Mår väldigt dåligt
Hej på er familjelivare! Har varit medlem på forumet i ungefär ett dygn, läst vad jag har hunnit och känner äntligen att jag har funnit mod att skriva en tråd.
Jag är en man på 31 år. Jag har levt ett ganska snurrigt liv, väldigt mycket alkohol, känslor och med en ADHD diagnos som jag fick vid 8 års ålder (inget märkvärdigt, jag vet... (alla barn under 10 får väl samma diagnos idag på grund utav dåligt föräldraskap). Men kan ändå vara viktigt att påpeka.
Jag jobbar idag på en MYCKET stor arbetsplats där jag är i kontakt med människor i princip hela tiden. Under de senaste två åren har jag utvecklat en otrolig social ångest. Jag kan inte gå till jobbet utan att känna av den.
Jag kan inte utföra någonting utanför min "avdelning" utan att känna av den. Jag ser två människor stå och prata, en råkar titta på mig och jag börjar där efter inbilla mig att den här människan har pratat om mig. Att de två står och pratar om mig och att precis ALLTING de har pratat om handlar om just mig. Upplever även att de tittar på mig precis som att jag är skyldig till mord.
Det här är en känsla jag får då jag är totalt psykiskt utmattad, att precis allt och alla står och tittar och pratar om mig. Att människor vill mig ont. Att de vet någonting om mig som jag själv inte vet.
Jag får allting att handla om att folk pratar om mig. Om två personer står och pratar om en händelse, eller liknande, eller om VAD som helst, som jag inte kan höra till 100%, så inbillar jag mig själv att det handlar om mig. Jag förvränger meningar, ord, så att det handlar om mig... Jag orkar inte med det mer...
Det har gått så långt, att dessa vanföreställningar sabbar mitt liv... jag orkar inte leva. Vart jag än går så "får jag för mig" att människor vill mig illa. I min lilla lägenhet är persiennerna alltid nere, hör jag en bil springer jag och "smygtittar". Hör jag någon i trappuppgången springer jag direkt och kikar....
Förlåt mig för en väldigt kort tråd... känner att det finns så mycket mer att tillägga, men känner också att det är så otroligt svårt att få folk att förstå.
Det här ger mig panikattacker och en sådan ångest som gör mig knäsvag... vek...
Jag orkar inte leva såhär mer...