Inlägg från: Anonym (ta hand om dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ta hand om dig)

Är det normalt att tänka på självmord?

Sök hjälp, du ska inte behöva känna så här....... 
    Även om allt utåt sett ser bra ut så mår bra så är det något som tynger dig....
    Har du någon vän som du kan anförtro att du inte känner som du gör....
    Jag tänker att vården borde ta dig på allvar, att du får kurator hjälp eller liknande.
    Jag tänker också, kan det inte vara saker som hänt tidigare i ditt liv som ligger till grund för hur du känner just nu....det kan vara så att du trängt undan det ....till ditt undermedvetna eller saker i barndomen som du inte minns....
    I alla fall så ska du inte bära dessa tankar och den ångesten själv.... det blir tungt och bära på..... 
    Ps du kan väl googla på självmordstankar och se vad du får upp, finns bra sidor och dåliga, så du får sålla.... Självmords-linjen tycker jag att du kan ringa, det behöver inte vara akut fara för ditt liv, du kvalificerar in tycker jag eftersom detta finns i dina tankar dagligen, främst på kvällen som du säger....
    Kan du inte prata med dina föräldrar eller din sambo, nämna åtminstone att du har ångest och grubblar så pass mkt som du gör.....kanske inte om självmordstankarna ifall dom skulle ha svårt att hantera det....och även din sambo att du pratar med honom....
    Jag tänker samtal och även ev. läkemedel för att du ska slippa lägga så mkt tid på att grubbla....
    Du är så pass ung och skör och har inte så mkt levnadsvisdom ännu.... du är värdefull och unik och har många som älskar dig.... du har mkt att leva för....
    Så ta hand om dig... 

Svar på tråden Är det normalt att tänka på självmord?