• Anonym (Den andra)

Kompis man otrogen med mig

Jag har precis skilt mig. Under skilsmässoprocessen hängde jag rätt mycket med en kompis och hennes man. Meeen under en fest började jag o kompisens man att hångla. Vi har träffats ett tag. Jag är inte mogen för ett nytt förhållande och han har ingen intention att lämna henne. Varför i hela helvetet utsätter jag mig för det här och gör så mot min kompis. Trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra så här. Jag har ställt mig först i ledet för att skandera att man lämnar innan man gör något med någon annan. Nu är jag en sån som förstör. Jag vill inte va den andra kvinnan. Samtidigt kan jag inte med att avsluta. Hemsk jag vet. 

• Svar på tråden Kompis man otrogen med mig
  • Anonym (Träsked)

Skit i moralkärringarna som kommer svara i denna tråd 

Lev och njut knulla så mycket du vill när du är nöjd så letar du vidare 

Håller på dig kör hårt 
    Har varit i samma sits men var några år sen.
    underbar tid med mycket sex av de förbjudna som tände mig otroligt mycket .

KÖR HÅRT 

• Anonym (Illa men...)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-01-14 21:00:51 följande:

Det kan du visst. Du behöver så klart hjälp, du verkar vara inne i.någon slags självdestruktiv fas...

Hon behöver säkert hjälp med andra saker, men liggandet med en kompis man bör hon inte se sig som ett offer för, eller att det var något som hände pga x och y. Hon bör äga sin skuld över det, annars finns risken att hon gör sådana saker igen för att hon kan skylla på omständigheter och därigenom kunna slippa dåligt samvete över det.

Det är otrohetens motsvarighet till "socioekonomiska orsaker" "samhällets fel" "systematisk rasisms fel" där en missdådare slipper personlig skuld över vad denne själv gjort.
  • Anonym (S)
    Anonym (Träsked) skrev 2024-01-14 21:22:40 följande:

Håller på dig kör hårt 

KÖR HÅRT 

Låg du också med dina vänners män?
  • Anonym (Fia)

vet inte, kanske missat. Men vad har du för känslor för mannen? finns det några romantiska känslor? Eller är det bara ett spännande äventyr? Ett tidsfördriv? vad har du för känslor inför din vän och vad hon och mannen för relation? Känns snedsteget lite extra spännande r/t situationen? har ni tänkt fortsätta ses? Eller är det klart nu? 

• Anonym (Man)
    Anonym (Träsked) skrev 2024-01-14 21:22:40 följande:

Håller på dig kör hårt 

KÖR HÅRT 

Sådan personer tappar alla vänner när saker kommer fram. 
  • Anonym (Kommer sällan fram)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-15 00:39:54 följande:
    Nja. Riskerar möjligen tappa vänner OM det kommer fram.

Om man ska vara ärlig så tyder det mesta på att de allra flesta fall av sådant här kommer aldrig fram.
    För den som lägger sig vinning om att sköta sådant noga och är omsorgsfull, är försiktig och planerar väl, så är det ytterst osannolikt att det någonsin skulle komma fram överhuvudtaget.

Det är nog bara de som är väldigt slarviga och nonchalanta, de som inte bryr sig ett dugg om vilket, som råkar ut för att det kommer fram.

Om man bara bestämmer sig för att välja sköta det klokt och omsorgsfullt så är risken näst intill obefintlig.

Att sådant här förekommer är nog mycket vanligare än vad de flesta tror,
    och det är nog ovanligare än många tror att det skulle komma fram.

Med det har jag inte sagt något om det är rätt eller fel, bra eller dåligt.
  • Anonym (M)
    Oj vad dramatiskt. Det är iallafall inte min erfarenhet. Ett par situationer där otrohet kommit fram har jag bevittnat och ingen som tappat alla sina vänner.
  • Anonym (Jessica)

Du är ju en taskig vän iallafall  

• Anonym (Plums i leran)
    Inte alls sant enligt min erfarenhet, de flesta vet att vi alla är mänskliga och ibland blir det åt helvete fel.

Goda vänner dömer inte men försöker leda rätt och säga sin åsikt.
  • henhonhen
    Anonym (Illa men...) skrev 2024-01-14 19:57:33 följande:

Det är illa men du kan nog trösta dig med att det är ganska vanligt. Vad du bör göra är att sluta träffa den här mannen. Inget sista gången- ligg heller. 

Att du redan gjort det är ingen vettig ursäkt att fortsätta, ej heller att du redan har dåligt samvete det håller inte heller. Sedan ber du till både Jesus, Allah, Buddha och Oden (för att vara på den säkra sidan) att det inte kommer fram.

Jag har sett annars städade helt normala inte aggressiva kvinnor misshandla andra kvinnor över sådana här saker. Så den risken finns. 

Nä det har du inte. Sluta ljug.
Svar på tråden Kompis man otrogen med mig