• EpicF

Han vägrar ge tillbaka sakerna

Anonym (C) skrev 2024-01-28 12:13:26 följande:
    Säg till henne att du inte har råd att köpa dubbel uppsättning och att hon måste ta med sig dem tillbaka! Hon har väl inte dubbla uppsättningar busskort och ytterkläder? 
    Busskort och ytterkläder är väl sådant man tar med sig från mamman till pappan när man byter vecka. Inget man vanligen har dubbelt av...
  • EpicF
    Anonym (f) skrev 2024-01-28 12:33:19 följande:

TS text var lite förvirrande men det är nog småsakerna TS menar

Eller så är ts tonåring som är irriterad på sin mamma för att hon inte får lov att ta med sina saker till pappan... 
  • EpicF
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 13:55:22 följande:
    När allt ständigt åker dit trots att jag sagt ifrån och inte kommer tillbaka på grund av pappan ja. Laddaren kostar över 700... hårborsten är en dyrare den också.
    Ni borde definitivt gå i familjeterapi. Snacka om att göra en höna av en fjäder. 
  • EpicF

Ts: Familjeterapi behöver ni för att kunna diskutera precis de sakerna och komma fram till en enhet utan detta ska gå ut över era dotter. 

Förstod du verkligen inte det? 

• EpicF

Abpnym (f): Nej, terapi för att få ts och hennes ex-man till att kommunicera som vuxna människor istället för att bete sig som trotsiga tonåringar. 

• EpicF
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 17:45:57 följande:
    Hur beter jag mig som en trotsig tonåring? För att jag vill ha tillbaka det som är köpt för att finnas hos mig?
    För att du inte klarar av att kommunicera. Varken med din dotter eller din ex-man. 
  • EpicF
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 18:16:17 följande:
    Vad vet du om den saken?
    Jag ser det efter att ha läst tråden. Du beter i tråden som en trotsig tonåring. 
  • EpicF

Ts: Nej, för att du och pappan har svårigheter med eran kommunikation. Svårigheter som i det långa loppet gör ut över eran dotter (ev syskon) om det inte redan har gjort det. 

Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna