Anonym (Osäker) skrev 2024-01-14 22:12:57 följande:
Nu var jag för otydlig igen... alltså "bästa vänner" på snapchat, som i att man skickat mest till varandra. Inte hans bästa vän i verkligheten, det är ju jag som är det.
Jag är i alla fall väldigt glad att han tog bort henne och att hon tycker det var okej och att ingen av de hade avsikten att påbörja någon form av relation. Han menar att han har rent mjöl i påsen och inte skickat något olämpligt till henne. De har bara pratat vardagliga saker och jobb, under arbetstid. På kvällen vill han umgås med mig och han är fortfarande lika kärleksfull som han alltid varit.
Vi har pratat mycket nu och jag ska ta tag i mina tillitsproblem.
Okej! Gott så långt. Betänk bara, och det här säger jag ej i syfte späda på din misstänksamhet, din man kan ha bytt kommunikationsform med sin kollega. En ny mobil med kontantkort som aldrig visas, ett nytt konto osv. På något sätt skulle jag i motsvarande nog vilja stämma av med kollegan om graden av kontakt. Allra bäst vore så klart att som någon föreslagit träffa kollegan på ett gemensamt samkväm på jobbet eller dylikt. Ges mer fakta på bordet helt enkelt! Däremot aldrig i svartsjukedramer eller på anklagande sätt. Mer en nyfiken ton och hållning från din sida
Ger dig samtidigt ett komplett omvänt råd! Välj din väg i vad som passar din personlighet och dina värderingar allra bäst. Satsa på och stärk din relation med din man. Låt honom öppna sig känslomässigt så mycket ni båda vill, bli varandras bästa vänner OCH satsa på varandra. Ni blir då närmast ett ointagligt fort tillsammans. Ett riktigt dreamteam! Lycka till!