• Anonym (Den andra)

Kompis man otrogen med mig

Jag har precis skilt mig. Under skilsmässoprocessen hängde jag rätt mycket med en kompis och hennes man. Meeen under en fest började jag o kompisens man att hångla. Vi har träffats ett tag. Jag är inte mogen för ett nytt förhållande och han har ingen intention att lämna henne. Varför i hela helvetet utsätter jag mig för det här och gör så mot min kompis. Trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra så här. Jag har ställt mig först i ledet för att skandera att man lämnar innan man gör något med någon annan. Nu är jag en sån som förstör. Jag vill inte va den andra kvinnan. Samtidigt kan jag inte med att avsluta. Hemsk jag vet. 

• Svar på tråden Kompis man otrogen med mig
  • Anonym (Illa men...)

Det är illa men du kan nog trösta dig med att det är ganska vanligt. Vad du bör göra är att sluta träffa den här mannen. Inget sista gången- ligg heller. 

Att du redan gjort det är ingen vettig ursäkt att fortsätta, ej heller att du redan har dåligt samvete det håller inte heller. Sedan ber du till både Jesus, Allah, Buddha och Oden (för att vara på den säkra sidan) att det inte kommer fram.

Jag har sett annars städade helt normala inte aggressiva kvinnor misshandla andra kvinnor över sådana här saker. Så den risken finns. 

• Anonym (Fia)

Säger som tidigare, du är människa och har gått igenom något som är rätt tufft. vet inte alls hur din situation ser ut eller hur din skilsmässa var. Pratar från egen erfarenhet och hur fucked up man blir i en allt det där. 

visst det är förfärligt det ni gjort, inget snack om det. Men ni är människor, skit händer. Och när allt kommer till ytan kommer det bli ännu jobbigare. 

var rädd om dig! 

• Anonym (Den andra)
    Anonym (Illa men...) skrev 2024-01-14 19:57:33 följande:

Det är illa men du kan nog trösta dig med att det är ganska vanligt. Vad du bör göra är att sluta träffa den här mannen. Inget sista gången- ligg heller. 

Att du redan gjort det är ingen vettig ursäkt att fortsätta, ej heller att du redan har dåligt samvete det håller inte heller. Sedan ber du till både Jesus, Allah, Buddha och Oden (för att vara på den säkra sidan) att det inte kommer fram.

Jag har sett annars städade helt normala inte aggressiva kvinnor misshandla andra kvinnor över sådana här saker. Så den risken finns. 

Du har helt rätt. Tack för att du skrev det både på ett roligt men även supertydligt sätt. Jag kan helt se hur jag kommer få mina däck sönderskurna eller något hårt kastat i huvudet om det här kommer fram. Trodde aldrig I min vildaste fantasi att jag skulle ha ihop det med en gift man. 
  • Anonym (Den andra)
    Anonym (Fia) skrev 2024-01-14 20:00:22 följande:

Säger som tidigare, du är människa och har gått igenom något som är rätt tufft. vet inte alls hur din situation ser ut eller hur din skilsmässa var. Pratar från egen erfarenhet och hur fucked up man blir i en allt det där. 

visst det är förfärligt det ni gjort, inget snack om det. Men ni är människor, skit händer. Och när allt kommer till ytan kommer det bli ännu jobbigare. 

var rädd om dig! 

Tack som svar. Ja den kris som följde av skilsmässan kunde jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig. Ja kommer det till ytan vette tusan hur jag ska överleva. Mannen skulle ju välja att försöka rädda sin familj o jag skulle bli fruktansvärt ensam.
  • Anonym (Fia)

Ja, visst kan man bli fysiskt attackerad, men jag skulle tro att det mentala och emotionella blir det värsta. Man kan ju känna sig stark och fräck men sällan är man så skör som efter denna typ av livskris och snubben lär ju landa på fötterna? det brukar de

• Anonym (M)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-14 20:02:23 följande:
    Tack som svar. Ja den kris som följde av skilsmässan kunde jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig. Ja kommer det till ytan vette tusan hur jag ska överleva. Mannen skulle ju välja att försöka rädda sin familj o jag skulle bli fruktansvärt ensam.
    Du vet alltså att han skiter i dig. Bara det borde få dig att torka ihop och inte vilja röra honom igen.
  • Anonym (Illa men...)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-14 20:00:33 följande:
    Du har helt rätt. Tack för att du skrev det både på ett roligt men även supertydligt sätt. Jag kan helt se hur jag kommer få mina däck sönderskurna eller något hårt kastat i huvudet om det här kommer fram. Trodde aldrig I min vildaste fantasi att jag skulle ha ihop det med en gift man. 
    Vad du också behöver göra är att erkänna för dig själv (Du behöver inte göra det utåt om du blir pressad, men du behöver erkänna för dig själv) att det här inte var något som bara råkade hända för att du var förvirrad och ledsen eller att han utnyttjat dig. Du är lika skyldig som honom i vad som hände. 

Många människor analyserar en sådan här händelse och hittar ett sätt att se på saken där man själv blir oskyldig, och gör man det så är det lätt att fortsätta bete sig sådär eller liknande i framtiden. Äg din skuld och inse ditt eget fel.
  • Anonym (M)

Ett kanske än större svek mot en kompis är att inte berätta om man vet om att hennes man varit otrogen.

• Anonym (Fia)

Kanske inte första gången mannen varit otrogen heller

• Anonym (Herakles)

Det kan du visst. Du behöver så klart hjälp, du verkar vara inne i.någon slags självdestruktiv fas...

Svar på tråden Kompis man otrogen med mig