Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Sex med 75-årig kvinna

En med många djupa tankar skrev 2024-01-16 14:56:01 följande:
    Jag tycker det är fel om kvinnan i fråga sviker sin man. Då betydde ju inte löftena hon en gång så högtidligt stod o gav honom - offentligt - ett enda sketet piss.
    Fast det är upp till dem två om de lovat varandra något. Det är inte TS uppgift att se till att det hålls
  • Anonym (M)
    Anonym (Så tycker jag) skrev 2024-01-16 15:40:49 följande:
    Om TS blir den aktiva orsaken, genom sina självvalda aktiva handlingar, till att löftet bryts är det ju TS ansvar. DÄREMOT är det förstås inte TS ansvar om den 75-åriga kvinnan bryter sitt äktenskapslöfte med någon annan.
    Ja TS blir orsaken har inte sagt något annat. Det är fortfarande inte hans uppgift att bry sig om deras löfte till varandra.
  • Anonym (M)
    Anonym (Så tycker jag) skrev 2024-01-16 16:42:11 följande:
    TS har alla möjligheter att av medmänsklig kärlek till både kvinnan och hennes man avstå från att bli den orsaken. Etiskt sett tycker jag att det i högsta grad är något viktigt hur TS då gör.
    Självklart har han möjligheten men han måste ju inte ta den.
  • Anonym (M)
    Anonym (Så tycker jag) skrev 2024-01-16 16:54:06 följande:
    inte i rent juridisk mening 
    Nähä? Tycker du att det borde vara så eller? Vill du ha tillbaka hor-lagarna eller varför börjar du prata om juridik?
  • Anonym (M)
    Anonym (Så tycker jag) skrev 2024-01-16 17:40:25 följande:
    Därför att det ändå går att avstå av etiska skäl/ medmänsklighet/ hänsyn trots att  lagen tillåter det
    Ja klart att det går att avstå om man vill
  • Anonym (M)
    Anonym (Så tycker jag) skrev 2024-01-17 19:08:34 följande:
    Jag är inte inskränkt, men jag vet att människor ofta agerar själviskt och du vet inte heller vilket så kallat "upplägget" är. Det kan vara tvärtom mot vad du tror också. Jag tycker inte det är fel att ta upp perspektivet för den part som är den svagaste i det här fallet, den som är sjuk.
    Om nu TS skulle bry sig om den parten, vilket han inte måste göra, tänker du att den partens perspektiv är bra när han har en fru som är trogen enbart för att hon blev nobbad av en annan man? En fru som hellre hade legat med någon annan?
  • Anonym (M)
    Anonym (Så tycker jag) skrev 2024-01-18 11:59:14 följande:
    Många faktorer samverkar. Det skulle kunna vara en pusselbit i en helhet. Snarare så. Så är livet oftast. Många faktorer samverkar till den helhet som blir
    Ett svar som inte säger något alls för vad jag frågade.
  • Anonym (M)
    Anonym (Så tycker jag) skrev 2024-01-19 13:01:43 följande:
    Jo, det gjorde det. Att kvinnan inte har någon att vara otrogen med kan vara EN av pusselbitarna i att förbli trogen, men jag sa inte att det skulle vara enda. Livet är komplext.
    Så då hjälper det alltså inte så mycket att TS avstår, om du har rätt i det. 
Svar på tråden Sex med 75-årig kvinna