• Anonym (Hm)

Svagbegåvning

Sunflora skrev 2024-01-28 04:25:46 följande:
    Marginell intellektuell funktionsnedsättning är vad som tidigare kallades lättare utvecklingsstörning det är INTE samma som svagbegåvning. Om du har ett IQ på 70-85 har du INTE en intellektuell funktionsnedsättning. Svagbegåvning är ingen diagnos. 
    Fast ts säger ju gång på gång att hen har fått just diagnosen marginell intellektuell funktionsnedsättning/svagbegåvning. Hen säger inte någonstans att hen fått diagnosen intellektuell funktionsnedsättning - det är bara du som verkar blanda ihop dessa två saker... 
  • Anonym (Hm)
    Sunflora skrev 2024-03-14 14:14:52 följande:

Marginell intellektuell funktionsnedsättning ÄR intellektuell funktionsnedsättning. Svagbegåvning är INTE if. Du kanske bör läsa innan du kommenterar. 

Okej. Jag säger samma sak till dig: läs innan du kommenterar. Tittar du på vad IQ-intervallet för marginell intellektuell funktionsnedsättning är, så ser du att det inte är det samma som det för if, alltså är marginell intellektuell funktionsnedsättning inte detsamma som if.

Du har uppenbart rätt i att svagbegåvning inte heller är detsamma som if, men det har ju ingen heller påstått, så jag vet inte varför du fortsätter att  upprepa detta i varenda inlägg; vem är det du försöker övertyga, när alla andra säger samma sak som du beträffande detta? Däremot är svagbegåvning (som du ser om du som sagt faktiskt läser TS inlägg) det samma som marginell intellektuell funktionsnedsättning.

Jag vet ärligt talat inte vad det är som är så svårt att förstå här...
Svar på tråden Svagbegåvning