Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Kvinnor alkohol o bilkörning

Ett glas ett par timmar innan. Men är det bara hem från bussen eller i samhället jag bor i. 

• Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-01-24 14:02:34 följande:
    Men - nu kan du ju inte ha läst vad jag skrev? Det handlar inte bara om promillen i blodet, det handlar om att man får sämre sömnkvalitet när man har druckit. Så att man är tröttare och segare, och har sämre koncentrations- och reaktionsförmåga än vanligt dagen därpå. Saker som är superviktiga vid bilkörning. 
    Jag förmodar du har busskort. Och att du kontrollerar sömnkvalitén på busschauffören. 
  • Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-01-25 03:28:47 följande:
    Dock händer det ytterst sällan några allvarligare olyckor med lokalbussarna. Bussarna går för det första inte så fort (det är farten som dödar), och för det andra är de så stora och bastanta att passagerarna är ganska bra skyddade. Krockzonen där fram t.ex. blir ju jättelång.

Dessutom har jag kompisar som har jobbat som bussförare i lokaltrafiken, och jag råkar veta att de håller koll på varandra och säger till, om någon verkar vara sitt sämre jag en dag...
    Precis, busschaufför är ju ett yrke man utför arbetsuppgifterna gemensamt. Alla börjar samtidigt och hänger ihop hela dagen.

Det blir liksom bara löjligt med dina inlägg. Vi tycker olika, acceptera det, du vinner ingen debatt med dina historier om hur busschaufförer hjälper varandra när de knappt ses om dagarna. De kan ju knappast ta vandras bussturer heller. 
Svar på tråden Kvinnor alkohol o bilkörning