• Anonym (Detta)

Berätta varför ditt liv suger!

Detta är en snäll-tråd i känsliga rummet. Svara gärna med råd och hjälp. Fördöma kan ni få göra men helst inte skriftligt, som vi vet är det omöjligt att vrida tiden tillbaka och alla utrop varför skaffa barn med en sån idiot är rätt tröttsamma. 
    Men fina råd! 
    Här får man gnälla järnet! Vältra sig i misären, det man kan lösa och det man inte kan. Ös på! Så kanske jag inte känner mig så ensam. 

• Svar på tråden Berätta varför ditt liv suger!
  • Anonym (Detta)
    Anonym (HS) skrev 2024-01-16 12:09:34 följande:

Har under jul fått diagnosen Hidradenitis suppurativa, ätit penicillin, fått snitta upp en stor varböld i röven x 2 på vårdcentralen och har nu fått en medicin som jag mår PISS av. Vet inte vad jag hellre tar. Biverkningarna eller varbölderna...

Fyfan vad jobbigt! Hur ser prognosen ut? Även om medicinen är hemsk kanske det får vara värt det för att bli bra så småningom 
  • Anonym (Detta)
    Anonym (Flytt_landet) skrev 2024-01-16 12:37:36 följande:
    Polisen sa att det inte gick att göra något så länge inte ett allvarligare brott hade begåtts, som jag tyckte lät märkligt, eftersom stalkning numera är ett brott. När mina antagonister fick reda på att jag gått till polisen blev trakasserierna ännu värre, och jag hotades med saker som gjorde att jag inte vågade anmäla på nytt. Fegt, jag vet, men de hade vissa hållhakar på mig.

Vill inte berätta för mycket.
    Jag förstår. Vad ondskefullt. Hoppas du snart kan flytta tillbaka till Sverige!
  • Anonym (Ttt)

Fint att du har en vän som du kan prata med. 

Jag hoppas att ditt samtal med psykologen ger någonting. Känns det fel med psykologen, be om möjligt om att få prata med någon annan. 

• Anonym (Detta)
    Anonym (Ttt) skrev 2024-01-16 12:46:14 följande:

Fint att du har en vän som du kan prata med. 

Jag hoppas att ditt samtal med psykologen ger någonting. Känns det fel med psykologen, be om möjligt om att få prata med någon annan. 

Ja, jag kan känna mig ensam med mycket ansvar men jag är egentligen inte ensam.
    Tack för rådet! Det ska jag verkligen göra. Det är konstigt att det tar emot att be om hjälp med sånt här, det är ju inte konstigare än nån fysisk åkomma.  Pratar du med psykolog?
  • Anonym (Dagens gnäll)

Mitt liv har bestått och berg- och dalbanor med korta "framgångar", men mestadels nederlag och mycket ångest.

Är just nu på en någorlunda okej plats rent mentalt, och blickar framåt men lider av att mina "bästa" år är förbi. (Tänker typ mellan 20-30).
    Hatar att jag haft så hemskt liv så att jag inte förmått mig att ta mig framåt tidigare i livet.

• Anonym (Ensam)
    Anonym (Detta) skrev 2024-01-16 12:32:07 följande:
    Det låter hemskt. Finns det någon organisation du skulle vilja engagera dig i ? Det är ju bättre qtt träffa lite folk ytligt än att inte träffa någon alls. 
    Jag är engagerad i 2 föreningar, men man har ingen kontakt på fritiden på det sättet. Och de flesta föreningar har uppehåll på sommaren.

Vissa helger går jag till affären för att bara få någon vuxen att säga hej till så jag inte bara går hemma och pratar med katten.
  • Anonym (Dagens gnäll)
    Anonym (Dagens gnäll) skrev 2024-01-16 12:50:34 följande:

Mitt liv har bestått och berg- och dalbanor med korta "framgångar", men mestadels nederlag och mycket ångest.

Är just nu på en någorlunda okej plats rent mentalt, och blickar framåt men lider av att mina "bästa" år är förbi. (Tänker typ mellan 20-30).
    Hatar att jag haft så hemskt liv så att jag inte förmått mig att ta mig framåt tidigare i livet.

av* inte och. 
  • Anonym (Ttt)

Kan inte citera 

Jag har tidigare ätit mediciner mot depp men slutade för ett halvår sen då jag trodde jag mådde bra. Dock kom allt tillbaka som en käftsmäll för någon månad sedan. Så jag har börjat med medicin igen och hoppas den ska hjälpa. 

Jag har en kurator som jag ska få prata med. Jag har träffat henne för länge sedan och ska nu få prata med henne igen. Hon är en klippa. Jag har varit hos ett par psykologer/kuratorer innan men dte har inte gett mig något. Det är viktigt att känna förtroende med den som man pratar med. 

• Anonym (Detta)
    Anonym (Ttt) skrev 2024-01-16 13:10:33 följande:

Kan inte citera 

Jag har tidigare ätit mediciner mot depp men slutade för ett halvår sen då jag trodde jag mådde bra. Dock kom allt tillbaka som en käftsmäll för någon månad sedan. Så jag har börjat med medicin igen och hoppas den ska hjälpa. 

Jag har en kurator som jag ska få prata med. Jag har träffat henne för länge sedan och ska nu få prata med henne igen. Hon är en klippa. Jag har varit hos ett par psykologer/kuratorer innan men dte har inte gett mig något. Det är viktigt att känna förtroende med den som man pratar med. 

Ja det är förstås avgörande att man känner sig förstådd av samtalskontakten. 
    Nu känner jag att jag gärna tar emot medicin om det kan hjälpa, men antar att samtal är steg 1 ändå. Hoppas dina mediciner hjälper! Och bra att du ska ta upp samtalskontakten!
  • Anonym (Detta)
    Anonym (Dagens gnäll) skrev 2024-01-16 12:50:34 följande:

Du vet ju varför du kom igång lite sent, det är ju svårt att leva. Tänkt vad du skulle sagt till en vän i din sits, då är det lättare att vara snäll mot sig själv och känna att man inte kunde bättre. Är det inte en myt att 20-30 är bäst? Kör på nu vet jag! Det blir dina bästa år. Kram
Svar på tråden Berätta varför ditt liv suger!