• Anonym (C)

Han vägrar ge tillbaka sakerna

Är det hennes saker så antar jag att de följer med henne tillbaka igen när hon kommer till dig. Annars faller ju hans argument platt.

• Anonym (C)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 12:07:19 följande:
    Han tycker jag kan köpa nytt att ha här, för "dealen är att jag står för hennes saker och han för syskonets"... jo, men det gäller ju större saker som ytterkläder, busskort etc... inte som det här som är hårsaker, laddare, färgpennor... småsaker mest, men det är ändå inte hans att bestämma över. Jag har ju köpt det för att det ska vara här.
    Säg till henne att du inte har råd att köpa dubbel uppsättning och att hon måste ta med sig dem tillbaka! Hon har väl inte dubbla uppsättningar busskort och ytterkläder? 
  • Anonym (C)
    EpicF skrev 2024-01-28 12:16:44 följande:
    Busskort och ytterkläder är väl sådant man tar med sig från mamman till pappan när man byter vecka. Inget man vanligen har dubbelt av...
    Det är just det jag menar. De har bestämt att TS ska betala de saker som ska användas hos båda föräldrarna och tas med emellan dem. Om pappan vill räkna in hårsnoddar i den kategorin så får han se till att dottern tar med sig dem tillbaka till mamman när hon ska dit.
  • Anonym (C)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 13:50:09 följande:
    Nej, STORA saker ska jag stå för, inte vardagsgrejer.
    Ja, precis. Saker som är så dyra att det är orimligt att ha dubbel uppsättning av dem.

Jag försöker bara hjälpa dig att sticka hål på pappans argument här.

Jag misstänker att han inte är så sugen på att köpa hårborstar och pennor som syskonet ska ha hemma hos dig. Något du rimligtvis har rätt att kräva om han kräver att du köper sådant till dottern.
Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna