Inlägg från: Anonym (Typ1 diabetiker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Typ1 diabetiker)

Folk utan karaktär som "måste" ha ozempic

Jag tror inte ett skit på att alla som käkar ozempic lider av svår fetma eller måste ta den pga sitt blodsocker. 

(denna tråd är INTE riktad till dom som verkligen provat allt och behöver sprutan för sin diabetes och hjärt/kärlsjukdom så ni behöver inte bemöda er skriva) 

det är mestadels lata människor som vill ha en quick-fix 

finns mängder med typ2-diabetiker som skulle få ett bättre blodsocker bara dom rörde lite mer på fläsket och åt bättre mat. Men dom klagar i diabetesgrupperna på att medicinen är slut och att dom inte klaarar sig utan. Ingen kan erkänna att dom vill ha den för att dom inte klarar av hungern och sluta stoppa i sig skit. 

vill man bli av med sina ätstörda problem är det där man ska börja för troligen är det inget livslångt utan när dom slutar ta sprutan kommer hungern tillbaka. 

Jag kan inte låta bli att se ner på människor som inte kan kontrollera sitt ätande utan måste trycka i sig massa skit, vet t.ex. personer som fått göra gbp, efter några år är dom lika feta igen för att dom trycker i sig skräpmat. Ta tag i ditt psykiska mående om du måste belöna dig själv. Eller tryck i dig mat med färre kolhydrater. 
    jag tycker inte heller att det är "kul" att gå ner i vikt. just nu kör jag periodisk fasta och får stå ut med hungerkänslor när dom kommer. 
    har en kompis som tar sprutan och alltid är dålig i magen och kräks flera ggr i veckan. Inte konstigt att hon går ner i vikt, men vad är det för livskvalité? 
  • Svar på tråden Folk utan karaktär som "måste" ha ozempic
    Anonym (Utr) skrev 2024-01-25 15:21:07 följande:

De får skaffa panikångest som jag. Då äter man inte på flera dagar.

💖💖
    Anonym (ahallthestupidppl) skrev 2024-01-25 15:43:03 följande:

Jag ser ner på folk som spyr galla över andra på detta totalt onödiga sätt. Vad tjänar du på att starta upp en tråd och sparka på folk som ligger ner med en bunt slutsatser som inte går hela vägen?

Sen, jättelätt att få hjälp med matproblem...verkligen

Alla kan knappat ha matproblem. Jag själv har lagt på mig 20 kg som ingenting. vilket dom flesta av mina vänner har. Vill man, jag inkluderat får man kämpa lite. Inte sno diabetikers medicin. 
    Anonym (U) skrev 2024-01-25 15:51:55 följande:
    Så du är auktoritet i frågan alltså?
    Det är min åsikt. Alla har rätt att yttra sin. 
    Anonym skrev 2024-01-25 16:27:16 följande:

Det mest märkliga här är att en sjuk person sparkar på andra sjuka...

Så alla som käkar ozempic är sjuka?knappast du. Kan jag också kalla mig sjuk som  gick upp 20 kg som ingenting? Nä...I stället får jag kämpa lite än spruta i mig medicin dom riktigt sjuka behöver! man är knappast sjuk för att man lagt på sig lite och är för lat för att anstränga sig. 

Anonym (M) skrev 2024-02-26 00:01:55 följande:

Ts om du ska vara det minsta trovärdig så borde du förstå att man inte "käkar ozempic". Det är en supcutan injektion, dvs en spruta, och inte tabletter. 

Tabletter käkar man och  sprutor sticker man sig med.

Om du hade läst hela min ts hade du sett att jag skrev sprutan, dvs jag skrev först fel och det är ingen redigering. 

Anonym (Läkare på obesitascentrum) skrev 2024-10-31 15:01:49 följande:

Den enda som faktiskt skulle vara behjälplig av psykiatrisk vård är du som går runt och bär på känslor av hat, äckel och överlägsenhet mot sjuka patienter som faktiskt tar ansvar, betalar ur egen ficka och säkerställer sin egen viktnedgång. På vilket sätt, anser du, att du är berättigad att bedöma varesig dessa patienter borde eller inte borde behandlas med detta läkemedel. Jag kan satsa allt jag äger på att ni, som sitter och uttrycker dessa okunniga åsikter, inte har en högre utbildning än gymnasial nivå.  Kunniga människor är sällan så trångsynta som ni är. Det stämmer heller inte att dessa patienter skulle sitta och sleva i sig mat konstant då studier visar att de flesta överviktiga ofta äter för lite och lider av undernäring då människor som du får överviktiga att banta konstant vilket har en negativ inverkan på ämnesomsättningen. Studier har även visat att människor som sitter på nätet och hatar olika grupper i samhället ofta lider av ensamhet, svårigheter att hitta en partner och depression eller andra psykiska sjukdomar. Detta beteende är dessutom ofta kopplat till okunnighet, låg utbildningsnivå, dålig självkänsla och personlighetsstörningar. Så det kanske är dags att kontakta ett psykteam för du tänker väl inte vara lika lat som du hävdar är feta människor är? 

Skummar bara igenom dina två senaste inlägg, undrar vem som borde söka hjälp egentligen för sin psykiska ohälsa, och oj vilken öm tå man trampade på. Arma människa...
Svar på tråden Folk utan karaktär som "måste" ha ozempic