Insemination försök 2
Förra året i november gjorde jag min första insemination hos Sellmer Klinik som tyvärr inte gick hela vägen.Och igår fick jag ett positivt ägglossningstest och tog tåget över tidigt imorse för försök nr 2.
Första gången jag gjorde det hade ägget inte släppt ännu. Men nu idag när vi gjorde vaginalt ultraljud hade ägget enligt barnmorskan och läkaren släppt nyligen så det va tydligen perfekt tillfälle för insemination. Även när hon förde in katetern nämnde hon att man kunde se livmodertappen väldigt lätt samt att de va mycket flytningar så det va också väldigt bra. Så nu andra gången kändes allt så mycket bättre än första gången och känns även bra nu efteråt. Så nu håller jag alla tummar och tår att det går hela vägen.
Fick även ta en annan donatorn än förra gången, vilket inte gjorde mig så mycket. Har sen innan hittat 4 andra ifall något skulle bli tokigt med mitt första val. Men nu i efterhand kände jag att donatorn jag valde nu kändes mycket bättre än den förra.
Någon mer som gjort eller ska göra insemination nu i januari? Och är der er första gång eller har ni gjort fler?