Mina barns mamma är narcissist
Som rubriken säger, så blir det mer och mer tydligt att mitt ex, mina tre barns mamma, har tydliga narcissistiska drag. Emotionell omognad, oförmåga att hantera problem sakligt, går i affekt för minsta sak som inte följer hennes plan etc. Vi har delad vårdnad, varannan-vecka-livet. Men det gnisslar mer och mer, jag ser tecken hos barnen att det är problem hos mamman och hennes nya man. De berättar själva att det oftare är bråk där, att mamma skriker på dem när de inte lyssnar bland annat. Den äldsta är nu 13 år och berättar mer nyanserat hur det inte är någon idé att diskutera saker med mamma, eftersom hon ändå aldrig lyssnar, eller bara börjar bråka. Dottern har vid ett par tillfällen berättat hur mamman uttryckt att "nu låter du som din pappa" när de haft sina bråk.
Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av det här inlägget... Vi har varit ett par turer hos soc (mamman hade anmält mig...), men utan vidare utredning, då det inte förelåg någon omedelbar fara för barnen. Ska jag göra en soc-anmälan ändå? Med mina farhågor att barnen far psykiskt illa och att jag misstänker att mamman är narcisssist? Jag hyser ingen illvilja gentemot henne, jag ser bara till barnens mående i detta. Har inget behov av eller önskan om att smutskasta deras mamma, snarare så att jag önsakr att hon kan få hjälp...