Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Jag vill bara ha gemensam ekonomi om jag gynnas av det. Rätt eller fel?

Tow2Mater skrev 2024-01-15 19:21:48 följande:
    Kanske - precis som de som vägrar att alls dela med sig av föräldraledigheten under första året pga de promt ska helamma utan flaska för de anser sig vilja det, är ett rövhål mot medföräldren som måste vänta tills barnet blir äldre att knyta an på samma villkor.

Vi vet inte om TS i detta fall ens skulle gått med på att dela dagarna under första året. Och vill pappan ta ut sina dagar senare måste ju han få del i det bestämmandet. Förhoppningsvis gör han det, b la genom att han kanske kan se det kan vara roligare med ett lite äldre barn.
    Fast att mannen och kvinnan har olika biologi och därför olika funktion i föräldraskapet, i synnerhet de allra första åren, är ju liksom inget överraskande eller konstigt eller fel. Det är som det är. 
  • Anonym (XXX)
    Agda90 skrev 2024-01-16 08:36:17 följande:

Så man är rövhål för att man gör något som naturen har skapat?
    Det är att ta det till en ny nivå av idioti!

Ja, det har gått för långt. En viss person här använder Fl bara för att sprida sin extremgenusfeministiska agenda. Det värsta är att någon kanske lyssnar, men jag tror inte det ändå då hon bara retar upp folk. 
  • Anonym (XXX)
    Tow2Mater skrev 2024-01-17 00:56:34 följande:
    Poängen är ju att inte gnälla på mannen att han slipper kolik, sömnvägran både dag och natt, kräkningar, bära hela dagen och skrik så fort det sätts ned, etc - men samtidigt vägra honom att kunna göra samma sak. Men en del kvinnor vill både äta kakan och ha den kvar; gnälla och kalla honom röv samtidigt som de själva vill ha sitt martyrskap och vägrar dela.

Men du tilhör extremen - som vill ha barnen vid din barm under de allra första åren - kanske 0-5?
    Inte "vid min barm" som i att amma dem i fem år, naturligtvis. Normalt är att amma ett halvår på halvtid och ytterligare ett halvår på heltid. Om man inte har problem med rent vatten, livsmedelstillförsel, uppvärmning o.s.v. - om det blir krig kommer vi här i Sverige också att behöva amma längre.

Sedan tycker jag att ungefär tre år är lagom att börja på dagis, men då ska det inte heller vara mer än tre timmar om dagen. 

Vidare tycker jag att den riktiga skolan borde börja vid fem år i stället för sju. Vi håller tillbaka våra ungars utveckling häruppe i Norden, med vår sena skolstart. Jag höll på att skriva att den inte behövs längre, då anledningen till att folkskolan började så sent som vid sju år (och den åldersgränsen har hängt med ända till nu) är att det var så mycket vargar i Norden då, och folk inte vågade låta sina fem-sexåringar gå till skolan ensamma. Men nu är de ju här igen (vargarna)... Går dock kanske att lösa med skolskjuts som hämtar upp vid hemmen i vargtrakter.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (XXX) skrev 2024-01-17 01:23:02 följande:
    Inte "vid min barm" som i att amma dem i fem år, naturligtvis. Normalt är att amma ett halvår på HELTID och ytterligare ett halvår på HALVTID. Om man inte har problem med rent vatten, livsmedelstillförsel, uppvärmning o.s.v. - om det blir krig kommer vi här i Sverige också att behöva amma längre.
    Har rättat
Svar på tråden Jag vill bara ha gemensam ekonomi om jag gynnas av det. Rätt eller fel?