Solskenshistoria om att träffa rätt och få barn sent i livet?
Är det någon här som kan ge några solskenshistorier angående att träffa rätt man och få barn sent i livet? & hur träffades ni?Min allra största mardröm var att bli dumpad vid 30 års ålder och ironiskt nog var det precis det som hände. Han och jag skulle precis köpa hus och skaffa barn när en stor livskris för honom kom. Efter mycket sorg träffade jag en ny kille som jag köpte hus tillsammans med och satsade några år på men insåg att jag inte kan ha barn med honom. Jag har slagits med tankar om att jag kanske flyr för jag är rädd, men jag vill inte heller sätta ett barn till världen som kommer behöva må dåligt av olika omständigheter. Jag och han är inte överens om viktiga frågor, tex att jag inte vill lämna ifrån mitt barn till hans psykisk sjuka mamma. Han är medberoende och jag vill inte försätta mitt barn i kaos och psykisk ohälsa.
Jag klarar nog inte av att skaffa barn ensam eftersom jag är förlossningsrädd. Jag arbetar också på ett kvinnodominerat arbete och vänner träffar jag sällan för dom har familj och har inte riktigt tid längre. Tinder har inte gett mig bra erfarenheter tidigare och ju äldre jag blir desto svårare känns det att lyckas träffa någon. Lättare var det när jag var yngre och hade massa vänner och hittade på mycket saker. Numera ses man ensamma för en fika och det blir sällan chans till att träffa gemensamma vänner.