Jo jag hade också hört innan att sperman kan leva längre, men det jag läste var nog tiden då spermierna är optimala!
Jag är född 84, så nästan 40. Så inte så stora chanser alls för mig, men chansen finns ju iaf så länge man har regelbunden ägglossning vilket jag har.
Bra att du kör relativt tidigt! Om jag fick planera om livet hade jag definitivt hellre skaffat själv i sin ålder och inte fokuserat så mycket på jobb och plugg... inte kommit någon vidare stans yrkesmässigt ändå, så vet jag inte vad jag tänkte på när jag bara lät åren gå...
Strongt av dig att göra själv i din ålder tycker jag!
(Dvs i min ålder är det mer ett desperat sista försök.. ).
Men ja precis jag kör inte naturligt utan stimulerad. Men fick ändå bara 1 äggblåsa så hade eg lika gärna kunnat göra naturlig... Men med hormoner finns det iaf viss chans att det blir fler äggblåsor och lite större chans.
Då tar man en medicin som gör att man får ägglossning, och sen ska man göra inseminationen 24-36 h efteråt om jag förstått rätt.
Jag har förstås mycket mindre chans än dig att bli gravid med tanke på min ålder. På ett sätt känns det helt hopplöst men samtidigt kändes det verkligen som att inseminationen timade så himla bra!
Blir så nyfiken på vilken donator du valde, efterskott jag antar att du också tog från deras bank. Har typ läst alla profiler massa gånger!
Förstår om du inte vill dela med dig, men om du vill skicka pm får du gärna. Är nyfiken också hur andra tänker ang val, vad man väljer efter osv.
Och ja precis det kostar ju en hel del....
Himla skönt att du bara behövde 2 försök ja!!
Kostnaden är jobbig men jag är inställd på att göra typ 6 gånger eller mer för att få en chans...
jag får låna pengar av mina föräldrar och får jag barn är det såklart värt kostnaden....