma saker var kul. Sen flyttade jag hemifrån när jag var 19 år, då var hon 9 år. Inte umgicks vi jättemycket då direkt. Jag gick på klubb, pluggade på universitet, hon lärde sig räkna och lekte med My Little pony.

Men jag antar att alla är olika, vissa 17-åringar kanske gillar samma som 10-åringar. 
Svar på tråden Skaffa sladdis sent?