• Anonym (Tt)

Dubbelt så dyrt resa ensam

Jag vill åka utomlands. Men det kostar 40 000 om jag åker ensam. Åker vi 2  st. 21 000 per person. Har ingen åka med. Ska jag betala 40. 000 för 1 v på Atlantis the Palm i Dubai. Har råd men ingen åka med. Morsan och jag reste förr men hon orkar ej resa längre. Måste det va dubbelt då dyrt.

• Svar på tråden Dubbelt så dyrt resa ensam
  • mammabitch

Pratade med Tui igår angående att en person vill resa med oss på kommande semester , men det blir för durt att resa ensam.

Tydligen går det att lämna in en förfrågan om att bli ihopsatt med en annan resenär av samma kön i ett rum - förr var det ju standard vid sista minuten att göra så.

• Anonym (Tt)
    Tänk logiskt skrev 2024-01-19 19:48:29 följande:

Jag skulle iofs aldrig heller resa till en vidrig diktatur som Dubai.

Är ingen diktatur de är monarki
  • Anonym (Tt)
    Tänk logiskt skrev 2024-01-19 19:48:29 följande:

Jag skulle iofs aldrig heller resa till en vidrig diktatur som Dubai.

redan varit där 1 gång och det var coolt!!!
  • Anonym (Tt)

Men min och xx bröllopsresa ska va 1 vecka på atlantis

• Anonym (A)

gratis😁 entre på vattenparken och kan gå där varje dag

Ja, just det intresserar mig föga. Glad att dottern har passerat det stadiet. Gjort både Wadi och Atlantis. Finns roligare saker att göra för min del.

• Anonym (Tt)
    Anonym (A) skrev 2024-01-20 16:14:18 följande:

gratis😁 entre på vattenparken och kan gå där varje dag

Ja, just det intresserar mig föga. Glad att dottern har passerat det stadiet. Gjort både Wadi och Atlantis. Finns roligare saker att göra för min del.

jag är vuxen och gillar vattenparker inget fel med det... aquaventure är as kul
  • Anonym (Tt)

Dubai är as coolt bo på lyxiga atlantis vill med åka icon of the seas till dera privata ö med alpine coaster och zip line

• Tänk logiskt
    Anonym (Tt) skrev 2024-01-20 16:03:35 följande:
    Är ingen diktatur de är monarki
    Har Dubai fria val? Har de yttrandefrihet, religionsfrihet m.m.?
  • Anonym (Tt)
    Tänk logiskt skrev 2024-01-21 23:25:34 följande:
    Har Dubai fria val? Har de yttrandefrihet, religionsfrihet m.m.?
    inte vet jag det bryr jag mig väl ej om när man är där på semester snackar ej med de som bor där
  • Anonym (Me myslef and I)
    Anonym (Tt) skrev 2024-01-22 08:55:05 följande:
    inte vet jag det bryr jag mig väl ej om när man är där på semester snackar ej med de som bor där

Samma klientel som åker på semester till Turiket. 

Bara jag får min coola alternativt billiga semester så skiter jag i det sunkiga som landet står för vad gäller mänskliga rättigheter och demokrati.

Samma med Thailand nu förtiden, förr var ju kungafamiljen omtyckt där, nu är det i det närmaste diktatur även där.

• Gryntroll

Skippa charter och plocka ihop resan själv?
    Då brukar man komma ner i pris och kan lättare hitta både flyg och hotell som man passar, ffa när man reser ensam.

• Anonym (Tt)
    Gryntroll skrev 2024-01-22 09:43:48 följande:

Då brukar man komma ner i pris och kan lättare hitta både flyg och hotell som man passar, ffa när man reser ensam.

Ja ska vara lyxhotell inget apartamentos man måste ha goda buffe middagen och bacon frukost
  • Lönnsirap

Spontant tänker jag att det ju naturligtvis är snordyrt att åka på exklusiv lyxsemester och att var och en hittar på vad som vill. Däremot så tycker jag inte synd om människor som "prioriterar" resor till problematiska resmål.

Hade ingen aning om att de erbjöd bacon-frukost i Dubai, och föreslår the Reef. Prisvärt och folk är alltid så glada efter en tur dit!

• Ms H
    Gryntroll skrev 2024-01-22 09:43:48 följande:

Det verkar kosta kring 6000 kr/natten för ett rum, så särskilt billigt kommer det inte bli ens om man bokar separat. 
Svar på tråden Dubbelt så dyrt resa ensam