-
Och på en timme hinner man nog knulla mer än en gång om man VILL det, är man riktigt sugen kan man tom skippa lunchen helt och håller och bara göka om man VILL det. Så just tiden och om det är normal lunchtid eller ej säger kanske inte så mycket om vilken slags relation de har.Anonym (Ja) skrev 2024-01-21 13:50:48 följande:Dvs helt normal lunchtid.
-
Antingen det eller så knullar man som kaniner så fort man får chansen på raster, luncher eller whatever... folk är kreativa på att hitta lösningar när de vill något. Mitt ex och hennes älskare/kollega knullade tydligen flitigt i våran bil, den där stackars bilen vart helt jäkla sönderknullad, synd för det var en bra bil annarsAnonym (trixig) skrev 2024-01-22 17:10:00 följande:Iofs sant, men är det riktigt bra sex kan det utvecklas till långluncher, under årets varmare delar.
Jag tror inte man kan varken fria eller fälla baserat på enstaka saker utan man får nog dra slutsatser av helheten, finns det många saker som talar för att det är så så är det oftast så. Typ en liten rökpuff i skogen kan vara en lägereld, 150 rökpuffar lite överallt är förmodligen en brand. -
Ser att det är många som tycker du inte ska bry dig.
Personligen tycker jag du ska meddela hennes man så han får en chans att sätta stopp för cirkusen och göra egna val. I annat fall kan hon fortsätta blåsa honom (om det är så dvs) hur länge hon vill.
Om du inte vill hamna i klistret själv så kan du meddela honom anonymt, huvudsaken är att han får reda på att nåt är/kan vara på gång och får en sportslig chans att göra något åt det. -
Försök inte?Anonym (XXX) skrev 2024-01-23 11:24:49 följande:Försök inte. Människor som går med skvaller på det sättet - och till en vilt främmande människa dessutom! - gör det aldrig av välmening. De är avundsjuka människor som vill slå split i andra familjer, för att de är så bittra själva.
Bara det att hålla på och ta reda på chefens frus namn och hennes telefonnummer, är stalkeraktigt.
Dessutom skulle hon ju förstöra för sin väninna. Den kvinnliga parten i den här historian (om det ens är en historia) är ju TS' väninna. Dig vill man inte ha som vän!
Det är väl klart att det är välmening när man ger en människa som blir blåst av någon de tror står dem nära en sporstlig chans att kunna påverka sin situation och själv avgöra vilken slags partner eller relation de vill leva i.
Bara för att du själv gillar att springa runt och bedra din partner på löpande band och vill såklart inte att hon får reda på det så betyder ju inte det att andra måste vara ok med att din partner bli blåst på det sättet.
Det du propagerar för här är ren jäkla egoism så du och dina gelikar ska få fritt spelrum att göra som ni vill men lindar såklart in det i en massa BS om avundsjuka och så split i andra familjer. De enda som slår split i sina familjer är faktisk de som själva valt att bedra sin familj för sitt eget nöjes skull och det är inte mer än rätt att deras familjer får reda på vilka slags personer de har att göra med egentligen.
Mitt tips till dig är skaffa dig en ryggrad och stå för vad du gör inför din partner så slipper andra odla den åt dig. -
Varna honom för att något KAN vara fel, kan vara sant eller falsk, resten är upp till honom. Men då har han iaf fått chansen att förhålla sig till det.Anonym (Ja) skrev 2024-01-23 12:10:44 följande:Varna honom för vad...? Att hon har en god kontakt med chefen och att de ibland äter lunch tillsammans? Skicka med recept på kokt kanin också vet ja....
Lustigt att du utgår ifrån att kontakten med chefen är helt oskyldig trotts att du inte vet om det är så eller ej. Låt mig gissa, du har egna små hemligheter du inte gärna vill kommer fram va? -
Jag skrev att han ska få reda på att något KAN vara på gång och resten är upp till honom. Dvs hur han väljer att hantera det får han avgöra själv men då har han iaf en chans att förhålla sig till det och göra något, exakt vad han gör är upp till honom själv.OlleSQ skrev 2024-01-23 14:01:18 följande:
Du vill alltså att hennes man skall endera spionera eller ställa henne till svars, det kommer visa brist på tillit och är det nått som förstör förhållanden så är det just det.
Dina förslag är utmärkta om man vill att ett förhållande skall ta slut alternativt i bästa fall få ts att få en vännina mindre och bli känd som att försöka sabba förhållanden...
Alla står ALLTID till svars för allt de gör i sin relation OlleSQ, att den sen finns människor som föredrar att slippa stå till svars för vad de gör genom att smyga runt bakom ryggen på andra är ju en helt annan sak.
Dina argument och försök att få ärlighet och transparens i en relation att framstå som omöjligt och helt galet är väldigt typiska för falska människor som föredrar att vistas i skuggorna och utmärkt om man gillar att ha det så. Men alla är ju inte lika falska och cyniska, vissa föredrar faktiskt alla korten på bordet och har inga som helst problem med att deras partner kan ha funderingar kring deras relation till kollegor eller andra.
Du förstår OlleSQ, förtroende är något man bygger, inte något man får gratis och då är det faktiskt helt ok att ha funderingar eller frågor kring sin relation, det är så man bygger upp förtroende OlleSQ, ärlig kommunikation och transparens. -
Fast i just detta fall handlar det INTE om vad som helst, eller hur?Anonym (Ja) skrev 2024-01-23 16:02:29 följande:Man kan ta vilken vardaglig händelse som helst och säga att det KAN vara något på gång.
Varför relativiserar du och varför utgår du från att allt är oskyldigt när du inte vet det? -
Nejdå jag har inte missförstått ordet relativisera och det är precis vad du gör när du börjar babbla om "vilken vardaglig händelse som helst"Anonym (Ja) skrev 2024-01-23 16:21:28 följande:Jag tror du missförstår ordet relativisera.... Det är en LUNCH, tagga ner ffs.
Varför utgår du från att det kan vara otrohet när det inte finns något som tyder på det?
Relativisering är resultatet av att relativisera, alltså att sätta saken som granskas i relation till något annat istället för att bedöma saken enskilt.
Relativisering kan, som all annan argumentation, användas för att rättfärdigt eller orättfärdigt ge tyngd åt ett argument. Det är att betrakta som ett direkt argumentationsfel om jämförelsen görs mot något som är ovidkommande för den egentliga frågan, men relativiseringen kan lika gärna vara fullt legitim. Den eller de som favoriserar den utsatta argumentationen kan, rättfärdigt eller orättfärdigt, kalla relativiseringen för en härskarteknik som går ut på att förringa de problem som drabbar motståndaren genom att ta upp andra större problem, mer eller mindre ovidkommande. Att benämna något en härskarteknik kan i sig vara en härskarteknik.
Nja, det KAN vara en lunch eller så kan det vara mer.... så frågan kvarstår.
Varför utgår du ifrån att det baaaaara handlar om en lunch och vad baserar du det på?
Trådstarten handlar om lite mer än bara lunch om man läser hela texten och inte bara läser det man vill se och utelämnar allt annat, prova och läs igen fast utan skygglappar denna gång. -
Haha, fåse nu... du vet inte om det är som sker är ok eller ej men hävdar ändå att jag har fel trotts att jag inte sagt att det med all säkerhet är något fel utan KAN vara det.Anonym (Ja) skrev 2024-01-23 17:53:35 följande:Herregud så tröttsamt med mansplaining, särskilt när du har fel.
Det finns inget som tyder på annat än platonisk kontakt, inte bara lunchen inräknad utan i sin helhet. Prova att vara mindre uppkäftig du.
Och när jag frågar hur du kan vara så säker på att det inte är något som pågår och vad du baserar det på så börjar du babbla om "mansplaning". Och sen tycker du jag ska vara "mindre uppkäftig"... vi kan väl säga såhär, jag kan vara mindre uppkäftig när du lärt dig argumentera sakligt och slutar slingra dig som en ål med toma argument. Deal?
Jag har fattat att du är heeeeeelt säker på att inget har hänt, men exakt VAD baserar du det på? Att bara repetera att du minsann är heeeeelt säker på det är ju inget svar på det, eller hur? -
Ah så nu ska du slingra dig igen och babbla om relativisering igen. Du är du duktig på det där måste jag säga.Anonym (Ja) skrev 2024-01-23 19:16:41 följande:Nej, jag hävdar att du har fel ang. att jag skulle ha relativiserat frågan. Häng med vet jag. Varför så förbaskat otrevlig hela tiden? Svårt att bli motsagd eller??
Men tyvärr samma tankevurpa där, du kommer med toma påståenden utan sakliga argument. Du säger att jag har fel angående relativisering men ingen förklaring på varför det enligt dig är fel, det är så bara för att du säger det, precis som att det är inget på gång mellan TS kompis och kollegan för att du säger så.
Verklighet och fakta spelar igen roll, det är vad du tror som är facit
Varför så förbaskat slingrig och osaklig hela tiden? Svårt att hitta bra argument kanske? -
Ja det är säkert jätteunderligt för människor som själva knullar runt bakom ryggen på sin partner och vill inte gärna att hon får reda på det... kan absolut förstå att man utvecklar en kraftig allergi mot ärlighet och transparens då och allt som ens kommer i närheten av att en partner skulle få reda på minsta lilla detalj som skulle kunna leda till att man blir avslöjad känns helt galet och hemsktAnonym (XXX) skrev 2024-01-24 11:37:28 följande:Ja och tänk även så UNDERLIGT det måste verka för den som får ett sådant samtal: "Hej jag är en anonym kollega till din man. Jag vill bara säga att det KAN vara så att han har ett förhållande med en annan kollega som heter Linda. Dom brukar gå och äta lunch tillsammans, och när dom kommer tillbaka ser dom glada ut. Så nu vet du det." *klick*
Alltså, skulle jag få ett sådant samtal skulle jag tro att det var en GALNING i andra ändan! -
Japp, KAN är en spekulation och precis som alla frågetecken är det ju upp till var och en själv att ta ställning till dem. Men enligt dig och andra "allergiker" här ska ju folk inte få ta ställning till såna frågetecken själva utan lämnas helt utanför loopen och allt ska avgöras av andra.... och det är ju inte så svårt att fatta varför vissa tycker såOlleSQ skrev 2024-01-24 11:21:34 följande:
När nått KAN så är det just inget annat än spekulationer och ett dödande av förtroende för det visar på att man tvivlar på att ens partner är ärlig mot en. Hade det funnits några som helst bevis så behöver man inte spekulera i vad som KAN vara på gång utan då har man nått reelt att reda ut.
Dina ord blir inte mer SANNA för att du skriver ORD med STORA bokstäver. Det visar bara på en brist på att kunna kommunicera.
Jag hoppas att din vännina får reda på vad du håller på med för med sådana "vänner" behöver man inga fiender.
Tänk på att du KAN bli överkörd när du är på väg hem idag, har din partner pratat med dig om det? Det KAN ju trots allt vara på gång...
Min väninna? Vad svamlar du om?
Japp, om det finns risk att jag KAN bli överkörd på vägen hem för att någon åker runt i området i 150 istället för 50 så hoppas jag att det finns någon som är snäll nog att förvarna mig om det så jag kan hålla lite extra utkik istället för att alla håller käften för att de själva gillar att köra runt i 150 i bostadsområden -
Tja, med tanke på att vissa av personerna som skriver här själva skrivit att de bedrar sin partner i andra trådar så är det ju kanske inte så svårt att dra den slutsatsen. Det är kanske du som behöver växa upp och skaffa dig bättre koll?Tremere skrev 2024-01-25 12:31:38 följande:Men vad är det för idiotiskt antagande att alla som argumenterar mot dig själva skulle vara otrogna?
De flesta i parrelationer är ändå trogna sina partners.
Och man kan faktiskt tycka att ditt tankesätt är egoistiskt och tanklöst utan att själv vara otrogen.
Jag skulle rent ut bli förbannad om någon främmande människa kontaktade mig om att min partner eventuellt kanske skulle ha en affär.
Det har ju du inte ett jäkla dugg med att göra.
Om nu TS så gärna vill agera, fråga i så fall kollegan direkt. Och berätta för henne att du är orolig för hennes familjesituation.
Jag tror dock att stämningen på kontoret kan bli något spänd, oavsett om det var sant eller inte.
För övrigt så lär man barn tidigt att inte gå med obefogat skvaller, så varför skall vi börja som vuxna?
Och en sista fråga.
Vad räknar DU med att få ut genom att skvallra?
Tror du att du kommer bli dagens hjälte?
Eller vill du bara så split för din egen vinning.
Oavsett om kollegan är otrogen eller inte så kommer ingen vettig människa att tacka den som kommer med sådant skvaller.
Väx upp!
Ditt resonemang är ju ungefär lika korkat som att säga att om Kalle som misstänker att Lisa förskingrar pengar av företaget så ska han be Lisa ta de med sin chef... för det fattar väl vem som helst att de kommer ju Lisa såklart genast göra bara för att Kalle säger så och det såklart en skitbra strategi för att få stopp på bedrägerier
Sen är det ju nästan komiskt hur man nästan verkar slå knut på sig själv för att utgå ifrån och beskriva TS kompis relation med kollegan som heeeeeelt oskyldigt, men samtidigt ofattbart hemskt att personens partner skulle få reda på något så oskyldigt...jag menar om det nu är så oskyldigt som man med all säkerhet tror sig veta att det är så finns väl inget att vara rädd för att hennes partner skulle få reda på? Varför skulle personens partner bli såra över något så oskyldigt?
Argumenten är ju så tunna att det är skrattretande. -
Ja det är säkert skitkul för dig, men hur kul är det för din eller chefens partner?83Sara skrev 2024-02-03 12:39:36 följande:
Låt dom ha lite roligt på jobbet. Jag har själv flirtat med chefen och kollegor för att ha lite kul på jobbet.