Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Tonåringens kompisar stjäl och föräldrar är oense kring hur det ska hanteras..

Jag håller med dig TS. Jag skulle inte heller riva upp himmel och jord för några snattande odågor. Jag är dessutom säker på att butiken vet om vad som sker, särskilt om dom är där dagligen på alla raster. 

Jag hoppas din son kan hitta nya kompisar som har en annan livsstil, för dom där är inga jag skulle vilja att min son var kompis med. Tyvärr! 

Det är en sak att vara principfast, men det kommer ju gå ut över er son. Han är lite för ung för att axla den rollen och kanske den enda killen i klassen som inte snattar. Ska han bli helt utanför då? Vad tycker pappan om det? 

• Mrs Moneybags
    Topcom skrev 2024-01-19 13:20:02 följande:

Tack alla för svar!

tycker ni vi ska prata med skolan? Sambon säger att det blir svårt att låta affären sköta detta då killarna måste tas på bar gärning och de vet inte ens hur killarna ser ut.. utan då måste vi outa dem

Jag skulle inte göra det. Så ska din man stå där och se till att de tas på bar gärning och att det just det tillfället är rätt killar som snattar osv.? Han tycker inte att det är att involvera sig för mycket? 

Vad ska skolan göra? De kan inte förbjuda barnen att gå dit. 
Svar på tråden Tonåringens kompisar stjäl och föräldrar är oense kring hur det ska hanteras..