Kvinnor alkohol o bilkörning
denna fråga är till kvinnor
hur mycket vågar ni dricka om ni ska köra.
o har ni nångång varit osäkra om ni druckit för mycket för o köra men kört ändå.
denna fråga är till kvinnor
hur mycket vågar ni dricka om ni ska köra.
o har ni nångång varit osäkra om ni druckit för mycket för o köra men kört ändå.
Absolut inget, aldrig. Jag har aldrig kört dagen efter heller, även om jag kunnat räkna med att klara ett nykterhetstest vid det laget, eftersom jag vet att jag alltid blir seg och trött och har sämre reaktionsförmåga dagen efter, p.g.a. att alkoholen stör min sömn (även ett enda glas vin får mig ofta att vakna på småtimmarna och inte kunna somna om). Så jag planerar alltid så, att jag inte behöver köra någonstans dagen efter alkoholintag.
Så borde alla tänka. Frågan borde inte ens behöva ställas...
Inte något när jag ska köra bil, vilket är självklart
Absolut inget, aldrig. Jag har aldrig kört dagen efter heller, även om jag kunnat räkna med att klara ett nykterhetstest vid det laget, eftersom jag vet att jag alltid blir seg och trött och har sämre reaktionsförmåga dagen efter, p.g.a. att alkoholen stör min sömn (även ett enda glas vin får mig ofta att vakna på småtimmarna och inte kunna somna om). Så jag planerar alltid så, att jag inte behöver köra någonstans dagen efter alkoholintag.
Så borde alla tänka. Frågan borde inte ens behöva ställas...
Samma dag så kan jag smaka ur någon annans glas. Eller ta pyttelite vin, alltså typ bara så man får lite smak. Säg typ 2 matskedar eller så.
Däremot har det hänt en gång att mannen drack vatten, jag drack vin och när vi skulle hem 5 timmar senare hann jag köra halva vägen hem innan vi kom ihåg att det ju inte var jag som skulle köra. Men helt ärligt hade nog det glaset vin lämnat kroppen för länge sen. Men jag gör det inte medvetet.
Dagen efter däremot har det väl hänt att man varit osäker. Men utan alkometer är det ju svårt att veta. Men jag brukar ha som regel att inte dricka efter midnatt och om jag måste köra dagen efter (oftast då vid 9-10 och att sluta före kl 22 om jag vet att jag måste upp vanlig arbetstid)