• Anonym (Typ1 diabetiker)

Folk utan karaktär som "måste" ha ozempic

Jag tror inte ett skit på att alla som käkar ozempic lider av svår fetma eller måste ta den pga sitt blodsocker. 

(denna tråd är INTE riktad till dom som verkligen provat allt och behöver sprutan för sin diabetes och hjärt/kärlsjukdom så ni behöver inte bemöda er skriva) 

det är mestadels lata människor som vill ha en quick-fix 

finns mängder med typ2-diabetiker som skulle få ett bättre blodsocker bara dom rörde lite mer på fläsket och åt bättre mat. Men dom klagar i diabetesgrupperna på att medicinen är slut och att dom inte klaarar sig utan. Ingen kan erkänna att dom vill ha den för att dom inte klarar av hungern och sluta stoppa i sig skit. 

vill man bli av med sina ätstörda problem är det där man ska börja för troligen är det inget livslångt utan när dom slutar ta sprutan kommer hungern tillbaka. 

Jag kan inte låta bli att se ner på människor som inte kan kontrollera sitt ätande utan måste trycka i sig massa skit, vet t.ex. personer som fått göra gbp, efter några år är dom lika feta igen för att dom trycker i sig skräpmat. Ta tag i ditt psykiska mående om du måste belöna dig själv. Eller tryck i dig mat med färre kolhydrater. 
    jag tycker inte heller att det är "kul" att gå ner i vikt. just nu kör jag periodisk fasta och får stå ut med hungerkänslor när dom kommer. 
    har en kompis som tar sprutan och alltid är dålig i magen och kräks flera ggr i veckan. Inte konstigt att hon går ner i vikt, men vad är det för livskvalité? 
  • Svar på tråden Folk utan karaktär som "måste" ha ozempic
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Typ1 diabetiker) skrev 2024-01-25 14:20:02 följande:
    Folk utan karaktär som "måste" ha ozempic

Jag tror inte ett skit på att alla som käkar ozempic lider av svår fetma eller måste ta den pga sitt blodsocker. 

(denna tråd är INTE riktad till dom som verkligen provat allt och behöver sprutan för sin diabetes och hjärt/kärlsjukdom så ni behöver inte bemöda er skriva) 

det är mestadels lata människor som vill ha en quick-fix 

finns mängder med typ2-diabetiker som skulle få ett bättre blodsocker bara dom rörde lite mer på fläsket och åt bättre mat. Men dom klagar i diabetesgrupperna på att medicinen är slut och att dom inte klaarar sig utan. Ingen kan erkänna att dom vill ha den för att dom inte klarar av hungern och sluta stoppa i sig skit. 

vill man bli av med sina ätstörda problem är det där man ska börja för troligen är det inget livslångt utan när dom slutar ta sprutan kommer hungern tillbaka. 

Jag kan inte låta bli att se ner på människor som inte kan kontrollera sitt ätande utan måste trycka i sig massa skit, vet t.ex. personer som fått göra gbp, efter några år är dom lika feta igen för att dom trycker i sig skräpmat. Ta tag i ditt psykiska mående om du måste belöna dig själv. Eller tryck i dig mat med färre kolhydrater. 
    jag tycker inte heller att det är "kul" att gå ner i vikt. just nu kör jag periodisk fasta och får stå ut med hungerkänslor när dom kommer. 
    har en kompis som tar sprutan och alltid är dålig i magen och kräks flera ggr i veckan. Inte konstigt att hon går ner i vikt, men vad är det för livskvalité? 
    Det finns de som får Ozempic och liknande på felaktiga grunder ja. 

Men - fetma och övervikt är också en sjukdom. En sjukdom som leder till fler sjukdomar. Jag ser inte varför just den sjukdomen inte ska behandlas precis som alla andra sjukdomar. 

Om det bara handlade om självdisciplin och karaktär skulle vi inte ha några överviktiga personer i samhället, för det är ytterst få som VILL vara överviktiga.

Det är nog billigare för samhället i längde att ge dem ozempic istället för att behandla alla följdsjukdomar. 
  • Anonym (Utr)

De får skaffa panikångest som jag. Då äter man inte på flera dagar.

• Anonym (ahallthestupidppl)

Jag ser ner på folk som spyr galla över andra på detta totalt onödiga sätt. Vad tjänar du på att starta upp en tråd och sparka på folk som ligger ner med en bunt slutsatser som inte går hela vägen?

Sen, jättelätt att få hjälp med matproblem...verkligen

Anonym (Utr) skrev 2024-01-25 15:21:07 följande:

De får skaffa panikångest som jag. Då äter man inte på flera dagar.

💖💖
    Anonym (ahallthestupidppl) skrev 2024-01-25 15:43:03 följande:

Jag ser ner på folk som spyr galla över andra på detta totalt onödiga sätt. Vad tjänar du på att starta upp en tråd och sparka på folk som ligger ner med en bunt slutsatser som inte går hela vägen?

Sen, jättelätt att få hjälp med matproblem...verkligen

Alla kan knappat ha matproblem. Jag själv har lagt på mig 20 kg som ingenting. vilket dom flesta av mina vänner har. Vill man, jag inkluderat får man kämpa lite. Inte sno diabetikers medicin. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Typ1 diabetiker) skrev 2024-01-25 15:49:15 följande:
    Alla kan knappat ha matproblem. Jag själv har lagt på mig 20 kg som ingenting. vilket dom flesta av mina vänner har. Vill man, jag inkluderat får man kämpa lite. Inte sno diabetikers medicin. 
    Så du är auktoritet i frågan alltså?
    Anonym (U) skrev 2024-01-25 15:51:55 följande:
    Så du är auktoritet i frågan alltså?
    Det är min åsikt. Alla har rätt att yttra sin. 
  • Anonym (ahallthestupidppl)
    Anonym (Typ1 diabetiker) skrev 2024-01-25 16:11:26 följande:
    Det är min åsikt. Alla har rätt att yttra sin. 
    Nja. Snarare väldigt märkligt att posta som du gör bara för att klanka ner på andra som försöker. Lika bra att bespara andra från sånt negativt skit.
  • Anonym

Det mest märkliga här är att en sjuk person sparkar på andra sjuka...

Anonym skrev 2024-01-25 16:27:16 följande:

Det mest märkliga här är att en sjuk person sparkar på andra sjuka...

Så alla som käkar ozempic är sjuka?knappast du. Kan jag också kalla mig sjuk som  gick upp 20 kg som ingenting? Nä...I stället får jag kämpa lite än spruta i mig medicin dom riktigt sjuka behöver! man är knappast sjuk för att man lagt på sig lite och är för lat för att anstränga sig. 

Svar på tråden Folk utan karaktär som "måste" ha ozempic