• Anonym (Jf)

Hur skaffar man ett grabbgäng?

Jag är 38 år och har aldrig haft ett ?grabbgäng?. Jag har barndomsvänner men de är alla utspridda och känner inte varandra. De vänner jag har i vuxen ålder är också helt utspridda, dvs jag känner dem men de känner inte varandra. 

Vissa av dessa vänner har egna ?grabbgäng? men som jag inte är en del av. 

När mitt senaste förhållande tog slut tog min exflickvän också upp detta som en av anledningarna, dvs att jag har litet socialt umgänge.

Jag har ett umgänge men inget djupt sådant. Dvs jag träffar mina vänner ibland på en AW, men vi gör inget ihop som tex ett grabbgäng gör. Vi firar inte saker ihop, som midsommar, eller åker och gör roliga saker ihop

Detta är otroligt smärtsamt och skadar mig som person.

Hur skaffar man ett ?grabbgäng??

• Svar på tråden Hur skaffar man ett grabbgäng?
  • Anonym (Jf)
    Anonym (Skaffa driv) skrev 2024-01-15 21:39:26 följande:
    Äh, det där är bara bortförklaringar. Mitt "tjejgäng" är totalt olika och vi trivs toppen tillsammans. Och nej, man börjar naturligtvis inte med en fjällresa, det säger sig självt. Men testa att bjuda in på födelsedagsfirande, fast kanske något roligare än en lunch som lätt blir stelt.
    Du förstår inte. De är olika på ett sätt som gör dem inkompatibla. En är bög, en är homofob, exempelvis. En har sitt grabbgäng och är väldigt noga med att umgås med vissa vänner för vissa ändamål och inte.
  • Anonym (Skaffa driv)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-15 21:51:38 följande:
    Du förstår inte. De är olika på ett sätt som gör dem inkompatibla. En är bög, en är homofob, exempelvis. En har sitt grabbgäng och är väldigt noga med att umgås med vissa vänner för vissa ändamål och inte.
    Du har rätt, förstår inte varför man är vän med en homofob. Men uteslut honom och bjud resten. Hur har du tänkt att du ska få ditt gubbgäng om du inte gör något?
  • Anonym (Malin)

Alltså TS jag tycker ditt ex inte verkar vara så mycket att hänga i granen om det var en av anledningarna. 

När jag och maken träffades så hade han visserligen ett gäng som umgicks på den tiden de var unga och barnfria. Sedan flyttade han till mig och jag tyckte väl det var lite trist att han inte hade något gäng. 

Det visade sig när vi pratade om det att han var fullkomligt nöjd. Han har sina gamla kompisar som rings ibland och är utspridda över landet. Sedan hade han sina arbetskollegor. Det räckte långt. 

Annars tänker jag - gå med en förening. Kör, fotboll, innebandy, bibelstudier, skruva på motorer eller vad som intresserar dig. Det kommer inte vara så att glitter faller ner från himlen och du hittar världens grabbgäng med en gång. Men när man lär känna dem så kommer det också att bli lite bättre efter en tid och man hittar sin klick att ta en öl med och så vidare. 

• onelifetolive
    Anonym (Skaffa driv) skrev 2024-01-15 21:53:28 följande:
    Du har rätt, förstår inte varför man är vän med en homofob. Men uteslut honom och bjud resten. Hur har du tänkt att du ska få ditt gubbgäng om du inte gör något?
    Kanske för att han är öppen för att alla är olika, har olika åsikter och att det är ok för honom. 
    Väldigt befriande att inte alla stänger ute folk som "inte tycker rätt".
  • Anonym (Skaffa driv)
    onelifetolive skrev 2024-01-15 22:47:32 följande:
    Kanske för att han är öppen för att alla är olika, har olika åsikter och att det är ok för honom. 
    För det första stänger man inte någon ute för att man inte bjuder med en homofob till en homosexuell. Men för det andra, varför skulle man inte stänga ute folk som stänger ute andra? De kan väl få smaka på sin egen medicin. Precis som han hatar bögar, så hatar jag homofober.  Enkelt.
  • Anonym (S)
    onelifetolive skrev 2024-01-15 22:47:32 följande:

Om han nu är då öppen för att alla är olika, varför drar du då upp att han är homofob, när det kommer till att umgås alla på en gång?

• MsM84
    Anonym (Skaffa driv) skrev 2024-01-16 13:49:29 följande:
    För det första stänger man inte någon ute för att man inte bjuder med en homofob till en homosexuell. Men för det andra, varför skulle man inte stänga ute folk som stänger ute andra? De kan väl få smaka på sin egen medicin. Precis som han hatar bögar, så hatar jag homofober.  Enkelt.
    TS har skrivit att hans vänner inte går ihop, typ som om en var homo och en annan homofob. Han har inte skrivit att en vän är homofob så det finns ingen anledning att hålla på att göra en sak av homofob-exemplet. 
  • Anonym (Docklands)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-14 13:00:28 följande:
    Hur skaffar man ett grabbgäng?

Jag är 38 år och har aldrig haft ett ?grabbgäng?. Jag har barndomsvänner men de är alla utspridda och känner inte varandra. De vänner jag har i vuxen ålder är också helt utspridda, dvs jag känner dem men de känner inte varandra. 

Vissa av dessa vänner har egna ?grabbgäng? men som jag inte är en del av. 

När mitt senaste förhållande tog slut tog min exflickvän också upp detta som en av anledningarna, dvs att jag har litet socialt umgänge.

Jag har ett umgänge men inget djupt sådant. Dvs jag träffar mina vänner ibland på en AW, men vi gör inget ihop som tex ett grabbgäng gör. Vi firar inte saker ihop, som midsommar, eller åker och gör roliga saker ihop

Detta är otroligt smärtsamt och skadar mig som person.

Hur skaffar man ett ?grabbgäng??

Ditt befintliga gäng du umgås med behöver du odla. Var initiativtagaren till sociala sammanhang. Kanske föreslå att ni gör paintball eller go-cart eller något liknande. 

Om du känner för det naturligtvis. Inte om det enbart handlar om att öka chanserna för lyckade förhållanden. 

Kvinnor undviker män generellt med få sociala kontakter, det genererar en röd flagga. 
  • Anonym (Konstig_anledning)

Konstig anledning att hon gjorde slut för det. Det är väl personen man är tillsammans med man älskar, inte dennes umgänge?

• Anonym (Docklands)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-15 21:51:38 följande:
    Bjud in och se vilka som kommer. Annars så kan du ju föreslå en aktivitet med en person och kanske komma in i dennes gäng.
Svar på tråden Hur skaffar man ett grabbgäng?