Inlägg från: Anonym (Normalsnygg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Normalsnygg)

Har ni träffat nån från nätet?

Anonym (krister69) skrev 2024-01-30 19:08:37 följande:
    Hemligg kan jag med rekommendera, lätt att träffa kvinnor för heta möten.
    Om du inte ser ut som George Clooney får du gärna förklara hur du får det till att vara "lätt".
  • Anonym (Normalsnygg)
    Efter att ha testat Tinder, Badoo, Match.com, Möteplatsen, Happy Pancake, Relate, Facebook Dating, Bumble, Smitten, Good Ones, Happn, ElitSinglar, singelgrupper på Facebook, Feeld, BC, HL och några till ... så har jag lyckats få till en promenad.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (krister69) skrev 2024-02-16 20:55:16 följande:
    Räcker att vara trevlig och inte påflugen och det leder till ett tiotal dejter hittills iår.
    Antagligen ser du då ut som George Clooney utan att veta om det. Vi andra dödliga får nämligen inte ett enda svar oavsett hur trevliga och icke-påflugna vi är när vi svarar på damernas annonser.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (krister69) skrev 2024-02-18 23:07:07 följande:
    Mycket har jag hört men den var ny. Kanske en arabisk John Goodman med skägg? 
    På Hemligg finns det för övrigt knappt några "Tjej söker kille"-annonser att svara på, så bara det gör ju påståendet att det skulle vara lätt för en kille att träffa en tjej den vägen tvivelaktigt.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (tisdag) skrev 2024-02-19 17:50:41 följande:
    Han kan själv göra en annons
    Kan kan han, men det sa han inget om när jag frågade hur han gjorde.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (tisdag) skrev 2024-02-20 09:23:42 följande:
    Nä men den möjligheten finns ju oavsett om han nämnde den eller ej så det kan visst vara lätt, svara på annonser är inte enda möjligheten 

På BC så ser man hur många som svarat på en annons, och där finns sida upp och sida ner med "Kille söker tjej"-annonser utan några svar.

Så även med möjligheten att själv annonsera medräknad, så är min fråga hur man gör för att det ska vara "lätt" att träffa någon befogad.

• Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (Lösaktig) skrev 2024-02-20 13:58:37 följande:
    Skriver man någorlunda vettigt så brukar man få svar.
    Källa på det?

Jag får själv ofta beröm ifrån omgivningen för att vara välformulerad och förtroendeingivande i både tal och skrift (toppbetyg ifrån ansedd högskola för övrigt), men har aldrig fått någon respons när jag svarat på annons på BC, aldrig fått svar på någon egen annons på BC och aldrig fått till en konversation på Tinder. Jag ser mig själv som levande bevis på att normalsnygg men välformulerad och trevlig inte räcker på långa vägar för att lyckas med nätdejting. Blir gärna bevisad fel, men inte av privilegierade10-poängsmän.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (krister69) skrev 2024-02-21 13:17:02 följande:
    Var vettig och bjud lite på dig själv utan att vifta med könet och prata sex så ska du se att till och med du får till det. Enda kompisar som failar på Tinder är såna som skriver skittrist och stelt eller som bara pratar sex hela tiden. Skylla på utseendet är bara för såna som inte fattar att de måste anstränga sig lite.
    Svårt att faila pga dickpics och sexprat när man inte ens får någon matchning och kan inleda en dialog. Eller tänkte du att jag körde med sånt i själva Tinder-profilen?

Nej, profilen är väl genomarbetad enligt råden från förståsigpåare (t.ex. Linnea Molander på Happy Dating) och granskad av åtminstone fem väninnor från olika sammanhang. Den enda reservationen som framförts är att den möjligen är överambitiös.

Anonym (krister69) skrev 2024-02-21 13:17:02 följande:
    Källa på det säger skitmycket om hur trist du låter i text.
    Vissa av oss har förmågan att variera framtoning beroende på kontext.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Smecker skrev 2024-02-21 16:58:11 följande:
    Det där är så självklart att jag inte förstår varför det ens blir en diskussion.
    Att man kan diskvalificera sig själv är självklart, ja.

Men att det skulle vara enkelt att som man träffa någon på Tinder bara man undviker tabbarna är långt ifrån självklart. Jag känner ingen som jag vet gjort det med lätthet, men känner flera rimligt normala, vettiga män (som träffat kvinnor IRL; inga incels) med samma erfarenhet som mig av att få 0 matchningar.

Den som vill bevisa att det beror på misstag ifrån vår sida får väl erbjuda sig att bli dejtingcoach. Tungan ute
  • Anonym (Normalsnygg)
    Smecker skrev 2024-02-21 20:25:02 följande:
    ... Träffar de samma man? Nej.... 

Jag är lite less på den där incel-influerade retoriken, "du måste se ut som Brad Pitt/George Clooney... 
    Nu är det visserligen inte bara incel-propaganda, utan data ifrån Hinge visar att 10% av männen får 58% av likesen. qz.com/1051462/these-statistics-show-why-its-so-hard-to-be-an-average-man-on-dating-apps
    Smecker skrev 2024-02-21 20:25:02 följande:
    ...  och inte ett kvinno-problem. 

Jag hävdar snarare att det är ett Tinder-problem. Algoritmerna är inte i första hand designade för att vi ska träffa någon, utan för att vi ska bli benägna att betala för medlemskap. 

