Inlägg från: Anonym (Så tycker jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Så tycker jag)

Sex med 75-årig kvinna

Anonym (Per-Åke) skrev 2024-01-16 15:00:49 följande:
    Eller så accepterar han det, eftersom han själv inte längre kan ha sex, och unnar henne det. Av kärlek.

Du moraliserar utan att veta något om dem.

Inte ett "moraliserande", men om min fru var sjuk och inte kunde ha sex skull jag inte be henne "om lov" att få ha sex med en annan. Det skulle bryta att det finns något unikt bara mellan mig o hennes som bla inkluderar sexualitet/ en viss form av närhet

Jag tror det finns ett djupare band än det verkar som på ytan.

• Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (M) skrev 2024-01-16 15:25:49 följande:
    Fast det är upp till dem två om de lovat varandra något. Det är inte TS uppgift att se till att det hålls
    Om TS blir den aktiva orsaken, genom sina självvalda aktiva handlingar, till att löftet bryts är det ju TS ansvar. DÄREMOT är det förstås inte TS ansvar om den 75-åriga kvinnan bryter sitt äktenskapslöfte med någon annan.
  • Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (M) skrev 2024-01-16 15:25:49 följande:
    Fast det är upp till dem två om de lovat varandra något. Det är inte TS uppgift att se till att det hålls
    Om TS blir den aktiva orsaken, genom sina självvalda aktiva handlingar, till att löftet bryts är det ju TS ansvar. DÄREMOT är det förstås inte TS ansvar om den 75-åriga kvinnan bryter sitt äktenskapslöfte med någon annan.
  • Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (Levnadsglad) skrev 2024-01-16 16:01:52 följande:

Tänk att moralister ska in och trans sönder tråden! TS, skit i dem!  Om hon anser att det är OK att ni går vidare, gör det!

Hur hon klarar av att ha sex vet hon nog bäst själv. Kommunicera, när ni väl kommer dit. Det gäller samma sak som om du träffade en kvinna i din egen ålder.

Inte moralism, men det finns något som heter kärlek, på ett djupare plan än en tillfällig sexuell attraktion. Det finns något som heter förtroende och något som heter gemenskap. Det finns något som heter att inte svika någon, som i det här fallet dessutom är sjuk, och har det svårt i alla fall,
  • Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (M) skrev 2024-01-16 16:25:11 följande:
    Ja TS blir orsaken har inte sagt något annat. Det är fortfarande inte hans uppgift att bry sig om deras löfte till varandra.
    TS har alla möjligheter att av medmänsklig kärlek till både kvinnan och hennes man avstå från att bli den orsaken. Etiskt sett tycker jag att det i högsta grad är något viktigt hur TS då gör.
  • Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (M) skrev 2024-01-16 16:51:33 följande:
    Självklart har han möjligheten men han måste ju inte ta den.
    inte i rent juridisk mening 
  • Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (M) skrev 2024-01-16 17:07:17 följande:
    Nähä? Tycker du att det borde vara så eller? Vill du ha tillbaka hor-lagarna eller varför börjar du prata om juridik?
    Därför att det ändå går att avstå av etiska skäl/ medmänsklighet/ hänsyn trots att  lagen tillåter det
  • Anonym (Så tycker jag)
    Anonym skrev 2024-01-16 17:10:01 följande:
    TS kommer aldrig att äga skulden, inte så länge han är singel och fri att ligga med vem han vill.
    Anonym (Så tycker jag) skrev 2024-01-16 16:54:06 följande:
    inte i rent juridisk mening 
    Det är inte ett brott att ligga med någon annan än den man är gift med om du inte visste det.

1) TS blir ändå orsaken till att kvinnas man sviks av henne. TS har ändå alla möjligheter att avstå av medmänskliga skäl.

2) De var ju precis det jag sa-inte i rent juridisk mening betyder just att det inte är brott emot svens lag.

• Anonym (Så tycker jag)
    Anonym skrev 2024-01-16 17:55:13 följande:
    Orsaken, må så vara. Skulden ligger däremot inte på honom.
    Det är aldrig den utomstående partens fel när någon är otrogen.

Det vore katastrof om utomäktenskapligt sex skulle ses som ett brott.
    Oavsett vad Sven tycker. Flört

1) >Rent moraliskt tycker jag att den som lockar någon att svika sin
    make/ maka bär en del av skulden-absolut inte hela, men den del. Jag skulle>inte välja att göra det.

2) Jag förslog inte lagstiftning. Sen föll ett k bort i SVENSK

• Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (Trött) skrev 2024-01-17 08:09:44 följande:

Att alla ni inskränkta människor ens orkar att hålla på!
    Ni har ingen aning om vad hon har för upplägg med sin man. Och håll i er nu men det är inte alls ovanligt med såna upplägg och jag vill tro att ju äldre man blir ju tryggare och öppnare i sinnet blir man. Om jag skulle vara i mannens situation skulle jag också göra allt för att min fru skulle ha det bra och jag vet att hon skulle göra detsamma för mig.
    Sex och kärlek behöver nödvändigtvis inte betyda samma sak.
    Så snälla håll er till ämnet eller starta en egen tråd!!

Jag är inte inskränkt, men jag vet att människor ofta agerar själviskt och du vet inte heller vilket så kallat "upplägget" är. Det kan vara tvärtom mot vad du tror också. Jag tycker inte det är fel att ta upp perspektivet för den part som är den svagaste i det här fallet, den som är sjuk.
  • Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (M) skrev 2024-01-17 22:56:34 följande:
    Om nu TS skulle bry sig om den parten, vilket han inte måste göra, tänker du att den partens perspektiv är bra när han har en fru som är trogen enbart för att hon blev nobbad av en annan man? En fru som hellre hade legat med någon annan?
    Många faktorer samverkar. Det skulle kunna vara en pusselbit i en helhet. Snarare så. Så är livet oftast. Många faktorer samverkar till den helhet som blir
  • Anonym (Så tycker jag)
    Anonym (M) skrev 2024-01-18 13:11:39 följande:
    Ett svar som inte säger något alls för vad jag frågade.
    Jo, det gjorde det. Att kvinnan inte har någon att vara otrogen med kan vara EN av pusselbitarna i att förbli trogen, men jag sa inte att det skulle vara enda. Livet är komplext.
Svar på tråden Sex med 75-årig kvinna