Tonåringens kompisar stjäl och föräldrar är oense kring hur det ska hanteras..
Jag tycker att ni båda två har rätt och fel.
Man ska inte skydda brottslingar. Dessa killar är på g in på den banan om de har otur.
Man kan inte kräva att er son ska göra något som gör att han blir avslöjad som tjallare för ungar i skolan är sjukt elaka.
Grabben ska inte umgås med sånt pack, de är inte bra vänner och risken är stor att er son råkar illa ut även om han inte snattar.
Att ta reda på vilka raster grabbarna går till affären och tipsa butiken om det är nog det enklaste sättet. Så får butiken polisanmäla och varken er son eller ni kommer att hamna i kläm!
För en sak är säker, när man tar kontakt med andras föräldrar och berättar att deras barn inte är några änglar då tar brakar skiten loss!
Hemma har vi ett annat sätt att kommunicera. Barnen kommer till en av oss vuxna och de vet att om problemet är stort så behöver vi vuxna prata. Vi agerar aldrig på något utan barnens godkännande med ett undantag! Om ett barn far illa då tar jag kontakt med mina gamla kollegor på soc eller skolan i fråga. Beroende på situationen kan jag göra detta anonymt så att mina barn inte får problem.