• Anonym (Detta)

Berätta varför ditt liv suger!

Detta är en snäll-tråd i känsliga rummet. Svara gärna med råd och hjälp. Fördöma kan ni få göra men helst inte skriftligt, som vi vet är det omöjligt att vrida tiden tillbaka och alla utrop varför skaffa barn med en sån idiot är rätt tröttsamma. 
    Men fina råd! 
    Här får man gnälla järnet! Vältra sig i misären, det man kan lösa och det man inte kan. Ös på! Så kanske jag inte känner mig så ensam. 

• Svar på tråden Berätta varför ditt liv suger!
  • Anonym (Detta)

För min del är det såhär: 
    Isolerad i ett hus på landet, föräldraledig med 2 små i nära ålder. Pluggar två kurser på uni för att inte bli helt hjärndöd. Sambon inte så mycket ork pga slitsamt jobb. Så det är ensamt.
    Från hösten tills nu:
    Dottern blev misshandlad av andra barn på skolan/högstadiet. Polisanmälan, fortsatt bråk mellan gängen. Mycket skolk, skärmberoende, dygnar, underkänd i det mesta. Skolresultaten störtdykt denna terminen. 

Vår relativt nya bergvärmepump slutade fungera, var svinkallt, företaget som sålde den ville inte hjälpa till med något, betala för sina missar eller stå för jobbet själva när de inte ens kunnat laga felet. Dryga och otrevliga. Propparna gick hela tiden, veckor av stress att försöka fatta vad som var fel. 

Min son blev misshandlad av sin pappa, panikköpte en moppebil så han kan bo här och komma till skolan.  Han körde på snö direkt så jag fick bogsera och laga för 7 papp. 

Min hopplösa tandläkare skulle dra ut en tand, höll på flera timmar men gav upp och skickade hem mig, sa att jag skulle höra av mig om jag fick problem. Blev inringd dagen efter och försökte några timmar till, båda gångerna med dålig bedövning. Sen kom en annan och fixade bedövning och drog ut på under minuten. 
    Bytte till annan tandläkare för jag har installerat titanskruvar i vinter. 

Sambon tar såklart på sig massa jobb på jul, jag skriver rapport på min studie, julledigt från Förskola, småttingarna bråkar. Jättestressad. Han  är inte med och firar med min familj heller. Svullet ansikte och titanskruvar, sydd i munnen och massa smärta. 

Sonens flickvän har nån sjukdom, ska ha skjuts till akuten, men vägrar ringa sina föräldrar. Blir en stand in där och skjutsar, handlar mat och hjälper till. Tyvärr är det mycket som inte stämmer där så man blir inte så benägen att hjälpa. Alla är sjuka hela tiden, 1åringen går inte att trösta, har öroninflammation.  Sitter på akuten med honom och roddar samtidigt sonen och hans tjej. 

Försöker denna vecka få ihop skriftlig inlämning till sista kursen. Förra veckan var det examinerande seminarium på zoom, jag hade så ont, två dagar efter ny skurv i munnen, såg ut som Lina i Emil. Då ringde min son om moppebilen som kom tillbaka från verkstan dan före. Han har tankat bensin i  dieselmotorn och står i en rondell. 

Denna veckan är min dotter hemmasittare för jag har ingen bil och kan backa upp med skjuts till bussen eller skolan. Sambon ska laga sin inför besiktning. Det stressar mig att de stora barnens pappa ser hennes frånvaro för vi är inte på god fot. De försöker få henne på heltid och har fjäskat sönder henne efter att pappan slog vår son. Vår son har inte varit där sen dess. de vill nog inte betala underhåll till mig, är min gissning. 

Så nu sitter jag här, utan bil så jag kan inte lämna på Förskola, jätteont i munnen, jätteförkyld, ont i ryggen för att jag sover sittande pga hostan, pluggar på nätterna för att det inte finns nån annan tid. Får inte iväg min dotter fast jag vaknar med henne efter 3-4 timmars sömn och tjatar tills hennes bussar slutat gå.

Jag vågar inte räkna ut vad vi spenderat dessa månader. Mellan 50 och 100 tusen tror jag förutom de vanliga räkningarna. Men det känns inte ens jobbigt, i jämförelse med grejandet! Greja greja greja. Och det blir aldirg bra ens. Livet leker.

• Anonym (Ttt)

Men fy, stackars dig. Förstår att det är tufft. Jag mår också jättedåligt och har hamnat i en depression. Men det är ingenting mot för vad du går igenom. Har du någon stöttning från någon vän eller familj? 

• Anonym (Detta)
    Anonym (Ttt) skrev 2024-01-16 11:14:14 följande:

Men fy, stackars dig. Förstår att det är tufft. Jag mår också jättedåligt och har hamnat i en depression. Men det är ingenting mot för vad du går igenom. Har du någon stöttning från någon vän eller familj? 

Och stackars dig! Man kan ju inte jämföra. Hoppas du mår bättre och hittar några glimtar ljus ändå i mörkret. 
    I torsdags var jag påväg att lämna bort de minsta och gå vidare till livet efter detta. Jag kände att det inte fanns nåt kvar att ge. Men man gör ju inte det även om man umgås med tanken ibland. Imorgon ska jag prata med en psykolog på närhälsan via webben har jag bokat. Jag har stöttning i en nära vän som jag pratar med nästan dagligen. Sen är småttingarna bra på att sova på nätterna,  det räddar mig nog mycket. 
  • Anonym (Ensam)

Enkelt sammanfattat: ofrivilligt ensam.
    Känslan av att veta att jag kan ramla i trappen hemma min första semesterdag och ingen skulle sakna mig förens jag inte dyker upp på jobbet efter 4-7 veckor...
    Veta om att jag kommer att ligga och svälta ihjäl och ruttna innan någon ev hittar mig.

• Anonym (Kaffedraken)

Jag är arbetslös, har aldrig haft en tjej, och bara legat en gång. Är lite sjuk också.
    Men jag har mycket att vara tacksam över . Jag är välhängd och fick uppleva flera stora bioupplevelser. Stjärnornas krig- trilogin, E.T., Indiana Jones och de fördömdas tempel, De omutbara, Aliens, Jurrassic Park, När lammen tystnar, Terminator 2, Die Hard, Top Gun

• Anonym (HS)

Har under jul fått diagnosen Hidradenitis suppurativa, ätit penicillin, fått snitta upp en stor varböld i röven x 2 på vårdcentralen och har nu fått en medicin som jag mår PISS av. Vet inte vad jag hellre tar. Biverkningarna eller varbölderna...

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Detta) skrev 2024-01-16 11:26:01 följande:
    Och stackars dig! Man kan ju inte jämföra. Hoppas du mår bättre och hittar några glimtar ljus ändå i mörkret. 
    Ja, tänk om fler förstod det, att man kan ha det svårt på sitt sätt.

Det brukar dyka upp nåt som är värt att se fram emot Glad
  • Anonym (Jessica)

För jag är ledsen över hur konstigt allt blivit.

Från vad man trodde var en bra familj med starka band till ingen samgörigjet överhuvudtaget.

min pappa kan inte ens skriva ett sms längre. Inte ringa heller. Han kan inte gå eller göra något själv. Knappt prata heller, stakar fram orden. Han är bara lite över 70, men varit sjuk länge. 

mamma har struntat i oss barn helt. 

Har haft hemsk ångest sedan tonåren som kom av en halsfluss. Just nu sjukskriven pga utmattning. 

• Anonym (Jessica)

Men förmodligen är det ME pga halsflussen jag inte fick antibiotika för i tonåren.

• Anonym (d)

Utsatt för sexuella övergrepp som under flera år i barndomen. Förövaren var en släkting. 
    Grov mobbning i högstadiet och gymnasiet
    Är extremt ensam, har inga vänner, ensam på varje nyår och midsommar
    Arbetslös 
    Har NPF 

Svar på tråden Berätta varför ditt liv suger!