Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Solskenshistoria om att träffa rätt och få barn sent i livet?

Jag var 33 när jag träffade min man och 36 när våra tvillingar föddes. Maken är tre år yngre.

En kompis syster fick sitt första och enda barn vid 40. Hon och hennes man hade varit tillsammans i nio år, de fick kämpa länge för barn.

En annan bekant fick sina barn när hon var 39 och 42. Hon och hennes man träffades i 35-årsåldern.

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Ettkonto123 skrev 2024-01-23 21:34:30 följande:

Är 33. Har sån sjuk stress.
    Både min mormor och mamma kom i tidigt klimakterium. Ska göra ett fertilitetstest när jag får lön.

Man vill ju inte heller stressa fram något och råka skaffa barn med man. 

Hur träffades ni?

Vi träffades genom gemensamma bekanta. Jag var också 33 och hade varit singel länge. Dejtat en del, men hittade inte rätt förrän jag träffade min man.

Kan tillägga att jag inte hade någon större barnlängtan före 30. Så jag kände ingen stress, var inte ens helt säker på att jag ville ha barn. Men jag insåg att jag i så fall inte kunde vänta hur länge som helst.

Du kan vara fertil i många år till, men det finns inga garantier. Är barn väldigt viktigt för dig, tycker jag att du ska överväga att skaffa barn på egen hand. Förlossningsrädsla går som sagt att träna bort, eller i alla fall hantera. Låt inte det hindra dig från att skaffa barn.
Svar på tråden Solskenshistoria om att träffa rätt och få barn sent i livet?