Jag vill bara ha gemensam ekonomi om jag gynnas av det. Rätt eller fel?
Alltså; varför har ni barn om ni vill lämna dem på en förskola där de aldrig får träffa er för att ni ska få in mer pengar bara för att det är kul med karriär?
Alltså; varför har ni barn om ni vill lämna dem på en förskola där de aldrig får träffa er för att ni ska få in mer pengar bara för att det är kul med karriär?
Så man är rövhål för att man gör något som naturen har skapat?
Det är att ta det till en ny nivå av idioti!
Jag kunde inte pumpa och ena barnet vägrade flaska. Vad skulle vi göra med det barnet? Sätta ut på farstun för att jag inte kunde lämna över henne till hennes pappa ?
Andra barnet hade allergier och den ersättningen som fanns för den typen av allergier gav honom magknip som höll honom (och oss) vaken halva nätterna. Men för all del. Jag skulle skita i att amma för att vi ska ha militmersrättvisa??
Man delar på föräldraledigheten utifrån barnets behov. Och om man kan och vill så SKA man amma och inte räkna dagar för att båda ska ha exakt lika mycket f-ledighet!
Om jag minns rätt så kunde BÅDA föräldrarna vara f-lediga samtidigt under en period. Varför inte göra på det viset (om det fortfarande går) för att skapa en relation tlil sitt nyfödda barn samt att avlasta sin partner från att vara en mat maskin?
På TS låter det som att pappan inte är intresserad av barn utan ska stuva undan ungarna på förskolan för att arbeta. Låter det som en pappa som kommer att ta en enda dag ledigt för att spendera tid med sitt barn?
Ränderna brukar inte gå ur en zebra....
Du pratar alltid om flaska direkt för pappan som enda möjlighe att knyta an. I varje tråd om detta. Så det verkar vara ett trauma hos dig.
Jo, man får gnälla på en pappa som inte ställer upp som hjälp under moderns föräldraledighet. Det är klart man får.