• Anonym (hjälp!)

Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo

Behöver pepp i denna eländiga situation...

I början av sommaren blev jag om min bästa killkompis sen 10 år totalt dödskära i varandra. Det visade sig efter att vi setts på detta. mer romantiska vis i tre månader att hans sambo varit gravid hela denna perioden. När han tillslut berättade detta var han helt förkrossad. Han var så ledsen att han inte berättat tidigare men han kunde inte stå ut med tanken att förlora mig. Jag 39 år han 37 år och han har varit tillsammans med sin tjej i 17 år.

Att skaffa barn var aldrig på hans initiativ men eftersom hon är i vår ålder och verkligen ville ha barn så gick han med på det. Han hade aldrig trott att det skulle kunna bli han och jag då.. Det har även visat sig att han varit mer eller mindre kär i mig i alla dessa år men aldrig trott att jag skulle kunna bli kär i honom (det hade jag heller aldrig trott...) 

Vi har fortsatt att ses under dessa sex månader (aldrig legat, men hånglat, haft mysiga middagar , hörts varje dag osv) och han har funderat på hur man ska kunna lösa denna situationen. Han har landat i att han inte kan lämna henne när hon är gravid, men vill verkligen att det ska kunna bli han och jag. Finns det NÅGON form av lösning på detta? Kan det bli han och jag? Någon som varit med om liknande?

Han säger att han aldrig någonsin känt såhär strakt för någon och älskar mig sp mycket och är så kär i mig. Och jag i honom!

Säg att det kan finnas någon lösning!!?

• Svar på tråden Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo
  • Anonym (Japp.)

Japp. Ni väntar tills barnet är fött och färdigammat. Hon och bebisen behöver honom där och närvarande istället för i din säng den första tiden.

Att bli mamma och direkt ensam är bara något ordentliga fruntimmer klarar särskilt bra, resten av oss behöver faktiskt pappan. Så ni får helt enkelt vänta och sluta ha kontakt tills dess. Just nu tillhör han mamman och bebisen, du kan se honom som livegen om det hjälper. 

Sedan vill jag inte säga att det är ok alls det ni gjort och kommer göra, men håll er åtminstone tills bebisen slutat amma.

• Anonym (SI)

Så du har inte velat ha honom på de tio år ni varit vänner, men nu när han ska bli pappa så vill du ha honom?

• Anonym (hjälp!)
    Anonym (Japp.) skrev 2024-01-21 15:35:25 följande:

Japp. Ni väntar tills barnet är fött och färdigammat. Hon och bebisen behöver honom där och närvarande istället för i din säng den första tiden.

Att bli mamma och direkt ensam är bara något ordentliga fruntimmer klarar särskilt bra, resten av oss behöver faktiskt pappan. Så ni får helt enkelt vänta och sluta ha kontakt tills dess. Just nu tillhör han mamman och bebisen, du kan se honom som livegen om det hjälper. 

Sedan vill jag inte säga att det är ok alls det ni gjort och kommer göra, men håll er åtminstone tills bebisen slutat amma.

Ska tilläggas att vi sen två veckor inte haft någon kontakt alls för jag sa att han behöver fokusera på att föda sitt barn och vara närvarande där. 

Och det här är inget jag är stolt över och önskar såklart att hela situationen var en annan. Men kärleken blev så stark och den är svår att styra.
  • Anonym (hjälp!)
    Anonym (SI) skrev 2024-01-21 15:48:23 följande:

Så du har inte velat ha honom på de tio år ni varit vänner, men nu när han ska bli pappa så vill du ha honom?

Ja det låter såklart lite märkligt, det kan jag förstå! Men när jag fick de här känslorna så visste jag inte om graviditeten.. 
  • Anonym (Ynkrygg)

Självklart kan han lämna henne fast hon är gravid. Vi lever inte på 1800-talet. Han är en skitstövel oavsett men att föra henne bakom ljuset i två år tills barnet är större är värre ån att berätta nu. Har han något ryggrad är han ärlig mot henne och så planerar de för vad som är bäst för barnet.

Fattar dock inte varför du vill ha en sån man.

• Anonym (Liv)

Varför är du dödskär och vill ha en så vidrig man som är otrogen mot sin gravida sambo som han varit ihop med i 17 år?? Dessutom ljuger han för dig också. Usch.

Hade bara känt avsmak mot en sådan människa. Fast du är ju inte bättre du, även om han såklart är den enda som bär ansvaret för sin relation, så har man ändå ett ansvar som medmänniska att behandla andra väl.

Vill ni ha varandra? Sluta då genast med det ni håller på med tills han avslutat sin relation. Vilket han aldrig kommer göra. Att han inte kan lämna när hon är gravid är bullshit. Sen kan han inte lämna pga småbarn. Sen inte pga barnen.
    Fatta att han aldtig kommer lämna henne, fatta att han visst vill ha barn med henne och fatta att du är hans på sidan av eftersom han har det skitbra nu. Både familjeliv med sin älskade sambo och en älskarinna som föder hans ego. Kan det bli bättre för honom? Han kommer knappast byta ut det mot ett vardagsliv med dig med barn varannan vecka.

• Anonym (biologi)

Svårt att förstå hur han kan vara ditt livs kärlek när du intill nyligen inte alls såg en möjlighet att kunna bli kär i honom. Verkar mer som en banal otrohetshistoria som blir uppblåst till att vara århundradets kärlekssaga. 

Men historien visar ju om inget annat att fenomenet 'min bästa kompis' sällan fungerar i längden när denne bästa kompis är av motsatt kön. Det finns visst något biologiskt där som gör att det oftast spårar ur.

• Anonym (SI)
    Anonym (hjälp!) skrev 2024-01-21 15:54:16 följande:
    Ja det låter såklart lite märkligt, det kan jag förstå! Men när jag fick de här känslorna så visste jag inte om graviditeten.. 
    Nähä, men du NU känner du till graviditeten. Agera i enlighet med det (håll dig undan).
  • Anonym (Herakles)

Han har ljugit för dig och han har ljugit för sin sambo. Skulle inte bli det minsta förvånad om han legat runt under förhållandet med gnäll-ursäkter som att han inte känner sig förstådd av sin sambo. Om han vill lämna sin sambo så ska han göra det på egen hand och sedan vara själv en längre tid, inte för att han vet att du står och väntar.

• Anonym (Va?)

Helt otroligt. 
    Du har alltså ingen skam i kroppen alls?
    Har du empatiförmåga?

Hur KÄNNS det att veta att den man "dejtar" är otrogen, och dessutom mot en fru som är gravid?!

Du borde skämmas, han med- men du kan ju inte göra något åt hans agerande- bara ditt.
    Tänk så lätt det verkar vara för vissa att vara otrogna, och att delta i andras otrohet.

Han vill ha kakan och äta den med. Han kunde lämnat sin sambo INNAN han gjorde något med sina känslor för dig, men det valde han att inte göra.

Även om han skulle lämna sin sambo nu, så är risken stor att han sen är otrogen mot dig också. Men jag antar att du är okej med det? Det verkar så, på sättet du agerar. Otrohet är bara något att rycka på axlarna åt?

Svar på tråden Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo