Är det här normalt att bli glad över?
Det är absolut förståeligt att du blir glad av det. Sen är den bistra sanningen att i halva vårt vuxenliv är vi under 50 och i andra halvan är vi över 50, och i det senare fallet är det sällan man har den snyggaste kroppen på stranden, rent objektivt. Att vara snygg ger inte bara konstanta självförtroendebooster, utan det ger objektiva fördelar i samhället där man får bättre service var man än går, har större chans att få en viss anställning osv. Sen rätt vad det är rycks den där röda mattan bort under fötterna på en och man inser att man kommer spendera resten av sitt liv som grå och osynlig, hur mycket man än gymmar och smörjer sig med dyra ansiktskrämer. Det kan vara tufft att gå från snyggast i rummet till en i mängden, och ju mer man ?levt? på snyggheten desto svårare kan det nog bli.
Min man är som ditt ex och det har varit tråkigt medan jag varit ung och skitsnygg, men nu för tiden spelar det liksom ingen roll längre. Han attraheras kanske inte så mycket av min kropp, men han älskar mig för den jag är och efter 20 år tillsammans så är jag ganska säker på att han alltid kommer göra det.