Tow2Mater skrev 2024-01-15 19:21:48 följande:
Kanske - precis som de som vägrar att alls dela med sig av föräldraledigheten under första året pga de promt ska helamma utan flaska för de anser sig vilja det, är ett rövhål mot medföräldren som måste vänta tills barnet blir äldre att knyta an på samma villkor.
Vi vet inte om TS i detta fall ens skulle gått med på att dela dagarna under första året. Och vill pappan ta ut sina dagar senare måste ju han få del i det bestämmandet. Förhoppningsvis gör han det, b la genom att han kanske kan se det kan vara roligare med ett lite äldre barn.
Så man är rövhål för att man gör något som naturen har skapat?
Det är att ta det till en ny nivå av idioti!
Jag kunde inte pumpa och ena barnet vägrade flaska. Vad skulle vi göra med det barnet? Sätta ut på farstun för att jag inte kunde lämna över henne till hennes pappa ?
Andra barnet hade allergier och den ersättningen som fanns för den typen av allergier gav honom magknip som höll honom (och oss) vaken halva nätterna. Men för all del. Jag skulle skita i att amma för att vi ska ha militmersrättvisa??
Man delar på föräldraledigheten utifrån barnets behov. Och om man kan och vill så SKA man amma och inte räkna dagar för att båda ska ha exakt lika mycket f-ledighet!
Om jag minns rätt så kunde BÅDA föräldrarna vara f-lediga samtidigt under en period. Varför inte göra på det viset (om det fortfarande går) för att skapa en relation tlil sitt nyfödda barn samt att avlasta sin partner från att vara en mat maskin?
På TS låter det som att pappan inte är intresserad av barn utan ska stuva undan ungarna på förskolan för att arbeta. Låter det som en pappa som kommer att ta en enda dag ledigt för att spendera tid med sitt barn?
Ränderna brukar inte gå ur en zebra....