Anonym ("vänner"...) skrev 2024-01-22 05:35:21 följande:
Ja så här blir det ju när män och kvinnor umgås som vänner, och försöker låtsas som att de inte är av olika kön... Jag hade inte tillåtit att min man hade en sådan "vän".
Jag tänker, om jag ska psykologisera lite, att det kanske var just det ganska ovilliga faderskapet, och känslan av att nu vara låst och fast med sambon, som fick honom att börja se på dig på ett delvis nytt sätt. Du blev s.a.s. en nostalgisk symbol för hans ungdom och frihet, som nu höll på att ta slut. Och du, i din tur, reagerade på hans förändrade - mer erotiska - signaler mot dig.
Jag tycker att han som minst måste stanna hos sin sambo tills bebisen börjat sova hela nätter. För innan dess blir det oerhört jobbigt för henne att vara ensam med barnet. Och om han prioriterar bra kontakt med sitt barn i framtiden, så bör han stanna ända tills barnet är stort nog för att klara VV eller VH - eller vad de nu kommer att göra för uppdelning av tiden.
Och under tiden kanske era känslor för varandra går över. Om ni håller er ifrån varandra. Om jag var du skulle jag försöka dejta några andra män, som inte var upptagna. Eller i alla fall hålla mig sysselsatt med annat än tankarna på denne man.
Det måste vara mammans val att låta honom stanna för att få avlastning i så fall. Tänk att, när barnet är två-tre år, inse att den man man levt med i tron att ni börjat bygga upp en familj bara gått och räknat dagarna tills barnet är stort nog för att klara varannan vecka? Mammans hela världsbild skulle ju rasa ihop. Så otroligt grymt och egoistiskt beteende. Nej, korten på bordet nu!