• Tecum

Vart otrogen,men vi håller på att försöka igen,men hon har en son som är emot det,vad göra?!

Låter som om hennes barn är aktiva på FL...

Du har givetvis rätt men du kan inte göra så mycket, annat än att genom handling visa att de har fel. Alltså inte vara otrogen mer.
    Men det jag undrar är, varför vill du ha tillbaka henne (och vice versa) om ni inte haft sex på två år? Ni verkar haft stora problem i relationen, vad säger att det blir bättre nu? Era problem är större än okunniga påstående från hennes vuxna barn.

• Tecum
    Anonym (vad) skrev 2024-01-22 11:11:16 följande:
    Vad är det du anser han har rätt i?
    Att det är jätte konstig att hennes barn inte vill att hon ska vara ihop med någon som sviker och ljuger?... är det fel?

Vad är det som är okunnigt menar du?
    Är det okunnigt att inte vilja att ens morsa ska vara ihop med någon som sviker och ljuger?
    Det är okunnigt att påstå att den som varit otrogen kommer att vara det igen. Risken är större men det gäller givetvis inte alla. Barnen har rätt att uttala en viljeyttring men att komma med svepande påståenden är bara dumt.

Om du läser TS´ startinlägg ser du att paret har större problem än både otroheten och barnens tyckande. 
  • Tecum
    Anonym (vad) skrev 2024-01-22 12:04:02 följande:
    Så folk ska utgå ifrån undantagen inte majoriteten när de gör riskbedömningar menar du?.... Det om något är väl okunnigt?

Japp och att de har de problemen de har är ju något som talar ännu mer för att risken att han gör om det är stor. Jag menar... 

1) De har problem i sin relation
    2) Hon är ihop med en snubbe som uppenbarligen inte förmår att hantera situationen på ett ärligt sätt.

Slår man ihop båda dessa faktorer så är det ju ingen bra kombination och då är ju deras ovilja att deras mamma fortsätter relationen med honom fullt rationellt.
    Ja deras ovilja är rationell men inte deras påstående om otrohet. Det är uppenbart att paret haft problem och det är antagligen grundorsaken till att barnen är negativa, även om TS (och barnen?) skyller på otroheten. Så du blandar ihop två saker, ett felaktigt yttrande och en korrekt syn på relationen.

Men barnen får helt enkelt acceptera att TS och deras mamma är vuxna individer som fattar egna beslut även om de är dåliga.
  • Tecum
    Anonym (vad) skrev 2024-01-22 12:34:23 följande:
    Det är snarare du som blandar ihop saker... att de har problem är en sak, hur han valde att hantera problemen är en helt annan sak som säger en hel del om hans pålitlighet och mognad. 

Dessutom säger du emot dig själv för du säger ju själv att deras problem kvarstår, och om de kvarstår så finns det ju ännu mer som talar för att han fortsätter att hantera det på samma sätt som han gjorde sist.

Japp barnen får acceptera vilket val hon än gör, men de har all rätt att ha en åsikt om det och säga vad det tycker, precis som vi gör här. Vem vill se sin mamma vara ihop med någon som sviker och ljuger?
    Jag har aldrig sagt att barnet har fel om relationen, det första jag skrev var ju att jag var tveksam till att de vill fortsätta.
    Men det var motiveringen, "en gång otrogen alltid otrogen" som jag reagerade på.
  • Tecum
    Anonym (Johan) skrev 2024-01-23 16:26:09 följande:

Har läst alla svar nu,och tycker att det mesta e skitsnack,inte ett vettigt svar skulle jag påstå.kanske några svar som e vettiga inte många alls,Grabben är 20 år och vi går på parterapi,jag vet att det är en uppförsbacke.
    Och jag är villig att offra allt till henne,vi har kommit varandra närmare efter detta,sen så var vi båda orsaken till vårat destruktiva förhållande.jag vet vad jag måste göra för att få hennes tillit. Men grabbens?!

Skit i grabben, vad ska du med hans tillit till? Han är vuxen, får tycka vad han vill men ni är också vuxna och kapabla att bestämma om er relation med eller utan hans godkännande. 

Varför ska du offra allt för henne då hon också är medskyldig till er destruktiva relation? Det är bra att ni kommit varann närmare men man är två om en relation. Inte en som offrar sig och en som styr. Hon måste vara beredd att förlåta otroheten annars kommer det inte att fungera.
Svar på tråden Vart otrogen,men vi håller på att försöka igen,men hon har en son som är emot det,vad göra?!