• Anonym (Johan)

Vart otrogen,men vi håller på att försöka igen,men hon har en son som är emot det,vad göra?!

Jag har varit otrogen men vi ska försöka igen,vi har kommit på att vi inte är klara med varandra och vi Älskar varandra.
    Men nu till problemet. Hennes son säger en gång otrogen alltid otrogen!
    Jag tyckte också att otrohet inte va ok tills jag själv gjorde det.Efter ca 2 år med 0 sex och att vi inte va snälla mot varandra,så va jag otrogen mot henne!
    Hon har inte accepterat otroheten men vi håller på att bli tillsammans igen.men hennes son och svågern dotter säger :en gång otrogen alltid otrogen. Jag håller inte med och vill försvara mej men vet inte hur?!

• Svar på tråden Vart otrogen,men vi håller på att försöka igen,men hon har en son som är emot det,vad göra?!
  • Anonym (Ann)
    Anonym (vad) skrev 2024-01-22 12:04:02 följande:
    Så folk ska utgå ifrån undantagen inte majoriteten när de gör riskbedömningar menar du?.... Det om något är väl okunnigt?

Japp och att de har de problemen de har är ju något som talar ännu mer för att risken att han gör om det är stor. Jag menar... 

1) De har problem i sin relation
    2) Hon är ihop med en snubbe som uppenbarligen inte förmår att hantera situationen på ett ärligt sätt.

Slår man ihop båda dessa faktorer så är det ju ingen bra kombination och då är ju deras ovilja att deras mamma fortsätter relationen med honom fullt rationellt.

Det är ingen som försvarar mannen här. Självklart har de problem och självklart vill barnen att mamman ska ha en bra relation. Inget har skrivit något annat. 

Du har hängt upp dig på något Tecum skrev, och drar sedan väldigt stora växlar på det. Jag säger som du själv gjorde, läs det folk skriver innan du svara. 

• Tecum
    Anonym (vad) skrev 2024-01-22 12:04:02 följande:
    Så folk ska utgå ifrån undantagen inte majoriteten när de gör riskbedömningar menar du?.... Det om något är väl okunnigt?

Japp och att de har de problemen de har är ju något som talar ännu mer för att risken att han gör om det är stor. Jag menar... 

1) De har problem i sin relation
    2) Hon är ihop med en snubbe som uppenbarligen inte förmår att hantera situationen på ett ärligt sätt.

Slår man ihop båda dessa faktorer så är det ju ingen bra kombination och då är ju deras ovilja att deras mamma fortsätter relationen med honom fullt rationellt.
    Ja deras ovilja är rationell men inte deras påstående om otrohet. Det är uppenbart att paret haft problem och det är antagligen grundorsaken till att barnen är negativa, även om TS (och barnen?) skyller på otroheten. Så du blandar ihop två saker, ett felaktigt yttrande och en korrekt syn på relationen.

Men barnen får helt enkelt acceptera att TS och deras mamma är vuxna individer som fattar egna beslut även om de är dåliga.
  • Anonym (vad)
    Tecum skrev 2024-01-22 12:14:12 följande:
    Ja deras ovilja är rationell men inte deras påstående om otrohet. Det är uppenbart att paret haft problem och det är antagligen grundorsaken till att barnen är negativa, även om TS (och barnen?) skyller på otroheten. Så du blandar ihop två saker, ett felaktigt yttrande och en korrekt syn på relationen.

Men barnen får helt enkelt acceptera att TS och deras mamma är vuxna individer som fattar egna beslut även om de är dåliga.
    Det är snarare du som blandar ihop saker... att de har problem är en sak, hur han valde att hantera problemen är en helt annan sak som säger en hel del om hans pålitlighet och mognad. 

Dessutom säger du emot dig själv för du säger ju själv att deras problem kvarstår, och om de kvarstår så finns det ju ännu mer som talar för att han fortsätter att hantera det på samma sätt som han gjorde sist.

Japp barnen får acceptera vilket val hon än gör, men de har all rätt att ha en åsikt om det och säga vad det tycker, precis som vi gör här. Vem vill se sin mamma vara ihop med någon som sviker och ljuger?
  • Anonym (vad)
    Anonym (Ann) skrev 2024-01-22 12:10:34 följande:

Det är ingen som försvarar mannen här. Självklart har de problem och självklart vill barnen att mamman ska ha en bra relation. Inget har skrivit något annat. 

Du har hängt upp dig på något Tecum skrev, och drar sedan väldigt stora växlar på det. Jag säger som du själv gjorde, läs det folk skriver innan du svara. 

Jag har heller inte påstått att något försvarar honom, om du tolkat det så så får det stå för dig.

Det jag ifrågasätter är varför det skulle vara fel av barnen att inte vilja att deras mamma fortsätter vara ihop med en man som sviker och ljuger? Och det har du hittills undvikit att svara på.
  • Anonym (Ngng)
    Anonym (Johan) skrev 2024-01-22 07:51:36 följande:
    Vart otrogen,men vi håller på att försöka igen,men hon har en son som är emot det,vad göra?!

Jag har varit otrogen men vi ska försöka igen,vi har kommit på att vi inte är klara med varandra och vi Älskar varandra.
    Jag tyckte också att otrohet inte va ok tills jag själv gjorde det.Efter ca 2 år med 0 sex och att vi inte va snälla mot varandra,så va jag otrogen mot henne!
    Hon har inte accepterat otroheten men vi håller på att bli tillsammans igen.men hennes son och svågern dotter säger :en gång otrogen alltid otrogen. Jag håller inte med och vill försvara mej men vet inte hur?!

Din son är ledsen för du svek familjen. du har ingen anledning att försvara dig för någonting mer än trösta honom.
  • Anonym (Ngng)

Var glad att du har en som med så bra inställning till otrohet. höj honom. Beröm det. Sluta gnäll här, inte så att man bara råkar doppa någon annan. 

• Anonym (Ngng)

Att din son säger som han gör beror väl såklart på rädsla, att du ska göra det igen. Du får jobba upp förtroendet igen. Skyll dig själv. 

• Anonym (Bocken)
    Anonym (Johan) skrev 2024-01-22 07:51:36 följande:

Det är klart du kommer vara otrogen igen! Vad händer annars när du inte får doppa på två år till? Inte hålbart. 

Kan du inte få ihop det med den andra tjejen istället, hon vill ju ha din stock.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (vad) skrev 2024-01-22 12:37:14 följande:
    Jag har heller inte påstått att något försvarar honom, om du tolkat det så så får det stå för dig.

Det jag ifrågasätter är varför det skulle vara fel av barnen att inte vilja att deras mamma fortsätter vara ihop med en man som sviker och ljuger? Och det har du hittills undvikit att svara på.

Du ifrågasätter det, men ingen har ju skrivit att barnen inte får ha åsikter om deras förhållande. 

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Ann) skrev 2024-01-22 11:14:51 följande:

Han har rätt i att det inte stämmer att en gång otrogen, alltid otrogen. 

Det andra har jag inte sett att Tecum kommenterat. 

Sanningen är: En gång otrogen, nästan alltid otrogen igen. 

Givetvis finns det undantag.
Svar på tråden Vart otrogen,men vi håller på att försöka igen,men hon har en son som är emot det,vad göra?!