Inlägg från: VeryMild |Visa alla inlägg
  • VeryMild

Fritidspersonal

Hej 
    Jag är en ensamstående pappa till två pojkar, en 7 åring och en 4 åring på heltid.
    Idag när jag skulle hämta min 7 åring från fritids så ropade jag som vanligt,  "HALLÅ bästa killen hur har dagen varit för dig" som svär får jag från en pedagog att han inte alls behöver vara bäst och att han inte alls är det, efter lite lätt ordväxling vänder jag om och börjar klä på min pojke. Därefter dyker pedagogen upp,tar mig åt sidan och utrycker en oro för att jag tydligt visat att jag sätter press på mitt barn att han ska vara bäst hela tiden.
    I den stunden hade jag sån enorm lust att möblera om honom och byta ut några reservdelar ur karln, men jag valde att istället fortsätta med min dag. 
    Nu till min fråga, är det verkligen fel av mig eller var det en övertramp från pedagogen ? Bör jag göra något? Är d något som sov kan nappa på eller hur ska jag göra ? Aldrig stött på något sånt förut så är lite stressad. Tacksam för svar 

• Svar på tråden Fritidspersonal
  • VeryMild
    VeryMild skrev 2024-01-23 17:33:37 följande:
    Fritidspersonal

Hej 
    Jag är en ensamstående pappa till två pojkar, en 7 åring och en 4 åring på heltid.
    Idag när jag skulle hämta min 7 åring från fritids så ropade jag som vanligt,  "HALLÅ bästa killen hur har dagen varit för dig" som svär får jag från en pedagog att han inte alls behöver vara bäst och att han inte alls är det, efter lite lätt ordväxling vänder jag om och börjar klä på min pojke. Därefter dyker pedagogen upp,tar mig åt sidan och utrycker en oro för att jag tydligt visat att jag sätter press på mitt barn att han ska vara bäst hela tiden.
    I den stunden hade jag sån enorm lust att möblera om honom och byta ut några reservdelar ur karln, men jag valde att istället fortsätta med min dag. 
    Nu till min fråga, är det verkligen fel av mig eller var det en övertramp från pedagogen ? Bör jag göra något? Är d något som soc kan nappa på eller hur ska jag göra ? Aldrig stött på något sånt förut så är lite stressad. Tacksam för svar 

• VeryMild
    Macks skrev 2024-01-23 18:07:58 följande:

Eller så ha pojken uttryckt till sin pedagog att han inte mår helt bra, och känner sig pressad, av att ständigt omnämnas och kanske uppmuntras att vara bäst. Att bäst är vedertaget att man måste vara, osv. Kanske handlar det inte om ditt ego, utan om pojkens välbefinnande. Nu behöver det inte såklart inte vara så, men det verkar du inte alls ens reflektera över?

Pedagogen började förra veckan och jag tvivlar starkt på att han redan nu fått en sån kontakt och hunnit samla så mycket information,med tanke på att min son endast spenderar en timme om dagen på fritids.
    Finns väl ändå inget att reflektera över för att man säger till sina barn att dom är bäst. Tror knappast att en vettig människa mår dåligt av komplimanger och kärlek. Vad är det här för skitsamhälle egentligen? Skulle jag vara mer accepterad om jag skulle ha nämnt min son för hey genderfluid istället? 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Fritidspersonal