Mina barns mamma är narcissist
TS och barnens mor har stora svårigheter att kommunicera, de verkar inte kunna nå varandra. Jag är enig med Lynx123, att ställa diagnoser när det gäller psykiska tillstånd, och givetvis även somatiska, kräver utbildning. TS har "läst på", och funnit att mamman är narcissist. Jag tyckte hans beskrivning var rätt svepande och kunde passa in på vilken frustrerad person som helst med taggarna utåt, men inte nödvändigtvis en narcissist.
En psykolog har 5 års studier i bagaget, 300 HP, och är därför den som kan ställa diagnosen. Sedan har jag märkt just i detta forum att man ofta, väldigt ofta stämplar sin elaka eller föga samarbetsvilliga motpart som narcissist, jag undrar om det är för att skulden för det havererade samarbetet ska läggas på denna motpart? "Jag kan ju inte hjälpa detta, min fru eller man har denna psykiska sjukdom, alltså kan inte felet vara mitt". En tanke, man slipper på det sättet ifrån omgivningens klagomål och det egna dåliga samvetet. TS måste väl försöka att nalkas frun, gå halva vägen, i första hand förbarnens skull.