Därför avråder jag män från att ge sig in i nätdejting och stödja denna cyniska industri och riskera haverera självkänslan, allt medan de slösar tid som hade kunnat ägnas åt att träffa någon IRL. . 
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-22 09:43:38 följande:
    Jag förstår inte problemet med att betala. De tillhandahåller en tjänst som du vill ha. ... Betalar du för dig så fungerar det utmärkt. ...
    Nej, det fungerar inte utmärkt oavsett om jag betalar. Det som händer när jag betalar är att jag får se att de likes jag fått kommer antingen ifrån fake-konton eller damer som ser ut att vara 15+ år äldre och/eller långt under "min division" (tänk 60+ crazy cat ladies).

Medan man prenumererar är det stendött med likes (möjligen undantaget fake-profiler), men så fort prenumerationen går ut som kommer det inom ett par timmar en eller par likes, för att locka tillbaka en som betalande användare.

Hade betalning gjort att algoritmen visade min profil oftare för kvinnor som jag kan tänkas falla för, och prioriterade min profil över gratisprofilerna tills det uppstått lite matchningar, ja, då hade det kunnat beskrivas som "en tjänst som jag vill ha" och som hade varit värd att betala för. Nu är det riggat för att kräma mig på pengar (och samtidigt göra mig olycklig).
    Om du betalar och fortfarande inte hittar rätt i dejtingdjungeln så tror jag att det kan vara något annat som är tokigt.
    Du är inte ensam om den teorin, men ingen har kunnat svara på vad. Har fått frågan om min profil verkligen är aktiverad. Att jag vore shadowbannad hade ju förklarat saken, om det inte vore för att jag ändå får likes från fake-konton. Riktigt lågt Elo-score en annan, men samma historia upprepar sig oavsett hur många gånger jag skapar om kontot.
    Är du verkligen "normalsnygg"? Testa på photofeeler och se vad du får för poäng...
    Min senaste primärbild har 5.9 i attractiveness på Photofeeler, vilket jag uppfattar faller under "normalsnygg" (rätta mig om jag har fel).
    Kan ju också vara sättet att skriva på och hur du är gentemot kvinnor. Det underlättar betydligt om man är lagom avslappnad, humoristisk, charmant och lyhörd.
    Hur kan jag ens "vara" något gentemot kvinnor när jag får 0 matchningar och därmed 0 konversationer?

IRL tycks jag uppfattas ha de där egenskaperna, för där har jag emellanåt snarare problem med för många samtidiga intressenter. (Inte sällan över vad jag inledningsvis beskrev som "min division", om någon nu tänker att jag tror för mycket om mig själv och borde nöja mig med en gammal crazy cat lady.)
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (Yes) skrev 2024-02-22 14:23:44 följande:
    sen tycker jag du är fördomsfull om de likes du faktiskt får. Vill du verkligen träffa någon så kanske det är dags att prova att ha en konversation med någon av de kvinnor som faktiskt visar intresse. Kanske detta faktiskt är din liga, ...
    Jag vet ju hur tongångarna hade varit om någon här på FL hade antytt att en kvinna skulle bjuda till och dejta en 15 år äldre, sjukpensionerad, överviktig och allmänt ovårdad man som hon hade noll attraktion för. Även jag är hellre singel än dejtar någon där blotta tanken på att ha någon form av fysisk intimitet väcker obehag.

Och varför skulle jag dejta någon ifrån Tinder som är en 1:a eller 2:a, om jag kan få 7:or och 8:or IRL...?
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-22 14:50:53 följande:
    Mmm... så grundproblemet är då att du inte får några dejter.
    Ännu mer grundläggande problem är ju att jag inte får några matchningar på dejting-appar. Svårt att få dejter utan matchningar.
    Jag vet inte vad "normalsnygg" är egentligen. Jag betraktar mig själv som drygt "normalsnygg" och jag får 9,2 på photofeeler...
    På Photofeeler är ju 5,0 "medel", så jag är mao snyggare än medel och du tillhör de där snyggaste 10%:en som får 58% av likesen. (Tekniskt sett ska väl PF bedöma fotot och inte objektet, men i praktiken är det väl objektet som bedöms.)

Dvs, dina erfarenheter säger inte särskilt mycket om erfarenheten för oss andra dödliga.
    Om en tjej sitter och swipar, tror jag att chansen är störst att hon swipar höger på typ 7:or och högre. Även om det sker undermedvetet tror jag att man bara siktar in sig på snyggingar oavsett hur man själv ser ut.

Dvs precis vad jag har sagt - normalsnygga göre sig icke besvär. Medan andra i tråden vill framhärda att "Jodå, alla kan få sig en Tinderdejt bara man skippar dickpics".
    Ålder är inte heller allt... är det så fel att dejta någon äldre... 15 år kanske är mycket, men om hon t ex är 5-10 år äldre än dig och råkar vara den finaste människan i världen...
    Hade det bara handlat om ålder så absolut, men nu är det ju annat som gör det uteslutet.
    Om du inte har skägg, så kan ett kort välvårdat 1-2-cm skägg göra underverk.
    Jag är nyfiken på att testa igen med nya skäggstubben som uppskattats IRL. Men varför riskera få självkänslan mosad ännu mer?
    Har du testat dem vanliga dejtingsiterna, Happypancake, Mötesplatsen och Match 
    Har som sagt testat ca 15 olika inkl ovanstående. Har fått till en promenaddejt via en av dem.
Svar på tråden Har ni träffat nån från nätet?