Hjälp..! Min pojkvän/ex har tappat känslor, eller?
Usch, vad jobbigt. Har själv blivir dumpad i liknande situation men nu när jag är mycket äldre och åtminstone liiite visare kan jag nog se vissa saker i situationen som jag inte såg då.
Utan att 100% veta så låter det som att ni, innan Uppsala, levde som i en liten bubbla, ungefär som en sommarromans. När han sedan flyttade brast den och det där kärleksrosa skimmret avtog för honom och istället öppnades en ny värld med en ny stad, ny vänner, nya möjligheter och, så klart, mycket att göra.
Jag tror nog att hans intentioner var uppriktiga från början, men nu är han på en annan plats både fysiskt och mentalt. Kanske finns där en och en annan tjej också. Det gör inte dig mindre bra eller fin, men ni är båda unga och han vill nog utforska alla möjligheter som livet där kan ge.
Nu är det bäst att du fokuserar på dig själv, dina egna vänner och intressen, dina studier eller ditt jobb etc. Bästa vänner kommer ni nog inte kunna vara, det finns för många känslor för det, utan låt tiden läka såren och gå vidare med ett fint minne av det ni hade.under några månader.